A továbbfejlesztett kampányok számos olyan új funkcióval rendelkeznek, amelyekkel jobb teljesítmény és nagyobb hatékonyság érhető el. A több mint három millió, már frissített kampányból rengeteg nagyszerű példát hallottunk arra vonatkozóan, hogy a hirdetők új bevételforrásokhoz és új ügyfelekhez jutottak a továbbfejlesztett kampányoknak köszönhetően – mindezt úgy, hogy közben időt takarítottak meg. Mivel közeledik az automatikus frissítés július 22-i időpontja, szeretnénk ma a frissítési központ néhány új olyan funkcióját bemutatni, amelyekkel a frissítés folyamata még jobban leegyszerűsíthető. Frissíts még ma, hogy azonnal elkezdhesd kiaknázni a lehetőségeket.

5 ok arra, hogy miért érdemes most frissíteni

Azzal, ha most frissítesz, és az automatikus frissítés előtt az új funkciók szakértőjévé válsz, hamarabb érhetsz el jobb teljesítményt – így a versenyben nagy előnyt szerezhetsz. Hirdetőinknél a következők szerepeltek a frissítéshez vezető főbb okok között:

      A helyi lehetőségek felfedezése: A hely szerinti ajánlatkorrekciók használatával a felhasználók tartózkodási helyük és közelségük alapján egyszerűen és hatékonyan érhetők el. Ezáltal rátalálhatsz olyan bevételi forrásokra, amelyek létezéséről esetleg nem is tudtál, majd ezeknek megfelelően optimalizálhatod a kampányokat. 

A továbbfejlesztett kampányokra történő frissítés, illetve a földrajzi ajánlatkorrekciók kiaknázását követően Peter Hughes, a Constant Contact keresőmarketing csapatának vezetője a következőket nyilatkozta: „Egyszerre rájöttünk, hogy Kalifornia államban rengeteg kis- és középvállalkozás található.  Szuper – már meg is céloztuk ezt a területet.  De tudod mit?  Senki sem sejtette, hogy Észak-Dakota ilyen jó ROI-t produkál.  A korábbi, hagyományos rendszerben soha nem jöttem volna rá, mert nem passzolt a szelekciós modellembe.”

       A mobileszközök valódi erejének felfedése: A mobilajánlat-korrekciók beállításával biztosíthatod, hogy a megfelelő üzenet jusson el az éppen úton lévő fogyasztókhoz, közben pedig jobban megismerheted, hogy milyen eredmények érhetők el a mobileszközökön keresztül. 

Az American Apparel korán végrehajtotta a frissítést annak érdekében, hogy az ügyfeleket valamennyi képernyőn elérhesse. Kezdésként 100%-os mobilajánlat-korrekciókat állítottak be, és látványos eredményeket értek el.  A frissítés óta a mobileszközökről származó konverziók száma a kétszeresére nőtt, az összesített átkattintási arány pedig 7%-kal emelkedett.  Sean Singleton marketingmenedzser a következőt mondta: „Többkészülékes marketingstratégiánk megvalósításában a próbálgatástól a finomhangolás felé haladunk.  A továbbfejlesztett kampányokkal a tesztelés és finomítás nagyon egyszerűen végezhető, így a cégen belül gyorsan kialakultak a bevált módszerek arra vonatkozóan, hogy a továbbfejlesztett kampányok hogyan működtethetők a legjobban.”


       Még több potenciális ügyfél telefonhívásokkal: A hívásbővítmények használatával, illetve a hívások konverzióként történő mérésével költségkímélő módon szerezhetők új ügyfelek, míg a meglévő ügyfeleknél jobb hirdetésmegjelenítés érhető el.

A pénzügyi befektető Woodbridge vállalat, kihasználva a frissített hívásbővítmények és az új jelentéskészítési szolgáltatások előnyeit, az okostelefonokról érkező hívások mennyiségét 20%-ról 57%-ra növelte, míg az okostelefonok révén nyert új ügyfelek száma majdnem megkétszereződött.  Emellett az asztali számítógépekről és a mobileszközökről származó konverziók mennyisége összességében 6%-kal nőtt.

