Idézze fel a legutóbbi YouTube-videót, amelyet megnézett. Hogyan talált rá a videóra? Egy ismerőse küldte el Önnek? Egy blogon vagy közösségimédia-oldalon talált linkre kattintott? Vagy azt csinálta, amit naponta több millió YouTube-felhasználó, és csak felment a YouTube-ra, hogy valami néznivalót keressen? A videók között válogató felhasználók megnyerése érdekében létrehoztuk a TrueView-felfedezési hirdetéseket (korábbi nevükön megjelenítési TrueView-hirdetéseket). Ez a formátum kifejezetten azt hivatott elősegíteni, hogy a felhasználók felfedezzék az Ön márkájához kapcsolódó tartalmakat. Ma pedig nem csupán a nevüket változtatjuk meg: a TrueView-felfedezési hirdetéseket a keresési eredményoldalakon megjelenő, még relevánsabb hirdetésekkel, valamint a YouTube-alkalmazáson belüli teljes készletlefedettséggel turbózzuk fel. Ez azt jelenti, hogy mostantól – a szolgáltatás történetében először – a TrueView-felfedezési hirdetések a mobilkeresési eredményekben is megjelennek. A keresési hirdetések relevanciáját érintő változtatásoknak köszönhetően pedig a kísérleteink összességében 11%-os CTR-növekedést mutatnak.
A TrueView-felfedezési hirdetések azért minősülnek különösen hatékony formátumnak, mert nagyfokú elkötelezettség kapcsolódik hozzájuk: ha a megtekintő az Ön videójára kattint, azzal határozott jelét adja a márka iránti érdeklődésnek. Ezért van az, hogy a felhasználók átlagosan további egy, az adott márkához köthető videót is megtekintenek a TrueView-felfedezési hirdetés megnézését követő 24 órán belül.1 A formátum azért készült, hogy segítsen megnyerni és az Ön tartalmához irányítani a közönséget, miközben valami érdekes néznivalót keresnek. Mivel a TrueView-felfedezési hirdetések érdeklődő hangulatban fogják meg a közönséget, azt tapasztaljuk, hogy a formátum használata esetén a közönség tagjai átlagosan több mint 5-ször annyi kattintást adnak le a hirdető által biztosított, cselekvésre ösztönző elemre, mint a megjelenítési TrueView-hirdetések esetén. Emellett ezek a hirdetések kiválóan alkalmasak a hosszabb formátumú tartalmak népszerűsítésére is. Az olyan hirdetők, mint a Benefit Cosmetics, arra használják a TrueView-felfedezési hirdetéseket, hogy nagyobb figyelmet irányítsanak a márkához kapcsolódó tartalmaikra. Egy nemrégiben folytatott kampányban a cég arra alkalmazta a formátumot, hogy olyan megtekintőket érjen el, akik épp a legújabb szemöldöktrendekre keresnek, illetve ilyen tartalmakat böngésznek. „Olyan módon szerettünk volna előtérbe lépni, amely természetesnek hat, és jelentősen segíti a márkaismertségünk és az arculatunk építését, ugyanakkor nagyon hasznosnak is akartunk mutatkozni az ügyfeleink szemében, amikor minket keresnek” – nyilatkozta Nicole Frusci, a Benefit márkamenedzsmentért és digitális marketingért felelős vezetője. Azzal, hogy releváns tartalmakat kínált fel a YouTube keresési eredményeiben és a kapcsolódó videóoldalakon, a Benefit 20%-kal növelni tudta a csatornájára feliratkozók számát, és további 663 ezer elnyert megtekintésre tett szert az 1,2 millió fizetett megtekintésén felül. De miért csak olvasna arról, hogy mitől olyan nagyszerűek a TrueView-felfedezési hirdetések, amikor videón is megnézheti? Át is adom a szót Joshnak:
A változtatásokat az elkövetkező néhány hét során vezetjük be. Tartsa nyitva tehát a szemét az AdWords vagy a DoubleClick Ajánlatkezelő használata közben, mert hamarosan Önnek is lehetősége lesz rá, hogy a legkedvezőbb jellemzőkkel bíró közönséget a YouTube-on való felfedezés kulcspillanataiban szólítsa meg. Írta: Nicky Rettke, csoportvezető termékmenedzser, YouTube-hirdetések 1.A Google belső, globális adatai; az elemzés a legalább 10 000 organikus és hirdetés által kiváltott megtekintést elérő csatornákon alapul; vizsgált időszak: 2015. január–február