Az AdWords rendszerben a két legfontosabb célkitűzésünk, hogy a hirdetéseket a felhasználók számára relevánsabbakká és hasznosabbá, a hirdetők számára pedig hatékonyabbá és egyszerűbbé tegyük. Ezért töltött el nagy izgalommal a továbbfejlesztett kampányok elmúlt februári bejelentése. A továbbfejlesztett kampányokkal megkönnyítettük a felhasználók megszólítását – a megfelelő pillanatban, a felhasználó szándéka és kontextusa szempontjából releváns tartalommal.
Az elmúlt négy hónapban sokat írtunk a továbbfejlesztett kampányokról.  A súgócikkeink és a célnak szentelt webhelyünk mellett számos bevált módszert, ügyféltörténetet, webes tanfolyami felvételeket és részleteket ismertettünk e blogban, a „továbbfejlesztett kampányok” címke alatt.  

A továbbfejlesztett kampányok bevezetése óta a hirdetők több mint 6 millió korábbi kampányt frissítettek, az aktív kampányok körülbelül 75 %-át. Ezen a héten pedig az AdWords rendszer elkezdte frissíteni automatikusan az összes megmaradt korábbi kampányt, így mindenkit átállít az új AdWords platformra. A teljes frissítés, ahogy a legtöbb új termék esetén, néhány hetet vesz majd igénybe.
A továbbfejlesztett kampányokkal kapcsolatos eredmények
Sok hirdető, aki frissítette és optimalizálta továbbfejlesztett kampányait, máris pozitív eredményekről és időmegtakarításról számolt be. Íme, néhány friss példa:

·  Pizza Hut: az étteremlánc arról számolt be, hogy a mobil ROI 20%-kal növekedett a továbbfejlesztett kampányokra való átállás óta. Tapasztalták továbbá, hogy a mobil CTR több mint 60%-kal növekedett, míg az okostelefonok esetén a rendelésenkénti költség 17%-kal csökkent.

·  Autobytel: az autóvásárlókat kiszolgáló webhely a konverziókat azonos CP mellett 10%-kal növelte, miután frissítette és optimalizálta továbbfejlesztett kampányait. Jelenleg 30%-kal kevesebb kampányt kezelnek, így a marketinges csapat több időt fordíthat a felhasználói élmény optimalizálására. „Megfelelő áron megfelelő konverziókhoz jutunk, miközben a marketinges erőfeszítések jobban a felhasználói élményre összpontosíthatók, a fiók kezelése helyett”, nyilatkozta Billy Ferriolo, az ügyfélszerzésért és termékfejlesztésért felelős vezető alelnök. (.pdf letöltése)

·  Miller's Bakery: ez a New Jersey állambeli, virágzó családi vállalkozás több egyedi tortarendelésre tett szert az új funkciók, például a helyi és mobil ajánlatkorrekciók, továbbfejlesztett webhelylinkek és továbbfejlesztett hívásbővítmények alkalmazásával. Az átállást követően a sütöde bolti forgalma 10-20%-kal nőtt, a csúcsidőszakban történt eladások közel megduplázódtak, a környékbeli városokból érkező kattintások 20-35%-kal emelkedtek. „Vásárlóink a vállalkozásunkkal több képernyőn keresztül is kapcsolatba léphetnek”, ismertette a tulajdonos, Dwight Miller. „Ha nem hirdetnénk az asztali és a mobilplatformon egyaránt, akkor sok ügyfélkapcsolati pontról maradnánk le. (.pdf letöltése)

Ötletek az átállás utáni sikerhez
A jó beállítások és a rendszeres optimalizálás minden AdWords kampánynak előnyére válik. Ezért akár saját magad frissítetted a kampányaidat, akár automatikusan történt az meg, arra biztatunk, hogy tekintsd át és optimalizáld az összes újonnan átállított továbbfejlesztett kampányt. Néhány ötlet (részletek ebben a súgócikkben):
1.                Tekintsd át a mobil ajánlatkorrekcióidat. A legtöbb kampánytípus esetén az automatikus frissítés alapértelmezése a hasonló hirdetők ajánlatain alapul. Lépj a kampány „Beállítások” lapjára a vállalkozásod számára történőoptimalizáláshoz.
2.                Az egymást átfedő kampányokban keresd meg a kulcsszavak nem kívánt másodpéldányait. Ha korábban minden eszköztípus esetén hasonló korábbi kampánnyal rendelkeztél, akkor javasoljuk az egyező kampányok megkeresését és a kulcsszavak nem kívánt másodpéldányainak eltávolítását a továbbfejlesztett kampányokból.
3.                Tekintsd át a Display Hálózaton futó kampányaidat Ellenőrizd, hogy a vizuális hirdetéseid elérik-e a felhasználókat a kívánt eszközökön, illetve hogy a kívánt ajánlati stratégiákat használod-e.
4.                Kezdd el kihasználni a továbbfejlesztett kampányok hatékony funkcióit. Javasoljuk, hogy kezdetként próbáld ki a továbbfejlesztett webhelylinkeket és a továbbfejlesztett hívásbővítményeket. Majd tovább fokozhatod az eredményeket mobilpreferált hirdetések létrehozásával, illetve az ajánlatkorrekciók beállításával hely és idő szerint.

Felkeresheted a továbbfejlesztett kampányokkal foglalkozó webhelyünket, ahol további sikertörténeteket és bevált módszereket találhatsz, köztük egy útmutatót ahhoz, hogy hogyan kell profi módon ajánlatokat tenni a továbbfejlesztett kampányok esetén. És ha kérdéseid lennének vagy segítségre van szükséged, fordulj hozzánk.

Lépjünk együtt a jövőbe
Az ügyfelek továbbra is több képernyőhöz férnek hozzá, és váltogathatnak közöttük a vásárlás, a játék és a kommunikáció során. A továbbfejlesztett kampányok fontos lépést jelentenek annak irányába, hogy a hirdetők számára segítséget nyújthassunk az ügyfelekkel való egyszerűbb és intelligensebb kapcsolatfelvételre korunk több képernyős világában. Számunkra ihletet adnak azok a hirdetők és partnerek a világ minden pontján, akik már megragadták ezt az új lehetőséget. Köszönjük, hogy útitársunk leszel, és velünk együtt lépsz a jövőbe.

– Írta: Sridhar Ramaswamy, vezető kereskedelmi és hirdetési alelnök