Előfordult már, hogy öt százalékkal módosítanod kellett az AdWords ajánlataidat több ezer kulcsszónál? Vagy ki kellett keresned és le kellett cserélned egy rövid részt néhány száz hirdetés szövegében? Netán megváltozott az internetcímed, és frissítened kellett az összes megjelenített URL-t és cél URL-t szerte a fiókodban?

Szenvedélyünk, hogy az AdWordsöt még gyorsabbá, egyszerűbbé és szebbé tegyük. Így aztán nagy örömömre szolgál, hogy bejelenthetem: megérkeztek a tömeges szerkesztési lehetőségek az AdWords kezelőfelületére. Segítségükkel gyorsabban és egyszerűbben hajthatsz végre nagy mennyiségű módosítást az egész fiókodra vonatkozóan.

Előzetes betekintés
A tömeges szerkesztési funkciókat először csak korlátozott számú AdWords-fiókban vezetjük be, hogy összegyűjtsük a felhasználói tapasztalatokat, és biztosíthassuk, hogy minden megfelelően működik. Reméljük, hogy az elérhetőséget az elkövetkező hetekben ki tudjuk terjeszteni a felhasználók teljes körére.

Végezz el több munkát, gyorsabban és egyszerűbben
Íme egy összefoglaló arról, hogy milyen módosításokat hajthatsz végre.
Kulcsszavak

·        Szöveg keresése és cseréje a kulcsszavakban és cél URL-ekben
·        Szöveg hozzáfűzése a kulcsszavakhoz és a cél URL-ekhez
·        Új ajánlatok beállítása, beleértve az első oldalra vagy az oldal tetejére vonatkozó CPC növelését
·        Ajánlatok növelése vagy csökkentése
·        A kulcsszavak egyezési típusának módosítása
·        Címkék hozzáadása/eltávolítása
Hirdetések

·        Szöveg keresése és cseréje a hirdetésben vagy az URL-ben
·        Szöveg hozzáfűzése a hirdetéshez vagy az URL-hez
·        A szöveg kis- és nagybetűs írásmódjának módosítása
·        Címkék hozzáadása/eltávolítása
Hirdetéscsoportok

·        Ajánlatok növelése vagy csökkentése
·        Új ajánlatok beállítása
·        Címkék hozzáadása/eltávolítása
Kampányok

·        Költségkeretek növelése vagy csökkentése
·        Új költségkeret beállítása
·        Címkék hozzáadása/eltávolítása

A módosítások alkalmazása előtt megtekintheted azok előnézetét. És ha nagy számú változást eszközölsz, akkor azok a háttérben futnak. Ez azt jelenti, hogy nyugodtan elhagyhatod az oldalt, és más dolgokat végezhetsz a fiókodban (akár ki is jelentkezhetsz), és a tömeges módosítások végrehajtása eközben folyamatban van. Egy folyamatjelző sáv segítségével követheted nyomon, hogy a módosítások végrehajtása milyen készültségben van. És a módosítások befejeztével áttekintheted azokat.

A feladatok elvégzése egyszerűen
Miközben ezek az új szerkesztési lehetőségek elérhetővé válnak az AdWordsben, észrevehetsz néhány változtatást a gombokkal és menükkel kapcsolatban is, hogy egy funkció ne szerepeljen kétszer, és az új felhasználók is könnyen boldoguljanak a programmal.

A „Szerkesztés” gomb „Szerkesztés” legördülő menüvé változik. Emellett megszüntetjük a „Szerkesztés táblázatban” funkciót is, hiszen a több elem szerkesztésének ilyen formájú lehetősége az új funkciónak köszönhetően feleslegessé válik. Mostantól egy egyedi kampányelem módosítása során rákattinthatsz az adott elemre, és ezzel beléphetsz a szerkesztési módba.

További részletek és visszajelzések
Az AdWords Súgóban található cikkeinket, köztük az AdWords szószedet tömegesszerkesztéseket bemutató bejegyzését, folyamatosan frissítjük, az új szerkesztési lehetőségek bevezetésével párhuzamosan.

Kérünk, oszd meg velünk megjegyzéseidet az új tömeges szerkesztési lehetőségekről, amennyiben igénybe veszed valamelyik funkciót az elkövetkező hetekben. Visszajelzésed segítségével még jobbá tehetjük az AdWordsöt.

Prashant Baheti, AdWords termékmenedzser