A hatékony és eredményes ajánlatkezelés alapvető fontosságú a digitális marketingprogramok sikeréhez. Örömmel jelentjük be a Smart Bidding szolgáltatást, az AdWords és a DoubleClick Search új, konverzióalapú automatikus ajánlattételhez használható funkcióját – amelynek már a neve is a funkció alapjául szolgáló, hatékony gépi tanulásra utal. Intelligensebb ajánlattétel – jobb teljesítmény A Smart Bidding a Google gépi tanulással kapcsolatosan felhalmozott ismereteire épül. Ez a tapasztalat már eddig is számos termék kidolgozását tette lehetővé; ilyen megoldás például a Google-asszisztens, a Google Fotók automatikus albumkészítési funkciója vagy az AlphaGo, az első számítógépes program, amely le tudott győzni egy professzionális gojátékost.A Smart Bidding több millió tényezőt is képes figyelembe venni az optimális ajánlat meghatározása során, és folyamatosan finomítja a konverziós teljesítmény modelljeit az ajánlatok különböző szintjein, így Ön még hatékonyabban használhatja ki a marketingre elkülönített költségkeretet. A Smart Bidding hatékonyan tanul, így még abban az esetben is gyorsan tudja pontosítani az ajánlattételi modelleket a hosszú kifutású optimalizálási tevékenység eredményességének a javításához, ha kevés konverziós adat áll a rendelkezésére. A rendszer – többek között – a kampányszerkezet, a céloldalak, a hirdetésszöveg, a termékadatok és a kulcsszókifejezések mintáit értékeli ki, ennek során pedig releváns hasonlóságokat keres az ajánlattételek elemei között, hogy hatékonyabbá tegye a közöttük zajló adatcserét. A Smart Bidding működése – a gépi tanulás mellett – az alábbi három tényezőn alapul. A kialakítás során azokat a részleteket vettük figyelembe, amelyeket Önök a visszajelzésekben az ajánlattételi megoldások fontos összetevőiként jelöltek meg.
  • A felhasználói környezethez igazított, pontos ajánlatoptimalizálás
  • A teljesítmény rugalmas, az egyedi üzleti célokat figyelembe vevő szabályozása
  • Átlátható jelentések, amelyek egyértelmű adatokat szolgáltatnak az ajánlatok teljesítményéről
Az AdWords rendszerben hamarosan számos újítást vezetünk be az említett területeken. Az AdWords Smart Bidding funkciójának a teljes áttekintése itt olvasható. Az ajánlattétellel kapcsolatos új tényezők még részletesebb ismereteket nyújtanak a felhasználói kontextusról Az AdWords Smart Bidding funkciója a Google-szolgáltatásokon futó aukciókhoz igazítja az ajánlatokat – ez az „aukciós időben történő” ajánlattétel. Ennek köszönhetően a rendszer a tényezők széles tartományát tudja regisztrálni; ezekből a részletekből áll össze a felhasználói kontextus az adott aukciókon belül. Ilyen tényező például a – kézi ajánlatkorrekciókkal módosítható – eszköz vagy hely, de ebbe a kategóriába tartoznak az AdWords rendszer egyedi tényezői és a tényezők különféle kombinációi, például a böngésző vagy a nyelv is. Folyamatosan próbálunk olyan új tényezőket felvenni az ajánlattételi modelljeinkbe, amelyek hatékonyabbá teszik a teljesítményre vonatkozó előrejelzéseket. Néhány tényezőt már beépítettünk – ilyen a helyhez kapcsolódó szándék; másokat a közeljövőben vezetünk be – például a szezonális megoszlást vagy az árak versenyképességét. További információ. Az eszközök teljesítményére vonatkozó célok beállítása a cél-CPA-ajánlattételhez Az eszköz alapvető dimenziónak számít a kampányok optimalizálása során. Az eszközökhöz tartozó teljesítménycélokkal használható új cél-CPA-ajánlattétellel eszközönként eltérő CPA-célok adhatók meg. Ha például egy távközlési szolgáltató – a hívásoknak és a bolti látogatásoknak köszönhető magasabb konverziós arányok eredményeként – jobb minőségű potenciális ügyfeleket tud szerezni mobileszközökről, akkor a mobileszközökhöz magasabb cél-CPA-t állíthat be, mint a többi eszközhöz, így hatékonyabban kihasználhatja ezeket az offline adatokat. A funkciót az elkövetkező néhány hét során az összes hirdető számára bevezetjük – mind a keresési, mind a Display hálózati kampányokhoz. Az ajánlattétel állapota és az ajánlattétellel kapcsolatos értesítések előtérbe kerülnek Az AdWords Smart Bidding funkciója által kínált átlátható jelentések pontos áttekintést adnak az ajánlattételi stratégiák teljesítményéről, és azonnal megjelölik az Ön figyelmét igénylő eseményeket. A szolgáltatások közé tartoznak az új, ajánlattételekkel kapcsolatos értesítések (amelyek már rendelkezésre állnak), illetve a kampányszintű ajánlattételi stratégiákhoz használható, részletgazdag teljesítményjelentések (ezt a funkciót most vezetjük be). Az elkövetkező hetekben az ajánlattételek állapotát is láthatóbbá szeretnénk tenni, ezért ezeket a részleteket integráljuk az elsődleges kampány, illetve a hirdetéscsoportok állapotát megjelenítő oszlopokba. További információ az új jelentéskészítési szolgáltatásokról. Egyes hirdetők (például az AliExpress, a SurveyMonkey vagy a Capterra) már használják az AdWords Smart Bidding funkcióját a teljesítmény javítására.
