A fogyasztók elvárásai magasabbak, mint valaha, hiszen bármikor elérhető közelségben van számukra legalább egy olyan eszköz, amely képes rögtön kiszolgálni a pillanatnyi igényeiket – a legjobbat akarják, és lehetőleg azonnal. A marketingszakemberek egyre gyakrabban használják az automatizált hirdetéseket, amikor megpróbálnak kapcsolatot teremteni a vásárlás vagy programválasztás előtt álló, információt kereső fogyasztókkal ezekben a fontos döntéshozatali pillanatokban – vagyis a rendelkezésre álló adatok és technológiák segítségével igyekeznek elérni a megfelelő embereket, pontosan a megfelelő pillanatban. A Google Display Hálózat minden hirdető számára hozzáférhetővé teszi ezt a fejlett technológiát, hogy Ön is ott lehessen azokban a pillanatokban, amelyek valóban számítanak a márkája szempontjából.

A mai napon több olyan eszközt is bemutatunk, amelyek tovább bővítik a Google Display Hálózat szolgáltatásait a hirdetésmegjelenítők számára.

Nagyobb átláthatóság: cselekedjen az AdWords közönségstatisztikái alapján
Ha jobban megismeri az ügyfeleket például az életkorukat, a lakóhelyüket és az érdeklődési köreiket , akkor megalapozottabb döntéseket hozhat a marketingprogramokkal kapcsolatban. Az AdWords közönséginformációi összesített adatokat szolgáltatnak a hirdetőknek a remarketinglistákon szereplő emberekről, így például demográfiai adatokat, valamint az érdeklődési körökkel, a lakóhellyel és az eszközök használatával kapcsolatos információkat.* Mivel ezek a jelentések közvetlenül hozzáférhetők az AdWords felületén, gyorsan és könnyen hozhat döntést a statisztikák alapján. Ha például a webhelyen konverziót végrehajtó látogatók nagy része jazzrajongó, akkor érdemes lehet hozzáadni ezt az érdeklődési szegmenst a kampányhoz. Ha pedig az ügyfelek jelentős része 25 és 34 év közötti nő, ajánlott a demográfiai csoport érdeklődésének megfelelően alakítani a hirdetést. További információ

Példa: az AdWords közönséginformációi szerint a remarketinglistán szereplő ügyfelek 30%-a 

a 25–34 év közötti korosztályba tartozik, míg országos viszonylatban ez a korosztály a lakosságnak mindössze a 19,9%-át teszi ki az Egyesült Államokban.


A BASE belga telekommunikációs vállalat az AdWords közönséginformációinak segítségével sikeresen felismerte, hogy a biciklizés szerelmesei kétszer akkora valószínűséggel kötnek mobiltelefonos előfizetést, mint egy átlagos ügyfél. A felismerést követően a BASE nagy hangsúlyt fektetett a kerékpárosok megszólítására, és így sikeresen megduplázta az elért konverziók számát. A BASE sikeresen szólította meg a kerékpárosokat a Google Display Hálózaton, és ezáltal megduplázta az elért konverziók számát. A BASE azóta minden esetben igénybe veszi az AdWords közönséginformációit, hogy azok alapján alakítsa online és offline kampányait.

A Sony PlayStation az AdWords közönséginformációinak köszönhetően felismerte, hogy a klasszikus zene kedvelői az átlagnál nagyobb érdeklődést mutatnak a márka iránt. A Sony ezt követően sikeresen juttatta el az üzenetét a Google Display Hálózaton keresztül ehhez az érdeklődési szegmenshez, és ezáltal az átlagosnál 31%-kal magasabb kattintás nélküli konverziós arányt ért el.
Ennek köszönhetően a Sony adott költségkeret mellett több megtekintést könyvelhetett el. A Sony azóta az AdWords közönséginformációit használva választja ki az új kampányok legfogékonyabb célközönségét.

Nagyobb elszámoltathatóság: a Google Display Hálózat 100%-ban látható
A vizuális hirdetések nagy részét egész pontosan 56%-át1 sosem látják az emberek, mert ezek a hirdetések a hajtás alatt vagy egy háttérben megnyitott lapon jelennek meg, illetve görgetés közben kikerülnek a képből. Hamarosan azonban a Google Display Hálózat is azon ritka médiaplatformok egyike lesz, ahol a hirdetőknek csak akkor kell fizetniük a hirdetésmegjelenítésért, ha azt valóban látták is az emberek. Ez azt jelenti, hogy a médiahirdetésre szánt pénz csak akkor lesz valódi kiadás, ha ténylegesen hasznosul. A következő hónapok során minden CPM-ajánlatot alkalmazó kampányt látható CPM-kampánnyá (vCPM-kampánnyá) frissítünk.

Nagyobb hatás: a dinamikus remarketinghirdetések új megközelítése
Az emberek a legkülönbözőbb méretű és formájú eszközöket használják. A tartalmak megtekintésekor a készüléket függőlegesen és vízszintesen is tarthatják, és koppintással, csúsztatással, illetve az ujjak összehúzásával is vezérelhetik. Ez a fajta használat rugalmasan alkalmazkodó hirdetéseket kíván, hogy azok minden elrendezésben jól láthatók legyenek. A mai napon a dinamikus remarketinget érintő frissítéseket vezettünk be, amelyek segítségével a hirdetések automatikusan átalakíthatók és átméretezhetők, hogy minden eszköztípushoz illeszkedjenek. A hirdetéseket emellett meg is szépítettük, hogy bármely mobilkészüléken vagy asztali számítógépen, webhelyen vagy alkalmazásban jól mutassanak. Ha például a vállalat emblémájában a kék és a sárga szín dominál, akkor az AdWords ezekkel a színekkel árnyalhatja a hirdetés keretét és hátterét. Ilyenkor többféle színkombinációt is kipróbálunk, és azokat fogjuk alkalmazni, amelyekkel a legnagyobb hatást lehet elérni. Természetesen a személyes döntés lehetőségét is meghagyjuk, és a hirdető bármikor módosíthat a javaslatainkon egyéni ízlése vagy igényei alapján.

A fogyasztói elvárások kielégítése olyan technológiákat igényel, amelyekkel az igényekre azok felmerülésekor lehet reagálni, a fogyasztók tartózkodási helyétől és a használt eszköz, illetve képernyő típusától függetlenül. Az automatizált hirdetés biztosítja, hogy a márkák ott legyenek azokban a fontos pillanatokban, amikor a döntések megszületnek és az igények formálódnak. Reményeink szerint a Google Display Hálózat elhozza minden hirdető számára ezt a nagyvállalati szintű technológiát, hogy Ön is ott lehessen azokban a pillanatokban, amelyek valóban számítanak a márkája szempontjából.

Írta: Brad Bender, a Google Display Hálózat termékkezelésért felelős vezetője

*A megállapítások összesített és névtelenített adatokon alapulnak.

Google study, 2014.