Lassan vége a nyárnak, a hosszú esti séták, fesztiválok és nyaralás felhőtlen szezonja lecseng és helyét a ‘back to school’ hetei veszik át. Tudásszomjunk és vásárlási kedvünk ilyenkor újra feléledni látszik.
A nagy kérdés, hogy az Ön vállalkozása felsimerte-e már ezt a megatrendet és kihasználja-e a mobil adta valódi lehetőségeket?
Ezzel a cikkel szeretnénk segíteni, hogy milyen Google megoldásokra van Önnek szüksége, ha ki szeretné aknázni a legforróbb trendben rejlő potenciált. Let’s go mobile!
                                          
A felhasználók viselkedése mobilon teljesen unikális. Sok esetben több dolgot csinálnak egyszerre vagy éppen úton vannak, tehát általában türelmetlenek és gyorsan szeretnék elintézni a feladataikat. Elérni, hogy mobilon konvertáljanak kihívásokkal teli: kicsi képernyő, nehezebb gépelés, és információ megjelenítés. Mi a Google-nél segítünk eredményeket produkálni azáltal, hogy a magávalragadó felhasználói élményre, a releváns hirdetésekre és a használható mérhetőségre fókuszálunk.

Hosszan lehene írni a mobil jelentőségéről napjainkban; az ehhez kapcsolódó fehasználói szokásokról, azok hatásairól, különbőző operációs rendszerek, applikációk adatairól és a felsorolás sokáig folytatható. Ehelyett álljon itt most csak két magáért beszélő statisztikát bemutató kép a KPCB által készített, Internet Trends 2015 jelentésből. További érdekes statisztikákért töltse le a Google és Nielsen közös kutatási riportját: Mobile Search Moments - Understanding How Mobile DrivesConversions.

  • Az első elemzés stabil növekedést jelez, látható, hogy míg 2008-ban csupán körülbelül 20 percet töltöttünk mobilozással, addig ez a szám 2015-ben majdnem 3 órára emelkedik. Mindezt úgy, hogy 51%-os részesedést követel magának az internetképes eszközökkel eltöltött időnkből.

  • A második elemzés az Y Generáció okostelefon használatát vizsgálja, mely egyértelműen rávilágít, hogy ezt társadalmi kört miért is szokták az Always-On jelzővel illetni.



A mobil marketing témakörét 3 részre javasolt lebontani. Mint azt a bevezetésben tettük, egyfajta nulladik lépésként a megcélozni kívánt ügyfeleink alapos megértése a cél. Ezután következik a számukra legtökéletesebb felhasználói élmény kialakítása, amit a Google által kínált mobil hirdetési megoldások széles tárházának célzott alkalmazása követ, végül pedig a kört bezárva a visszacsatolási lépés keretei között a lehető legpontosabb mérési adatokat elemezzük ki.


Készítse el a tökéletes mobil weboldalt a felhasználók elégedettségének és a konverziók maximalizálásának érdekében. Részletesebb tippekért töltse le a Principles of Mobile Site Design összeállításunkat. Illetve az alábbi 10 pontban gyűjtöttük össze mire érdemes figyelni a weboldal kialakításakor.





Ha elkészült a megfelelő élményt és funkcionalitást nyújtó weboldal, már nincs is más hátra mint bevetni a Google, mobilra specializált hirdetési megoldásainak arzenálját. Tekintse meg az Ön igényeire szabott megoldásainkat legyen szó márkaépítésről, teljesítmény alapú marketingről vagy haladó kampánymenedzsmentről. Egy másik metodológia szerint is csoporthatóak megoldásaink annak függvényében, hogy Ön mit szeretne elérni.


  • Irányítson több vásárlót üzletébe


  • Generáljon több letöltést mobil applikációjának


  • Építsen erősebb márkát mobilos YouTube megoldásokkal


A kör a visszacsatolással zárul, melynek keretében pontos mérhetőséget látunk kampányaink mögött. Minden marketing szakember és cégtulajdonos szeretné tudni, hogy a befektetése mögött milyen statisztikák húzódnak, mely további optimalizálásra ad lehetőséget. 



Telefonhívások mérése történhet, híváskonverziók beállításával (ehhez nulladik lépésként állítson be hívásbővítményt); béta funkcióban már elérhető a weblap híváskonverziók mérése is, melyhez Google átirányító telefonszámra lesz szüksége – ebben az esetben Google AdWords specialistája vagy ügyfélszolgálatunk nyújthat segítséget. Az ilyen beállítások teljes értékű kihasználásához, ne felejtse el kihasználni a pozitív mobil ajánlatkorrekció adta optimalizálási lehetőséget!
Érdemes továbbá a konverziókat is több típusra bontani. Meg kell különböztetnünk olyan mikrokonverziókat, mint példának okán egy email feliratkozás, a makrokonverzióktól, mely a vásárlás. Kattintson ide, hogy többet megtudjon a különböző konverziók követéséről és tegye még ma mérhetővé Google marketing befektetését.
Közzétette: Tóth Marcell, Associate Account Strategist