A click-to-call mobilhirdetésekkel a fogyasztók minden eddiginél egyszerűbben léphetnek kapcsolatba telefonon a vállalkozásokkal. A hívások mennyisége pedig folyamatosan növekszik. Az előrejelzések szerint az egyesült államokbeli cégekhez beérkező okostelefonos hívások száma 2019-re csaknem eléri a 162 milliárdot, ami 73%-os növekedést jelent 2015-höz képest1

Bár a hívások nagyon fontos konverzióforrást képviselnek számos vállalkozás számára, sokszor nehézségekbe ütközik az olyan fogyasztói utak számszerű kiértékelése, amelyek egy online keresési hirdetésnél kezdődnek, és egy offline konverziónál érnek véget. A mai napon bejelentjük az importált híváskonverziók megjelenését, amelynek köszönhetően a hirdetők pontosabban rendelhetik hozzá a telefonhívásokból származó bevételeket az AdWords-kampányokhoz.

Legyen tisztában vele, hogy a kampányok mely részei eredményezik a legértékesebb hívásokat

A hirdetők a hívás időtartama alapján korábban is mérhették a híváskonverziókat. Egy utazási ajánlatokat népszerűsítő hirdető például úgy találhatta, hogy az új foglalásokat eredményező hívások általában legalább egy percig tartanak, és beállíthatta ezt az időtartamot az ahhoz szükséges időtartamnak, hogy a rendszer konverzióként vegye számításba az adott hívást.

Az importált híváskonverziók egy lépéssel továbbmennek a hívások időtartamánál, és a click-to-call mobilhirdetésekből vagy a webhelyről kiinduló fizetett hívások valódi konverziós értékét mérik. Lehetőség van különbséget tenni az ügyfélműveletek egyes olyan típusai között is, amelyeknek esetleg eltérő értéket szeretne tulajdonítani. Az utazási ajánlatokkal foglalkozó hirdető például bevételösszegeket rendelhet a különféle típusú hívásokhoz, így az új foglalásokhoz, az árak iránti érdeklődésekhez, az ügyfélszolgálati hívásokhoz és a nagyobb utazási ajánlatcsomagok ügyfél számára történő felülértékesítéseihez. Az importált híváskonverziókból gyűjtött információk alapján automatikusan úgy optimalizálhatja a kulcsszóajánlatokat, hogy azok elősegítsék az értékesebb hívásokat: ehhez pedig a cél-ROAS-alapú automatikus ajánlattételt alkalmazhatja. 

Az olyan cégek, mint a Nationwide és a ShoppersChoice.com, már most is az importált híváskonverziók segítségével mérik az értékes hívásokat, illetve azokat szem előtt tartva végzik az optimalizálást:

“A Nationwide ügynöki partnereként számunkra a megfelelő jellemzőkkel bíró potenciális biztosítási ügyfeleknek a Nationwide telefonos ügyfélszolgálatához való irányítása kiemelt eleme az új ügyfelek hatékony konvertálásának. Egészen mostanáig nem sikerült maximalizálni a Nationwide keresési jelenlétét, mivel nem tudtuk a hívásokból származó bevételt visszavezetni az egyedi kattintásokra. Az importált híváskonverziók új szintre emelték az AdWords mérési szolgáltatását, és immár közvetlenül tudjuk importálni az AdWords rendszerbe a tényleges, hívásokból származó kötvényértékesítéseket. Ezen adatok segítségével megalapozottabban tudunk dönteni arról, hogy mire fordítsuk a marketing-költségkeretet, jobb kulcsszóajánlatokat tudunk adni, illetve hatékonyabban tudjuk végezni a pozicionálást és a kampányoptimalizálást. Bár még kevés idő telt el, mióta felvettük az importált híváskonverziókat a kampányoptimalizálási eszköztárunkba, közel a háromszorosával tudtuk növelni a legjobban teljesítő, hívásokat eredményező kifejezésekre irányuló ráfordításokat. Eközben új kulcsszóbővítési lehetőségekre is fényt derítettünk olyan keresési lekérdezések alapján, amelyek elkerülték volna a figyelmünket, ha nem növeltük volna a beruházásokat az importált hívásadatokra hagyatkozva.” – Jordan Jones, az UM digitálismarketing-teljesítményért felelős társigazgatója

"Sok ügyfél szeretne kérdést feltenni a termékválasztékunkkal kapcsolatban, illetve közvetlenül a kereskedelmi képviselőinknél szeretne termékeket megrendelni, ezért lehetővé tesszük számukra, hogy könnyen felhívhassanak bennünket a hirdetéseinkből és a webhelyünkről. Az importált híváskonverziók révén az AdWords-hívások mérése jelentősen közelebb került ahhoz, hogy teljesen zárt kört alkosson az offline ügyfélszolgálati adataink és az online mutatók között. Pontosabban megismertük, hogy miként növelik a bevételt az AdWords-hirdetésekből kezdeményezett hívások, és az így szerzett információk alapján megalapozottabb döntéseket tudunk hozni a költségkeret elosztása és a kampányoptimalizálás terén.” – Jeff Loquist, a ShoppersChoice.com keresésimarketing-menedzsere

Mire van szükség a híváskonverziók sikeres importálásához?

Csupán három információt kell összegyűjteni a híváskonverziós adatok AdWords rendszerbe történő importálásához:
  1. a hívó fél telefonszámát (a hívó azonosítóját),
  2. a hívás kezdő időpontját, illetve
  3. a hívás időtartamát.
Ezeket az adatokat biztonságosan, az ügyfelek adatvédelmi jogait tiszteletben tartva tároljuk, és csak arra használjuk, hogy a konverziókat hozzárendeljük az őket kiváltó AdWords-hívásokhoz. A konverziókat egészen a kulcsszavak szintjéig lehatolva rendeljük hozzá a hívásokhoz annak érdekében, hogy Ön könnyebben megállapíthassa, hogy a kampányok mely részei vezetnek a legértékesebb híváskonverziókhoz, és hova érdemes irányítani a hirdetési ráfordításokat. 

Ha részletesebben szeretne tájékozódni a híváskonverziókról, tanulmányozza a Súgót, illetve tekintse meg, hogy milyen bevált módszereket alkalmazhat a vállalkozás felhívásának ösztönzésére és a telefonhívások optimális kezelésére


Amit Agarwal, mobilkeresési hirdetésekkel foglalkozó vezető termékmenedzser


1 BIA/Kelsey, 2015.