A folyamatos online kapcsolat világában a felhasználók a nap során váltogatva többféle eszközt használnak. Ez a többképernyős valóság új lehetőséget teremt a marketingesek számára az ügyfelek több eszközön, bárhol, bármikor történő elérésére. Februárban bevezettük az AdWords továbbfejlesztett kampányokat, hogy a hirdetőknek segítséget nyújtsunk az új lehetőségek megragadásához és kampányaik hatékonyabb kezeléséhez.

július 22-i automatikus átállás előtt kevesebb mint egy hónappal a hirdetők már több mint 4,5 millió kampányt állítottak át az új rendszerre. Tudjuk, hogy az átállás munkaigényes, ezért nagyra értékeljük azt az erőfeszítést, amelyet közületek sokan a folyamatba fektettek. Számos iparági vezető és hirdető megosztotta velünk saját eljárását, eredményeit és tapasztalatait.  Néhány példa:
 
·        M&M’S – Partnerével, a The DuMont Project ügynökséggel együttműködve, az M&M’S cég MY M&M’S márkája igen jelentős eredményeket mutatott fel a továbbfejlesztett kampányokra áttérést követően, többek között 41%-os növekedést a konverziós arányok, 22%-os növekedést a bevétel és 31%-os emelkedést a keresési kampányok ROI-jának terén. A keresési és display területen a MY M&M’S 15%-os ROI emelkedést mutatott. Korábban arra számítottak, hogy az asztali és a táblagépek egy kategóriába történő összevonása kedvezőtlen hatással lehet az értékesítésre. De igen gyorsan felismerték, hogy az összevonás valójába magasabb ROI-t eredményezett. A vállalat a kampányai számát is csökkentette – több mint 100-ról 50-re –, így a kampánykezelésben heti öt órát takarítottak meg.
·        Colombo & Hurd – Ez a kis floridai ügyvédi iroda keresőszoftver- és ügynökségi partnerével a WordStream céggel közösen dolgozott kampányai átállításán. A két csapat együtt végezte el az átállítást – beleértve a Colombo & Hurd’s mobil, földrajzi és idő alapú ajánlattételi stratégiát is –, kevesebb mint 30 perc alatt. A továbbfejlesztett kampányokra való átállás óta a Colombo & Hurd kimutatásai szerint a mobil átkattintási arány 53%-kal emelkedett, a CPC-k 13%-kal csökkentek és a mobil konverziós arányok háromszorosukra növekedtek.
·        American Apparel – A kiskereskedelmi vállalat könnyebb és hatékonyabb módszert keresett azon ügyfeleinek eléréséhez, akik bárhol és bármikor American Apparel árucikkeket vagy üzleteket keresnek. A továbbfejlesztett kampányok révén alkalmazták a közelségi ajánlattételi funkciót, és üzleteik bizonyos körzetében a mobil ajánlatkorrekciót 100%-ra állították be. Az átállás óta  meggyőző eredményeket észleltek: a mobilkonverziók mennyisége megduplázódott, az összesített átkattintási arány pedig 7%-kal növekedett. Szintén hasznosnak találták a továbbfejlesztett kampányok részét képező új funkciókat, mint például a továbbfejlesztett webhelylinkeket és webhelylink jelentéseket.
·        Külső fél hirdetési platformjai – Számos keresőmotor marketing platform és ügynökség építette be a továbbfejlesztett kampányokat, hogy ügyfeleik számára megkönnyítsék a hatékony új funkciók előnyeinek kiaknázását. Egy szolgáltató a közelmúltban  részletes útmutatót tett közzé, hogy megkönnyítse az átállást a hirdetők számára, és megosztotta az ügyfeleknél tapasztalt pozitív folyamatot. . Kiemelték a következőket: „A korai átállást választó hirdetőknél pozitív eredményeket tapasztaltunk. Nemrég egy nagy pénzügyi szolgáltató vállalat sikeresen átállt a továbbfejlesztett kampányokra a platform[unk]on, és az optimalizálás révén kampányaik jelentős részében az ügyfélszerzés 64%-kal növekedett, míg a CPL 37%-kal csökkent.” Tapasztalták továbbá, hogy az átállást követő első hónapban a CPC-k 2%-kal csökkentek, a kattintások pedig 6%-kal növekedtek.

A bevezetés legelső napjaitól kezdve keresőmarketinges vállalatok tucatjai kínáltak tanácsadást a hirdetők számára a továbbfejlesztett kampányokra való átálláshoz. Egyes tanácsadások (mint például a fenti cégek nagy része által nyújtott támogatás) rendkívül értékesnek, míg néhány inkább spekulatívnak bizonyult. Minden hirdető más, ezért a hangsúlyt a saját mutatók áttekintésére és az üzleti célok alapján történő finomításra kell helyezni. Nincs két hasonló fiók, ezért fontos annak felmérése, hogy a továbbfejlesztett kampányok a te esetedben hogyan alkalmazhatók a leghatékonyabban. Az iparági vezetők és hirdetők által rendszeresen említett fő előnyök a következők:
 
1.        Jobb döntéshozatal, ami az eszköz és földrajzi hely szerinti, javított jelentések, valamint a hirdetésbővítményekkel kapcsolatos részletesebb jelentések révén valósítható meg.
2.        Időmegtakarítás a különféle felhasználói kontextusok kezeléséhez szükséges kampányok számának csökkentése útján
3.       Javított kampánykezelés egyes funkciók, például az ajánlatkorrekciók, eszközspecifikus formátumok és rugalmas ajánlati stratégiák segítségével. 
4.        Új módszerek az üzleti célokhoz és műveletekhez való igazodáshoz, kiegészítve a meghatározott dátumok, a hét napjai vagy a napszakok bővítményeid és webhelylinkjeid számára történő ütemezésének lehetőségével, hirdetéscsoport vagy kampány szintjén egyaránt.
5.        Jobb módszerek a mobilügyfelek aktivizálására/0}, mobil preferenciájú hirdetések és webhelylinkek, valamint a közelben és úton levő személyek eléréséhez közelségi ajánlattétel használatával.

továbbfejlesztett kampányokkal kapcsolatos bevált módszerekről és más hirdetői tapasztalatokról a továbbfejlesztett kampányok webhelyen olvashatsz.

Visszajelzéseitek jól hasznosíthatók munkánkban, amellyel tovább javítjuk az AdWords rendszert, hogy illeszkedjen a folyamatos kapcsolatok új világához. Minden korábbinál fontosabb minden vállalkozás számára, hogy ügyfeleiket többféle eszközön, releváns módon érhessék el, mi pedig gőzerővel készítjük az új funkciókat és továbbfejlesztéseket, hogy mindezt sikeresen megvalósíthassátok az AdWords rendszerrel

Írta: Sridhar Ramaswamy, vezető kereskedelmi és hirdetési alelnök