Az eredmények földrajzi hely szerinti ajánlatkorrekciókkal történő javításáról szóló mai blogbejegyzés az ajánlattétellel kapcsolatos bevált módszereket bemutató sorozatunk második része. 

Az első részben az ajánlatkorrekciók rangsorolásával és fejlesztésével foglalkoztunk. A földrajzi hely szerint szinte minden esetben változik hirdetési teljesítményed függetlenül vállalkozásod típusától. A jó hír az, hogy az ajánlatok különböző helyekre történő optimalizálásával eladásaidat növelheted, és befektetésed megtérülését is javíthatod.

Az ajánlatok hely alapján történő optimalizálása a jobb teljesítmény érdekében
A továbbfejlesztett kampányok használatával az ajánlatok mostantól sokkal könnyebben növelhetők a jobban teljesítő, és csökkenthetők a gyengébb teljesítményű helyeken. A továbbfejlesztett kampányok előtt minden olyan földrajzi helyhez, amelyre különböző ajánlatot szerettél volna adni, külön kampányt kellett beállítanod és kezelned. Mivel ez nem volt egyszerű, a hely szerinti optimalizálás leggyakoribb módja az alulteljesítő helyek célzási kizárásokkal történő eltávolítása volt. Hosszútávon azonban ez a megközelítés korlátozhatja a növekedést, és csökkentheti vállalkozásod versenyképességét. Ezért a földrajzi helyek kizárása helyett inkább az ajánlatkorrekciók használatát javasoljuk.
A hely szerinti ajánlatkorrekciók kiszámítása
Először is tölts le egy hely szerinti teljesítményjelentést. Az AdWords kezelőfelületén a következőképpen teheted ezt meg:

1.        Állítsd be a dátumtartományt az elmúlt 30 napra (vagy hosszabbra, ha a kampány a kisebbek közé tartozik).


2.        Kattints a „Hely részletei” gombra, és válaszd „A hirdetés megjelenítését előidéző kifejezés” lehetőséget.


3.        Kattints a Megtekintés gombra, majd válaszd a Régió lehetőséget.


4.        Kattints a Letöltés gombra.
A megrendelések vagy a potenciális ügyfelek számának egy adott CPA- vagy ROI-szint melletti maximalizálásához vezető ajánlatkorrekciók beállításához általában jó módszer, ha minden földrajzi helynél kiegyenlíted a célzási mutatókat. Matematikai képlettel leírva ez így néz ki:
Hely szerinti ajánlatkorrekció = 100% * ( ( kampány cél ÷ jelenlegi teljesítmény ) - 1 )
Az alábbi példa egy olyan kampányból származik, amely a műveletenkénti költségre tűzött ki célt.
Példa a hely szerinti ajánlatkorrekció kiszámítására



Hely
Konverziók
Költség
CPA
CPA cél
Hely szerinti ajánlatkorrekció
Budapest
100
160 000 Ft
1600 Ft
2000 Ft
100% * [(2000÷1600) - 1] = +25%
Győr
120
216 000 Ft
1800 Ft
2000 Ft
100% * [(2000÷1800) - 1] = +11%
Debrecen
70
210 000 Ft
3000 Ft
2000 Ft
100% * [(2000÷3000) - 1] = -33%
Szeged
85
170 000 Ft
2000 Ft
2000 Ft
100% * [(2000÷2000) - 1] = 0%
Az ajánlatkorrekciókat az AdWords kezelőfelületén (útmutató), vagy az AdWords Szerkesztő használatával (útmutató) állíthatod be.
Helyi üzletekkel vagy szolgáltatási területekkel rendelkező vállalkozások
A közelebbi ügyfelek gyakran nagyobb valószínűséggel vásárolnak, és a kiszolgálásuk is kevesebbe kerül. Ezért, ha vállalkozásod helyi üzletekkel vagy szolgáltatási területekkel rendelkezik, érdemes az ajánlatokat az ügyfelek közelsége alapján optimalizálni. Egyszerűen beállíthatsz például egy célhelyet a vállalkozás helyszíneinek 3 km-es körzetében tartózkodó, valamint egy másik célt a vállalkozás helyszíneinek 30 km-es körzetében tartózkodó ügyfelekhez (útmutató). Ezután a fent leírt módszerrel kiszámíthatod a két helybővítmény szerinti célzáshoz használandó optimális ajánlatkorrekciót.
Tippek és emlékeztetők
1. Használj egy általános célhelyet a teljes potenciális piac lefedésére. 
A túlságosan leszűkített célzás korlátozhatja elérésed, illetve a kapott kattintásokat és konverziókat.
2. Ajánlatkorrekciókkal egymással átfedésben lévő célhelyek is beállíthatók
Csak a legkonkrétabb korrekciót fogjuk alkalmazni. Tegyük fel például, hogy Magyarországra egy +10%-os, Budapestre pedig egy +20%-os ajánlatkorrekciót állítottál be. Amikor valaki Budapesten végez keresést, akkor a rendszer 20%-kal növeli az ajánlatod. A budapesti és a magyarországi (Budapesten kívüli) teljesítményre vonatkozó elkülönített statisztikai adatokat a kampány Beállítások főlapjának Helyek allapján nézheted meg.
3. Légy körültekintő, ha kevés adat áll a rendelkezésedre
Ellenkező esetben a kiszámított ajánlatkorrekciók túl magasak vagy túl alacsonyak lehetnek, és a jobb eredmények helyett rosszabbakat érhetsz el. Ha nem rendelkezel tapasztalattal a statisztikák terén, általános ökölszabályként azt javasoljuk, hogy az 1000 kattintásnál vagy 30 konverziónál kevesebbet elérő helyekhez ne állíts be ajánlatkorrekciót. Kevés adat esetén segíthet, ha jelentéseid dátumtartományát az elmúlt 90 napra vagy még hosszabb időtartamra növeled.
4. Rendszeresen ellenőrizd a teljesítményt, és növeld az ajánlatkorrekciók mértékét
Időről időre minden egyes célhelynél ellenőrizd a teljesítményt a Helyek allapon. Fokozatosan emeld az ajánlatkorrekciók mértékét ott, ahol teljesítményed a kitűzött célnál jobb, és csökkentsd, ahol a teljesítmény a célnál kisebb. Ez lehetővé teszi az ajánlatok optimalizálását, illetve a változó fogyasztói magatartáshoz igazodó módosítását.
Írta: John Sullivan, Global Search Solutions