Céljaink egyike, hogy biztosítsuk azokat az eszközöket, amelyek segítségével jobban megértheted, hogy a Google keresőt használók hogyan kapcsolódnak a vállalkozásodhoz. Ezért biztosítunk olyan jelentéseket, mint például a Keresési áttekintés a Google Analytics rendszerben, a keresési lekérdezések a Webmestereszközökben, az AdWords Keresési kifejezések jelentése és a megjelenítési aránnyal kapcsolatos jelentések.

Ezeket a lehetőségeket az AdWords rendszerben a fizetett és organikus jelentéssel bővítjük, ennek az új jelentésnek a segítségével elemezheted és optimalizálhatod a Google keresőben hagyott nyomaidat. Korábban a legtöbb keresési jelentés elkülönítve jelenítette meg a fizetett és az organikus teljesítményt, így ezek átfedése esetén a felhasználói viselkedésbe semmilyen betekintést nem nyújtottak. Az új fizetett és organikus jelentés az első, amely lehetővé teszi a teljesítményed megjelenítését és összehasonlítását olyan lekérdezés esetén, amikor a keresési találatok oldalán megjelenített hirdetéssel, organikus listával vagy mindkettővel rendelkezel.

Néhány módszer a fizetett és organikus jelentésnek a keresési teljesítményed méréséhez és optimalizálásához történő használatára: 

● További kulcsszavak felfedezése. A jelentés használatával az AdWords-fiókjaidhoz hozzáadható potenciális kulcsszavakat találhatsz, azoknak a lekérdezéseknek a keresése révén, amelyekben te csak organikus keresésben, társított hirdetések nélkül jelensz meg.

● Jelenlét optimalizálása az értékes lekérdezésekre. A jelentés használatával javíthatod a jelenlétedet a fizetett eredményekben és saját értékes lekérdezéseidben megfigyelheted az organikus eredményeket. 

● Változások holisztikus mérése. A webhelyek javításainak vagy az AdWords ajánlatokkal, költségkerettel vagy kulcsszavakkal kapcsolatos módosításainak tesztelése közben könnyebb a hatás kimutatása a fizetett, organikus és kombinált forgalomban.

Az ügyfeleinek fizetett és organikus keresőmarketinges tevékenységének támogatására szakosodott IMPAQT digitális marketingügynökség a jelentés béta-tesztelése után osztotta meg megfigyeléseit.

A fizetett és organikus jelentés rendkívül hasznosnak bizonyult a fizetett és az organikus keresés általános együttműködésének, illetve a köztük zajló interakcióknak a megismerésében. Egyik ügyfelünk fő márkalekérdezésénél a fizetett és az organikus keresés együttműködése esetén a CTR 18%-os növekedését észleltük, szemben azzal, amikor csak az organikus lista állt rendelkezésre.

Első lépések

Első lépésként az AdWords-fiókodnak egy Webmestereszközök-fiókkal való összekapcsolására lesz szükséged. Az összekapcsolás követelménye, hogy te ellenőrzött tulajdonosa legyél a Webmestereszközödben levő webhelyednek vagy egy ellenőrzött tulajdonos biztosítson számodra hozzáférést -- a kérelem az AdWords rendszeren belülről, könnyen létrehozható. Még ha nem is vásárolsz hirdetéseket, akkor is kihasználhatod az ebben a jelentésben elérhető, lekérdezés szintű organikus jelentési funkciók előnyeit. Az összekapcsolás beállításának módjával és a jelentés elérésével kapcsolatos részletes információk a Súgónkban találhatók meg.

Reméljük, hogy az új fizetett és organikus jelentés a vállalkozásoddal kapcsolatos keresési forgalom mindkét típusának kezelése során időt takarít meg a számodra és hozzájárul a teljesítményed javításához.

Írta: Dan Friedman, termékmenedzser, AdWords