A mai felhasználók állandó online kapcsolatban állnak, és számos különböző eszközről végeznek keresést. A hirdetők olyan módszereket keresnek, amelyek révén a felhasználók kontextusa, vagyis a tartózkodási helyük, a napszak és az általuk használt eszköz szempontjából releváns hirdetésekkel érhetik el az embereket. A továbbfejlesztett kampányokkal, egyszerűen módosíthatod ajánlataid az eszköztől, a helytől és napszaktól függően – mindezt egyetlen kampányon belül.

Példa: Egy többcsatornás kereskedő az üzleteinek közelében tartózkodó, „bulikellékeket”
kereső felhasználókat szeretné elérni. Az ajánlatkorrekciók segítségével a vállalkozás három
egyszerű bejegyzéssel 50%-kal magasabb ajánlatot adhat meg az egy kilométeren belül kereső
fogyasztók, 20%-kal alacsonyabb ajánlatot a hétköznapokon keresők, és 25%-kal magasabb
ajánlatot az okostelefonjukról kereső fogyasztók számára.
Ebben a bejegyzésben közelebbről is szemügyre vesszük az új ajánlattételi eszközöket és a mobilajánlat-korrekciókat.

Ajánlatkorrekciók
Egy továbbfejlesztett kampány használatakor először egy minden eszközt elérő, alapértelmezett ajánlatot tudsz megadni. Ezután állíthatsz be ajánlatkorrekciókat az ajánlat növeléséhez vagy csökkentéséhez a mobileszközökre és különböző kontextusokra – például a helyre és a napszakra vonatkozóan. Ha magasabb ajánlatot állítasz be a vásárló szándékának leginkább megfelelő időszakra és helyre, az növelheti hirdetéseid láthatóságát, és potenciálisan több látogatáshoz, illetve értékesítéshez vezethet. A gyengébb lead minőségű és alacsonyabb átlagos megrendelési értékű kontextusokra vonatkozó alacsonyabb ajánlatok beállításával javíthatod a befektetés megtérülését, bár ezzel a látogatások száma és az összértékesítés kevesebb lehet.

A nagyobb képernyőjű eszközökre (mint az asztali számítógépek, laptopok és táblagépek) vonatkozó ajánlattételt a továbbfejlesztett kampányoknál összevontuk. Az iparág többi képviselőjével együtt azt tapasztaljuk, hogy ezeken a nagyobb eszközökön eléggé hasonló a felhasználók viselkedése, és ugyanez igaz a hirdetők összteljesítményére is.
Az ajánlatkorrekciókat a rendszer szorzással vonja össze. Több helyfüggő ajánlatkorrekció beállításakor a rendszer csak a legkonkrétabb korrekciót fogja alkalmazni.

A fenti példát folytatva: A [bulikellékek] kulcsszóra a kereskedő maximális CPC-ajánlata 200
Ft. Amikor valaki a „bulikellékek” kulcsszóval szerdán, az üzlet egy km-es körzetében az
okostelefonján végez keresést, akkor a rendszer az összes ajánlatkorrekciót használni fogja. Így
ennél a konkrét keresésnél a kereskedő CPC-ajánlata 300 Ft-ra módosul (200 Ft x (100% + 50%)
x (100% - 20%) x (100% + 25%) = 300 Ft).

Az AdWords kezelőfelületén található kalkulátor jeleníti meg, hogy a többféle ajánlatkorrekció
kombinálása hogyan befolyásolja az ajánlatot.

A mobileszközök értékelése és a mobilos ajánlatkorrekciók beállítása
A felhasználók sokféle műveletet végezhetnek az okostelefonokon. Azon túl, hogy az ügyfelek
közvetlenül vásárolhatnak a mobilwebhelyedről, felhívhatják vállalkozásod telefonszámát, kattinthatnak
az útvonaltervezőre, hogy felkereshessenek egy üzletet, letölthetnek egy alkalmazást vagy a konverziót akár egy másik eszközön később is befejezhetik. A hagyományos online konverziós jelentések azonban nem jelenítik meg a különböző eszközökön zajló teljes fogyasztói folyamatot, és ez a mobilhasználat alábecsléséhez vezethet. A hozzáértő marketingesek alaposabban megvizsgálják a mobilokról érkező konverziók értékét a vállalkozásuk szempontjából. Példaként áttekintheted a szórakoztató elektronikai cikkekkel kereskedő nagyvállalat, a Radio Shack mobilos ajánlattételi és mérési stratégiáját itt.

A továbbfejlesztett kampányokban megadhatsz olyan mobilos ajánlatkorrekciót, amely a mobileszközökre vonatkozóan befolyásolja a hirdetés pozícióját, a kattintások számát és a költséget. Kis kitekintésképp, az alábbiakban néhány példát láthatsz arra, hogy a hirdetők az utóbbi néhány hónap során százalékosan milyen mobilos ajánlatokat állítottak be az asztali számítógépekhez képest (a tényleges CPC-k ettől eltérőek lehetnek).
  • Az ausztrál kiskereskedelmi ágazatban hirdetők az asztali számítógépek ajánlataihoz viszonyítva átlagosan 103%-os ajánlatot adtak a mobilokra.
  • Az amerikai ingatlanszektor hirdetői az asztali számítógépek ajánlataihoz viszonyítva átlagosan 91%-os ajánlatot adtak a mobilokra.
  • A kanadai utazási szektorban hirdetők az asztali számítógépek ajánlataihoz viszonyítva átlagosan 88%-os ajánlatot adtak a mobilokra.


Minden továbbfejlesztett kampánnyá frissített kampánynál látni fogod a megjelenítések, kattintások és a költség választott mobilos ajánlatkorrekciótól függő becsült módosítását. A javasolt ajánlatkorrekció azt mutatja, hogy a hasonló hirdetők milyen ajánlatot adtak a mobileszközökre más eszközökhöz képest.

A tapasztalt keresőmarketingesek tudják, hogy az ajánlattétel – a kulcsszavak, a hirdetések, a
bővítmények és a céloldalak mellett – csak egy a sok tényező közül, amelyek a kampány
összteljesítményét befolyásolják. Ezért a mobilajánlat-korrekciók beállítása után rendszeres időközönkéntvmérd az eredményeidet, és szükség szerint végezz módosításokat, hogy az eredmények még jobban megfeleljenek kampányod céljainak.

Visszajelzés
Azt szeretnénk, hogy az AdWordsszel sikereket érj el, ezért a visszajelzésed különösen fontos
számunkra. Amint elkezded a továbbfejlesztett kampányokat használni, kérjük, oszd meg velünk
véleményed ennek az űrlapnak a kitöltésével, így tovább fejleszthetjük a terméket.

Írta: Surojit Chatterjee, csoportvezető termékmenedzser