Mit szólna ahhoz, ha abban a pillanatban érhetné el a vásárlókat, amikor készen állnak a vásárlásra?

Ez az ötlet áll a piacon belüli szegmensek funkció hátterében, amely egy tavaly bevezetett AdWords megjelenítési lehetőség. A felkeresett webhelyekhez, megtekintett hirdetésekhez és utolsó konverziókhoz hasonló vásárlási jelek használatával a szolgáltatás azokhoz az ügyfelekhez juttatja el a hirdetéseket, akik aktívan keresnek vagy hasonlítanak össze termékeket és szolgáltatásokat a Google Display Hálózaton. Egy év elteltével a piacon belüli szegmensek ma már nagy számban kapcsolnak össze olyan vállalkozásokat minősített potenciális ügyfelekkel, mint a Wayfair.com, Amerika második legnagyobb lakásfelszerelés-forgalmazója, illetve a Toll Brothers luxusotthon-építő vállalat.

A piacon belüli szegmensek használatával a Wayfair esetenként 20%-kal magasabb válaszadási intenzitást ért el. „Sokkal hatékonyabban megtalálhatók azok az ügyfelek, akik éppen vásárlás előtt állnak” – jelentette ki Ben Young, a Wayfair vezető üzleti elemzője. „Ők már túl vannak a döntési folyamaton, és csak a tökéletes ajánlatot vagy áruházat keresik a megrendeléshez.”

A Toll Brothers piacon belüli vásárlókat ért el az ingatlanpiaci és az ahhoz kapcsolódó szegmensekben, például az „eladó családi házak”, a „lakberendezés” vagy a „berendezési tárgyak” terén. Eredmény: akár 50%-kal alacsonyabb CPA-k, több potenciális ügyfél, és akár háromszoros átkattintási arány (CTR) a remarketinghirdetések esetén. „Az egyik legnagyobb kihívás a minőség” – mondja Tim Bolle, a Toll Brothers onlinemarketing-menedzsere. „Amikor értesültünk a piacon belüli szegmensek funkcióról, tudtuk, hogy lehetőséget kaptunk az aktív ingatlankeresést végző minőségi közönség megszólítására.”

A piacon belüli szegmenseket könnyen hozzáadhatja a kampányokhoz. A beállítás az AdWords-fiók Display-részének „Érdeklődési kategóriák és remarketinglisták” lapján található. A hirdetők 14 különböző ágazat számos nyelven (többek között japánul, franciául, németül) rendelkezésre álló piacon belüli szegmensei közül választhatnak; a választható nyelvek listája hamarosan tovább bővül. További információt az AdWords Súgóban talál.

Írta: Diya Jolly, termékmenedzser, Google Display Hálózat