Mivel az alkalmazások rendszere egyre komplexebbé válik, a sikeres fejlesztők újabb és újabb módokat keresnek a különböző hirdetési hálózatok és operációs rendszerek kezelésére, optimalizálására és teljesítményének mérésére.  Múlt héten, az éves I/O konferencia keretén belül élő közvetítésben jelentettük be azon új médiapartnereinkkel való együttműködésünket, illetve azokat a hirdetési ajánlatokat, amelyek a mobilalkalmazásokkal foglalkozó marketingszakemberek egyedi igényeit hivatottak kiszolgálni.

Átlátható, nyílt és megbízható mérési megoldások

A lehető legtöbb letöltést és felhasználói tevékenységet generálni kívánó alkalmazásfejlesztők számára elengedhetetlen a különböző médiapartnerek és elhelyezések hatékonyságának a felmérése. Éppen ezért olyan megoldások kifejlesztésére törekedtünk, amelyek segítségével a fejlesztők egységes méréseket végezhetnek a hirdetési hálózatok tagolt rendszerében, illetve megtudhatják, hogy e hálózatok milyen felhasználókat vonzanak.

A Google Analytics alkalmazásokhoz piacvezető megoldást kínál az alkalmazáson belüli elemzésekhez, amelyek – mivel a hirdetők mélyebben szeretnének belelátni a hálózatok hatékonyságába – nagy előnyt jelentenek a számukra.  A Google Analytics (Android és iOS rendszeren egyaránt) jelenleg is használható a mobilalkalmazásokhoz kapcsolódó telepítési kampányok teljesítményének nyomon követésére, illetve a felhasználók élettartamra vetített értékének megismerésére. Az iOS-alapú konverziókövetés tavaly év végi elindítása óta mostanáig húsznál is több hirdetési hálózattal sikerült partnerkapcsolatot kialakítanunk, többek között az InMobi vagy a Millenial Media hirdetéskiszolgálóval. Az ezen partnerekkel folytatott adatintegráció – a fejlesztőket érdeklő mutatók alapján (mint amilyen a felhasználók élettartamra vetített értéke és a felhasználók megtartása) – átfogó képet nyújt az alkalmazások hálózatokon belüli értékéről, ezzel pedig javítja a hirdetési költségvetésre vonatkozó döntéseket. A következő néhány hónapban lehetősége lesz „visszaküldeni” a konverziókat a hivatkozó hálózatoknak, optimalizálva ezáltal a forgalmat – mindezt egyetlen SDK használatával.

Nem csupán mérési megoldásokról van szó.  Felismertük, hogy a fejlesztőknek választási lehetőséget kell biztosítani a szállítók hozzárendelése során, és elköteleztük magunkat az új iparági megoldások mellett.  Ebből kiindulva mostantól lehetővé tesszük az alkalmazás telepítésére vonatkozó, valamint a fontos külső adatmérési szolgáltatóktól származó, eseményekkel kapcsolatos adatok AdWords rendszerbe integrálását.A külső partnerekkel (mint amilyen az Adjust, az Appsflyer, az Apsalar, a Kochava, vagy a Tune) való együttműködés révén pontosabb méréseket végezhetünk a különböző követők AdWords rendszerben történő alkalmazásával, ezáltal pedig pontos és megbízható adatokat biztosíthatunk.

Úgy véljük, hogy az ezen vezető hirdetési platformokkal és követőrendszerekkel való együttműködés révén erősebbé és összefüggőbbé tehetjük a mobilalkalmazások ökoszisztémáját – mindezt egyetlen cél által vezérelve: hogy elősegítsük a fejlesztők sikerességét.

Ez viszont még nem minden.

Az alkalmazások Google-rendszerben való promotálása még egyszerűbb!

Az alkalmazásokat promotálni kívánó fejlesztők számára különböző elhelyezési lehetőségeket kínálunk a Google Keresésben, az AdMob-hálózaton, a mobilwebhelyeken és a YouTube-rendszerben.  Az idei év elején pedig bevezettük a keresési hirdetéseket a Google Play rendszerben. Azáltal, hogy közvetlenül az alkalmazáskeresési eredmények mellett jelenít meg hirdetéseket, éppen akkor érheti el a fogyasztókat, amikor egy új alkalmazást keresnek, amikor készek a telepítésre.


A mai nap során bejelentettük az Univerzális alkalmazáskampányok bevezetését – ez egy olyan új kampánytípus, amellyel a hirdetők még hatékonyabban érhetik el a fogyasztókat a Google világában.  Az Univerzális alkalmazáskampányok típus egyszerű megoldást kínál az Android-alkalmazások telepítési hirdetéseinek AdWords rendszerben vagy közvetlenül a Google Play Developer Console rendszerből történő létrehozásához.


Egyetlen kampánnyal a Google Keresésre, az AdMob-hálózatra, a mobilwebhelyekre, a YouTube- és a Google Play-hálózatra is kiterjesztheti az elérést. Egyszerűen adjon meg néhány adatot az alkalmazással kapcsolatban a hirdetés szövegét, az elérni kívánt közönséget, hogy mennyit szeretne költeni , a többit pedig bízza ránk. A színfalak mögött működő hirdetéslétrehozási és ajánlattételi motorjaink elősegítik a kampányok teljesítményének maximalizálását, így Önnek több ideje marad az alkalmazások fejlesztésére és tökéletesítésére.  A Google Play rendszer keresési hirdetéseit és az Univerzális alkalmazáskampányok  típust az elkövetkezendő hónapokban kezdhetik használni a fejlesztők és a hirdetők.

Átfogó megoldások a teljes vállalat számára

A mai I/O konferencián bemutattuk az alkalmazásfejlesztést, a felhasználók organikus bevonását és az alkalmazásokból származó bevételnövelést célzó megoldásainkat.  Az elemzési és hirdetési újításokkal e kínálatunkat szeretnénk kiegészíteni, illetve nyílt és megbízható mérési megoldásokkal, valamint a hirdetésvásárlást egyszerűbbé és hatékonyabbá tevő promóciós eszközökkel szeretnénk elősegíteni vállalkozásának fejlődését.  Hálásak vagyunk azoknak a fejlesztőknek, akiknek ezeket az újításokat köszönhetjük. Reméljük, mihamarabb találkozunk alkalmazásaival, és az Önnel és partnereivel való szoros együttműködésnek köszönhetően mi is szerepet vállalhatunk újítása támogatásában.

Írta: Jonathan Alferness, a Termékmenedzsment részleg alelnöke