Egy-egy vásárlás megvalósulásában gyakran döntő tényező, hogy a potenciális vevők fel tudják-e hívni a vállalkozást. A mobilkeresést használók 61%-a szerint nagyon fontos, hogy a döntési folyamat során, a tényleges vásárlási fázisban fel tudják hívni a vállalkozást.1 A telefonhívások mérése lehetővé teszi a Google keresési hirdetések teljes értékének megismerését és a megalapozott döntéshozatalt, így alapvető fontosságú az új ügyfelek megszerzésében. Ezért nagy örömmel jelentjük be, hogy bevezetjük a Google átirányító telefonszámokat Magyarországon.
CROPPED_HU Cetelem Call Ad.png
„Hívás” gomb egy mobileszközön megjelenített keresési hirdetésben

Megérkeztek a Google átirányítási számok

A Google átirányítási számok fontos előrelépést jelentenek a Google keresési hirdetéseken keresztül kapott telefonhívások mérésében. Ha Google átirányítási számot használ a hívásbővítményekben és a hívást kezdeményező kampányokban, dinamikusan hozzárendelünk egy egyedi telefonszámot a hirdetéséhez. Amikor a vevő felhívja ezt a számot, az AdWords a vállalkozás telefonszámára irányítja át a hívást, és hasznos információkat szolgáltat a hívó körzetszámáról, a hívás időtartamáról, valamint arról, hogy a hívást fogadták-e.

A helyi vállalkozásokat keresők közül sokan szívesebben hívják az ismerős körzetszámmal kezdődő telefonszámokat, ezért ahol lehetséges, a Google átirányítási számaként egy helyi Google átirányító telefonszámot jelenítünk meg. Ha például a vállalkozás székhelye Budapesten van, akkor a hirdetések 1-es körzetszámot használhatnak a Google átirányítási szám mellett.

Az olyan cégek, mint a B12 Agency és a Cetelem már használják a Google átirányító telefonszámokat annak érdekében, hogy több statisztikát nyerhessenek ki hívásaikból, és javíthassák kampányuk hatékonyságát:

„Együttműködünk az olyan nagy távközlési szolgáltatókkal, mint az Orange és Jazztel, és a hívást lehetővé tevő hirdetések nagyszerű eszközt biztosítanak arra, hogy a vevők közvetlenül a keresési hirdetésekből lépjenek kapcsolatba az értékesítési képviselővel. A Google átirányító telefonszámok révén hatékonyabban tudjuk követni a hívásbővítményekből, illetve a webhelyekről érkező hívásokat. Azt is mérni tudjuk, hogy kampányaink mely részei váltják ki a legtöbb hívást, illetve melyeknél vesz igénybe a legtöbb időt egy-egy tényleges ügyfélszerzés. Ezen adatok felhasználásával hatékonyabban tudtuk optimalizálni a kampányt, és erős, 30%-os konverziós arányt értünk el a telefonhívásokból származó értékesítés terén.”
   -  Manuel Jurado, a B12 Agency vezérigazgatója

„A telefonhívások kulcsfontosságúak a vállalkozásunk számára a potenciális ügyfelekkel való kapcsolattartáshoz. A Google átirányító telefonszámok révén hatékonyabban tudjuk követni a hívásbővítményekből érkező hívásokat. Azt is mérni tudjuk, hogy a kampányok mely kulcsszavai és mely részei váltják ki a legértékesebb hívásokat, és annak megfelelően optimalizálhatjuk őket. A kampány hatékonyságának növelését elősegítő információk révén 174%-kal növeltük a hívások számát.”
-  Hornyák Dóra, Marketingkommunikációs Igazgató, Cetelem

A webhelyen elhelyezett, kattintással hívható telefonszámok

Míg a hívásbővítmények és a hívást kezdeményező hirdetések nagyon hatékonyak, sok vásárló egy Google-hirdetésre való átkattintás után telefonál, hogy többet tudjon meg a webhelyen kínált termékekről és szolgáltatásokról. A webhelyhívás-konverzió olyan hatékony eszköz, amely segítségével lehetőség nyílik arra, hogy dinamikusan beillesszünk egy Google átirányító telefonszámot a webhelyre a Google-hirdetésre való kattintás utáni hívások azonosításához és méréséhez. Amikor valaki a webhelyen elhelyezett telefonszámra kattint vagy közvetlenül telefonról kezdeményez hívást, a hívás és a hívás értéke hozzáköthető ahhoz a kulcsszóhoz és hirdetéshez, amely az ügyfelet hívásra ösztönözte. 
A hívások értékének maximalizálása

A híváskonverziók mérése mellett a Google átirányító telefonszámai lehetővé teszik a konverziós érték hozzárendelését is. Így például egy vállalkozás hozzárendelhet egy bevételértéket azon hívásokhoz, amelyek 5 percnél tovább tartottak. Ezen hívások mérésével automatikusan az értékesebb hívásokra optimalizálhatja a kulcsszóajánlatokat a cél-ROAS használatával. Ez a rugalmas ajánlattételi stratégia a híváskonverziók értékének maximalizálása érdekében az aukció közbeni ajánlatkorrekcióknál figyelembe vesz olyan tényezőket, mint az eszköz, a hely és a napszak, és eközben az üzleti célkitűzések elérését is biztosítja.

További információ

A Google átirányító telefonszámok bevezetése lehetővé teszi, hogy jelentéseket készítsen a hívási mutatókról és a konverziókról, mérje a webhelyhívás-konverziókat, illetve az értékesebb telefonhívásokra optimalizálja az ajánlatokat. Az egyes termékekről az AdWords Súgóban tájékozódhat bővebben, bevált módszereinkből pedig megtudhatja, hogy miként maximalizálhatja a hívások hatékonyságát.

Közzétette: Amit Agarwal, AdWords-termékmenedzser

1Think with Google, The Role of Click to Call in the Path to Purchase (A kattintással hívás szerepe a vásárláshoz vezető folyamatban), 2013. szeptember

*Előfordulhat, hogy egyes esetekben nem áll rendelkezésre helyi Google átirányítási szám. Ilyenkor a hirdetés egy díjmentesen hívható Google átirányítási számot jelenít meg.