Előfordult már, hogy valamelyik kampányod egy részén szerettél volna automatikus ajánlattételt használni, miközben a kampány kulcsszavaira manuálisan tettél volna ajánlatot? Esetleg ugyanazt az ajánlattételi stratégiát szeretted volna alkalmazni több kulcsszó esetén is, de a kulcsszavak különböző kampányokhoz tartoztak?  Most ezt mind megteheted a rugalmas ajánlattételi stratégiákkal, amelyek a következő néhány hétben elérhetővé válnak, miután frissítettél egy továbbfejlesztett kampányra. A rugalmas ajánlattételi stratégiákkal több ajánlattételi stratégiát is használhatsz egy kampányon belül vagy több kampányra vonatkozóan. Így szabadon alakíthatod ajánlattételi stratégiáidat, mindezt anélkül, hogy figyelembe kéne venned a fiókszerkezet korlátozásait.

 Szabályozás és statisztikák az új rugalmas ajánlattételi stratégiákkal 

 A rugalmas ajánlattételi stratégiák a Megosztott könyvtárban találhatók. Miután létrehoztál egy rugalmas ajánlattételi stratégiát, az alkalmazható megadott kulcsszavakra, hirdetéscsoportokra és kampányokra, valamint a stratégia teljesítményét is ellenőrizheted.

 Az alábbiakban látható az egyes rugalmas ajánlattételi stratégiák leírása, valamint használhatóságuk jellemzése:


Rugalmas ajánlattételi stratégia
Mit csinál?
Mikor használatos?
Keresési oldal helyének célzása

(új ajánlattételi stratégia)
Automatikusan megpróbálja hirdetéseidet az oldal tetejére vagy a keresési találatok első oldalára pozicionálni
+ Amikor nagyobb láthatóságot szeretnél a Google keresési találatainak első oldalán vagy a legfelső pozíciókban

Kattintások maximalizálása

(az Automatikus ajánlattétel rugalmas változata)
Automatikusan úgy állítja be az ajánlatokat, hogy az erre megadott keretösszeg lehetőségein belül a lehető legtöbb kattintást érd el
+ Amikor elsődleges célod az oldal látogatói számának növelése

+ Amikor szeretnéd hosszú kifutással és megadott ráfordítással a lehető legnagyobb forgalmat elérni
Cél CPA

(a Konverzióoptimalizáló rugalmas verziója)
Automatikusan úgy állítja be az ajánlatokat, hogy a kívánt átlag CPA célérték elérése mellett a lehető legtöbb konverziót érd el
+ Amikor adott CPA célértékkel a lehető legtöbb konverziót szeretnéd elérni
Intelligens CPC

(az Intelligens CPC rugalmas verziója)
Automatikusan korrigálja a manuális ajánlatot az alapján, hogy az egyes kattintások mekkora valószínűséggel eredményeznek konverziót 
+ Amikor a fő cél a konverziók elérésé, de szeretnéd szabályozni a kulcsszóajánlatokat is


   






































Az új rugalmas ajánlattételi stratégiák testreszabása a még jobb teljesítmény érdekében


 A rugalmas ajánlattételi stratégiák segítségével több kampány kulcsszavaira is alkalmazhatsz egy stratégiát, illetve több ajánlattételi stratégiát is kipróbálhatsz egy kampányon belül. Tegyük fel, hogy vállalkozásod hálózati biztonsággal kapcsolatos tanácsadással foglalkozik. Lehet, hogy vállalkozásod ismertségének növelése érdekében több kampányában is szerepel a „hálózati biztonság” kulcsszó. A Keresési oldal helyének célzása ajánlattételi stratégiát az egyes kulcsszavak helyétől függetlenül használhatod arra, hogy a kulcsszavakat a legfelső pozíciókban tartsd. Most pedig tegyük fel, hogy egy másik kampányodnak fő célja a leadek generálása „peremhálózatok biztonsági auditálása” és hasonló kulcsszavakkal, azonban a márkaismertség kiépítéséhez más kulcsszavakat is használsz, például „hasznos biztonsági tanácsok peremhálózatokhoz”. Ebben a kampányban a Cél CPA ajánlattételi stratégiát használhatod a leadek generálását célzó hirdetéscsoportokhoz, a Keresési oldal helyének célzása ajánlattételi stratégiát pedig a márkaismertséget építő kulcsszavakhoz.

A Súgóban további információkat találsz a rugalmas ajánlattételi stratégiákkal kapcsolatban. Ahogy minden automatizálás esetén, itt is javasoljuk, hogy rendszeresen ellenőrizd az ajánlattételi stratégiák hirdetési célokhoz képest mutatott teljesítményét. Az új funkciók mellett (például a rugalmas ajánlattételi stratégiák és a kattintásonként több konverziók támogatása a Konverzióoptimalizálóban) további optimalizálási funkciók is fejlesztés alatt állnak, és ezek segítségével könnyebben elérheted hirdetési céljaidat; az egyik ilyen funkció például a hirdetési ráfordítások megtérülését célozza.

 Írta: Andrea Cohan, termékmarketing-menedzser, AdWords