Az e-mailek legtöbbünk életében fontos szerepet játszanak, hiszen segítségükkel tartjuk a kapcsolatot a családunkkal, a barátainkkal és a munkatársainkkal. E-mailben kapunk friss híreket kedvenc márkáinkról, a hétvégi nagy leárazásról, az akciós utazásokról és a legújabb termékekről is. Sok évig a hirdetőkkel együttműködve dolgoztunk azon, hogy bővítsük az e-mailes marketingstratégiáikat, valamint hosszú ideig teszteltük, hogyan jeleníthetnénk meg relevánsabb ajánlatokat a felhasználóknak a natív Gmail-hirdetésekkel [1]. Mától fogva a natív Gmail-hirdetések minden hirdető számára közvetlenül az AdWords szolgáltatásban hozzáférhetők.

Multimédiás és interaktív hirdetésformátumok

A Gmail-hirdetések fejlesztése során számos különböző formátumot teszteltünk, hogy kiderítsük, melyik nyeri el leginkább a felhasználók tetszését. Egyik fejlesztésünk a normál szöveges hirdetések eltávolítása volt. A Gmail felületén ezentúl kevesebb, de jobb minőségű, a postaládához kapcsolódó felhasználói élménybe jobban illeszkedő natív hirdetés jelenik meg.

A mai bejelentés után a hirdetők közvetlenül az AdWords szolgáltatásból kezelhetik a natív Gmail-hirdetéseket. Ehhez nem kell mást tenniük, mind beállítani egy Display Hálózati kampányt, majd a Hirdetésgalériában létrehozni egy Gmail-hirdetésformátumot. Az ilyen hirdetések két fő része:

  A felhasználó által először látott, a Gmail-postaláda külső megjelenésébe illeszkedő összecsukott hirdetés. A felhasználók a további részletek megjelenítéséhez egy kattintással kibonthatják ezt a formátumot.

  Az összecsukott hirdetésre kattintva megjeleníthető kibontott hirdetési egység. Ezek a teljes oldalas natív hirdetések a céloldalakhoz hasonló információmennyiséget és vizuális lehetőségeket kínálnak. A hirdetés kibontását követően a tartalomra leadott felhasználói kattintások ingyenesek – beleértve a hirdetés beérkező levelek közé mentését és másoknak történő továbbküldését is.


A hirdetők számos személyre szabható sablon közül választhatnak a Gmail-hirdetések kibontott hirdetési egységének létrehozása során. Megjeleníthetnek egy-egy önálló képet, kiemelhetnek egy leírással kiegészített képet és egy cselekvésre ösztönző gombot összekapcsoló promóciót, valamint egyszerre több terméket is bemutathatnak. Az egyéni HTML formátum nyújtja a legnagyobb rugalmasságot az elemek konfigurálása terén, továbbá lehetővé teszi a még több multimédiás elemet (videókat, űrlapokat, telefonszámokat, valamint több linket és cselekvésre ösztönzést) tartalmazó hirdetések létrehozását.

Példák a kibontott hirdetési egységekre


Közönségét fejlett vizuális célzási lehetőségekkel érheti el

Használhatja a már ismerős vizuális célzási lehetőségek többségét, így például a kulcsszavakat, az érdeklődési szegmenseket, a demográfiai adatokat és a témaköröket. A sportruházattal foglalkozó hirdetők például olyan releváns témaköröket választhatnak, mint a „Fitnesz” és a „Sportszerek”, illetve az „Egészség- és fitneszkedvelők” vagy a „Futáskedvelők” érdeklődési szegmensek használatával érhetik el az embereket.

Néhány nagynevű márka, például a Marriott International már jelenleg is használja a Gmail-hirdetéseket a kedvező ajánlatokat kereső felhasználók megszólítására:

Médiaügynökségünkkel, a Beeby Clark+Meylerrel együttműködve jelentős sikereket értünk el a Gmail-hirdetésekkel a Renaissance Hotels márkánk népszerűsítése során. A képek és videók elhelyezésére is alkalmas nagyobb hirdetési egységekkel lehetőségünk nyílt bemutatni a Renaissance Hotels által nyújtott élményeket, valamint az arra irányuló törekvésünket, hogy vendégeinket segítsük úti céljuk eddig ismeretlen szépségeinek felfedezésében. Anomaly nevű kreatív ügynökségünkkel partnerségben multimédiás vizuális elemeket helyeztünk el hirdetéseinkben, amivel jelentősen növeltük a felhasználók elköteleződését: a webhelyen töltött idő 25%-kal hosszabb lett, a látogatásonkénti oldalmegtekintések száma pedig 18%-kal növekedett a RenHotels.com webhelyen. Ez az egység folyamatos magas elérést is biztosít a Renaissance Hotels márka számára. A Gmail-hirdetéseket azóta a Marriott International más szállodáinál is, világszerte bevezettük. Az új hirdetéseket hamarosan az Autograph Collection Hotels szállodák esetén is alkalmazni fogjuk, és már nagyon várjuk az újabb pozitív eredményeket."
-          Amy Sherman, a Digital Marketing részleg főigazgatója


A megjelenő hirdetéseket a felhasználók szabályozhatják

A Gmail-hirdetések fejlődése során mindig is lehetőséget biztosítottunk a felhasználóknak arra, hogy aktívan szabályozzák a számukra megjelenő hirdetések típusát. Akárcsak más Google-hirdetések esetén, a felhasználók ebben az esetben is a hirdetésbeállítások kezelésével tudják eltávolítani adott hirdetők nem kívánt hirdetéseit. Sőt, akár teljesen le is iratkozhatnak az érdeklődésen alapuló hirdetésekről.

Első Gmail-hirdetése beállításához a Súgóban olvashat további útmutatásokat.

Közzétette: Omry Pruzan, a Gmail-hirdetések vezető termékmenedzsere




[1] A Gmail-hirdetések nem futnak a Google Apps for Work részét képező Gmail for Work szolgáltatásban.