       Új közönségek elérése hatékony ajánlattétel révén a Google Display Hálózaton:  A különböző demográfiai adatok, érdeklődési kategóriák vagy témakörök szerint beállított egyéni Display hálózati ajánlatok alkalmazásával a kívánt megjelenítési arány egy konkrét közönségnél is elérhető.

Stathis Konstantinidis, a Westwing globális marketingért felelős munkatársa a következőképp nyilatkozott: A továbbfejlesztett kampányokra történő frissítéssel jobban megismerhettük, hogy a hirdetéscsoport szintjén hogyan néz ki a konverziót eredményező közönségünk. Ez nagyon fontos számunkra, mivel a célcsoportunkra vonatkozóan elég eltérő elképzelésekkel rendelkezünk. Ezt az információt arra használhatjuk, hogy hirdetéseink megjelenítési arányát a konverziót eredményező közönséghez irányítsuk, és csökkentsük a megjelenítések számát azon közönségek esetén, amelyek a konverziószerzés, illetve az alacsonyabb leadenkénti költség tekintetében gyengébben teljesítenek”

       Kevesebb időt igénylő kampánykezelés: A továbbfejlesztett kampányok használatakor megtapasztalhatod, hogyan működnek együtt a hatékony funkciók a munkafolyamat leegyszerűsítése és a gyorsabban elérhető eredmények érdekében.

A cipőkereskedelemmel foglalkozó holland Schuurman Schoenen cég jelenleg 60%-kal kevesebb kampányt használ, és drasztikusan lecsökkentette a marketingcsapatára háruló munka mennyiségét. „Régebben kétszer ennyi időt fordítottam a kampányok kezelésére és finomhangolására” – mondta Kayo Klein Obbink, a Schuurman Schoenen online marketingese.

A frissítési központ fejlesztései

Májusban bejelentettük a továbbfejlesztett kampányok frissítési központjának elindulását, amely a korábbi kampányokról a továbbfejlesztett kampányokra történő átállásban nyújt segítséget. Most bemutatunk néhány olyan, a jövő hét folyamán életbe lépő további funkciót, amely a frissítést még könnyebbé teszi, és az egyesítési folyamat során nagyobb szabályozhatóságot biztosít:

       Nagyobb rugalmasság a kulcsszavak másolásakor: A kampányok egyesítésekor jobban szabályozható, hogy a rendszer hogyan másolja (vagy ne másolja) át a kulcsszavakat a mobilkampányokból az asztali számítógépes kampányokba.

       Automatikus címkézés az újonnan bemásolt kulcsszavakhoz: A kulcsszavak, hirdetések vagy hirdetéscsoportok másolásakor, illetve egyesítésekor a rendszer az adott elemeket „a frissítési központ által módosított” jelölésű címkével látja el.

       Megszakítás nélküli követés a kulcsszó szintjén: A különböző mobilhoz és asztali számítógépekhez beállított, kulcsszószintű cél URL-címekkel rendelkező, de egyébként egyező kampányokat a rendszer automatikusan egyesíti. A mobilos URL-cím mobiltelefonokon, az asztali számítógépes URL pedig a nem mobil eszközökön fog megjelenni.

       ... és hamarosan: Tömeges feltöltési funkció: A hirdetésbővítmények és hirdetéscsoportok hamarosan exportálhatók lesznek az AdWords Szerkesztőbe.

Reméljük, hogy a frissítési központ, illetve az általunk megosztott többi információ megkönnyíti a továbbfejlesztett kampányokra való átállást. 

Ne várj a frissítéssel
2013. július 22-én megkezdjük az összes korábbi kampány automatikus frissítését.  Kérjük, a továbbiakban is osszátok meg velünk a frissítési folyamattal kapcsolatos észrevételeiteket.


Írta: Andy Miller, a Mobilos keresési hirdetési megoldások vezetője