AliExpress logo
Az AliExpress az Alibaba Group leányvállalata, globális e-kereskedelmi vállalat. A cég a kampányvázlatok és -kísérletek használatával próbálta összevetni a cél-CPA-ajánlattételt a jelenleg használt ajánlattételi megoldásával. Jessy Sheng, marketingmenedzser a következőképpen foglalta össze tapasztalatait: „Szerettük volna dinamikusabbá tenni az ajánlattételt, illetve növelni az online értékesítéseket a különböző piacokon, ehhez viszont változatosabb adatokat kellett szereznünk az ajánlattételhez.” A cég mindössze egy hónapig tesztelte a cél-CPA-t: a konverziók száma 93%-kal nőtt, a CPA pedig 46%-kal csökkent.„A vázlatokkal és a kísérletekkel könnyen és minden eddiginél gyorsabban tudtuk tesztelni az új ajánlattételi stratégiákat, ez pedig roppant fontos ebben a dinamikus üzletágban. A Smart Bidding cél-CPA funkciója fantasztikus, a gyakorlatba is átültethető eredményeket hozott. Alig várjuk, hogy a többi kampány esetében is kipróbáljuk.”
Survey Monkey logo
A SurveyMonkey piacvezető az internetes felmérési megoldások terén. Mivel a kulcsszavakért erős verseny folyik, a SurveyMonkey számára kiemelten fontos az ajánlatkezelés magas színvonala, hogy a cég a lehető legjobban ki tudja használni a marketingre elkülönített költségkeretét. „Minden olyan megoldást szívesen kipróbálunk, amellyel több konverzióhoz jutunk, illetve amellyel el tudjuk érni a kitűzött CPA-célunkat” – mondta Brittany Bingham, az internetes marketingtevékenységért felelős igazgató. „Az AdWords Smart Bidding funkcióját csak három hétig használtuk, de a konverziók száma 44%-kal megnőtt. Ez egyszerűen hihetetlen. Reméljük, más kampányokhoz is mielőbb kipróbálhatjuk a Smart Bidding cél-CPA funkcióját.”
Capterra logo
A Capterra átfogó felhasználói véleményekkel, termékértékelésekkel és részletes infografikákkal segíti a vásárlókat, hogy megtalálhassák a megfelelő üzleti szoftvereket. A cég hatalmas, összetett kampánystruktúrája 1 milliónál több kulcsszóból és 400 szoftverkategóriából áll, és 30-nál is több országot céloz meg. A hirdetéseket kezelő csapat alig várta, hogy sikerüljön más megoldást találni a kézi ajánlattétel helyett – így ugyanis a munkatársak más növekedési lehetőségekre összpontosíthatnak. Zachary Rippstein, a Capterra hirdetési tevékenységért felelős igazgatója a következőt nyilatkozta: „Az AdWords Smart Bidding funkciójának köszönhetően jóval hatékonyabbá váltunk. Ennél is fontosabb, hogy a vállalat teljesítménye és nyeresége ugyancsak megnőtt. Kipróbáltuk a cél-CPA-ajánlattételt, és a tesztidőszakban 121%-kal nagyobb nyereségre tettünk szert, mint a kontrollidőszakban.” Az AdWords Smart Bidding funkciójáról a súgóban talál további információt. Az automatikus ajánlattétel eredményességének maximalizálásában a bevált módszerek segíthetnek. Ha Ön a DoubleClick rendszerrel hirdet, esetleg több keresővel kezeli az ajánlatokat és a kampányokat, akkor a DoubleClick Search Smart Bidding funkciójával foglalkozó témakörben talál további információt. Anthony Chavez, a Google keresési hirdetésekért felelős termékkezelési igazgatója