A mai bejegyzésben az időalapú ajánlatkorrekciókat tárgyaljuk.  Ez a bevált ajánlattételi módszerek sorozatának negyedik bejegyzése. Az előző bejegyzések a helyalapú ajánlatkorrekciókat, a mobilajánlat-korrekciókat, illetve a rangsorolást tárgyalták.

A folyamatos kapcsolat világában az emberek a nap során többféle eszközön is keresnek helyeket, termékeket, szórakozást. A napszaktól függően a felhasználók azonos találatokat gyakran különböző módokon használnak fel. Ha például valaki a „Hawaii vakáció” kifejezésre keres hétköznap napközben, általában csak tájékozódik a nyaralási lehetőségekről. Amikor hazaér, és ugyanerre a kifejezésre este keres rá, valószínű, hogy már elég információja van a repülőjáratok és szállodák lefoglalására.

A folyamatos online jelenlétnek köszönhetően a keresőmarketingesek egész nap, a világ minden pontjáról bonyolíthatnak forgalmat. A legtöbb vállalkozás még így is képes meghatározni a forgalmi csúcsidőszakokat, amikor alacsonyabb költséggel és jobb megtérülési aránnyal dolgozhatnak. Máskor a forgalom némileg visszaesik, és egyes vállalkozások ilyenkor további látogatókat szeretnének még akkor is, ha ez növeli a költségeket. 

Ha vállalkozásodban Te is tapasztalsz a hét során ilyen ügyfél-látogatási és AdWords teljesítményi ciklusokat, az AdWords továbbfejlesztett kampányainak időalapú ajánlatkorrekciós funkciója hasznos lehet számodra. Ezzel a funkcióval a hét napja vagy adott napszak alapján növelheted vagy csökkentheted az ajánlatokat, így javíthatsz az eredményeken.

Az ajánlatkorrekciók bemutatása
A korrekciók elvégzése előtt fontos kiválasztani a részletességi szintet.  Például el kell dönteni, hogy a hét napja, nyolcórás szakaszok vagy órás részletességű lebontás alapján szeretnéd korrigálni az ajánlatokat.  Bár nagy a kísértés az órás részletesség kiválasztására, fontos, hogy elegendő adattal rendelkezz az egyes időszakok összehasonlításához.  Általános szabályként az optimalizálni kívánt időszakról való döntéshez legalább 1000 kattintás és 30 konverzió szükséges.

Az időalapú ajánlatkorrekciók kiszámítása
Miután eldöntötted, hogy vállalkozásodnak melyik időszakra vonatkozó ajánlatkorrekció felel meg a leginkább, hasonítsd össze a hirdetések különböző időintervallumokban mutatott teljesítményét az összesített céllal.  Így könnyen meghatározható az egyes időszakok megfelelő ajánlatkorrekciója. 

Ha műveletenkénti költségcél használatával állítod be a célt, az ajánlatkorrekció kiszámítása a következőképpen történik:

Időalapú ajánlatkorrekció = 100% * ((kampánycél ÷ jelenlegi teljesítmény) - 1)

Tegyük fel, hogy online vállalkozásod hétköznapi forgalma meghaladja a hétvégi forgalmat. A cél egy átlagosan 6000 forintos ügyfél-szerzésenkénti költség, de hétköznap 5000, hétvégén 8000 forintos ügyfél-szerzésenkénti költséget tapasztalsz. A teljesítménycél eléréséhez és a teljesítmény maximalizálásához ilyenkor használhatsz időalapú ajánlatkorrekciót.  Egyszerűen állíts be a hétköznapokra egy +20%-os, a hétvégékre egy -25%-os korrekciót.  Így az ajánlattétel agresszívebb a hétköznapokon, amikor a konverziók költséghatékonyabbak, és kevésbé határozott a hétvégéken, amikor a teljesítmény alacsonyabb – tehát megtörtént a célra való optimalizálás.

Teszt és adatgyűjtés
A folyamatos ismétlés az optimalizálási folyamat kulcsfontosságú része. A folyamatos optimalizálás érdekében ellenőrizd rendszeresen az egyes korrekciók teljesítményét a kampánybeállítások Idő allapján. Emeld az ajánlatkorrekciók mértékét ott, ahol teljesítményed meghaladja a kitűzött célt, és csökkentsd, ahol a teljesítmény elmarad a céltól. Ez lehetővé teszi az ajánlatok optimalizálását, illetve a változó fogyasztói magatartáshoz igazodó módosítását.

Tippek
Ilyenkor érdemes tanulmányozni a belső adatokat is, mert ekkor a konverziós arányok, megrendelési méretek és forgalom alapján felmérhetők a tevékenységi csúcsidőszakok.  Ha fizikai áruházad vagy telefonos ügyfélszolgálatod van, ezek nyitva tartása ill. elérhetőségi ideje jó alapul szolgálhat az időalapú ajánlatkorrekciók beállításához.  A nyitvatartási idő forgalma alapján egyszerűen meghatározható, mikor érdemes az ajánlatokat növelni vagy csökkenteni.  Ha például a telefonos ügyfélszolgálat éjszaka nem elérhető, erre az időszakra érdemes lecsökkenteni az ajánlatot, hogy az ügyfeleket ne küldd elérhetetlen telefonszámra.  Hasonló alapon, ha fizikai áruházat üzemeltetsz, és bizonyos órákban visszaesik a forgalom, erre az időszakra érdemes megnövelni az ajánlatokat, illetve érdemes ilyenkor promóciós ajánlatokat tartalmazó hirdetéseket futtatni, hogy vállalkozásod forgalmát növelhesd.

Emlékeztetők
Az időalapú ajánlatkorrekció a továbbfejlesztett kampányok kulcsfontosságú funkciója.  Az időalapú ajánlatkorrekciók helyalapú ajánlatkorrekciókkal és mobilajánlat-korrekciókkal történő együttes használatához, kampányaidat frissítened kell. 2013. július 22-én elkezdjük az összes kampány továbbfejlesztett kampányokra való frissítését. 

A hét későbbi részében áttekintjük, hogy különböző eszközökkel (pl. rugalmas ajánlatkorrekciók) hogyan automatizálhatod az ajánlattételt adott üzleti célok (pl. ügyfél-szerzésenkénti költség) alapján.

Írta: Ting Zhang, Global Search Solutions