13 évvel ezelőtt, amikor hirdetéstechnológiai mérnökként kezdtem dolgozni a Google-nál, azzal a felfogással vetettem magam a termékek fejlesztésébe, hogy az online hirdetések csak akkor lehetnek hatékonyak, ha kattintáshoz és vásárláshoz vezetnek. Ez akkor nem tűnt nagy dolognak, de azóta forradalmasította a brandek és a fogyasztók közötti kapcsolatot. Ma az iparág egy másik forradalommal próbál lépést tartani, amely egy mindig magunkkal hordott, apró eszköznek, a telefonunknak köszönhető. Ha mindennapi életünk során el szeretnénk menni valahová, meg akarunk nézni valamit, vagy vásárolni támad kedvünk, a mobileszközünket hívjuk segítségül – legyen szó akár a legjobb szállodai szobaárak, akár a tökéletes autó megtalálásáról. Naponta több milliárd sikeres keresést végzünk a Google-on, a YouTube-on, a Térképen és a Play szolgáltatásban. A németországi Kölnben rendezett, dmexco fantázianevű digitális konferencián két olyan hirdetési innovációt jelentettem be ma reggel, amelyek segítségével jelen lehet a kulcsfontosságú pillanatokban, hogy a megfelelő fogyasztók figyelmébe ajánlja az általuk keresett terméket vagy szolgáltatást a legalkalmasabb pillanatban. Tekintsen messzebb a telepítésnél, és találja meg a legértékesebb ügyfeleket A mobileszközök révén igen elterjedtekké váltak az alkalmazások, így egyre fontosabb kapcsolattartási pontot képeznek a fogyasztókkal. Mostanáig az AdWords több mint 3 milliárd alkalmazásletöltést biztosított a fejlesztők és a hirdetők számára.1 Sok emberrel találkozom szerte a világból, akik beszámolnak mindazokról a kreatív módszerekről, amelyekkel kapcsolatba lépnek a felhasználókkal. Ez a munkám legjobb része. Az egyik visszatérő megállapításuk az, hogy az alkalmazás iránt elkötelezett felhasználók a legfontosabbak a vállalkozás számára. Nemcsak a telepítésekről van szó, hanem az alkalmazásban végzett értékes műveletekről – ilyen lehet például egy új szint elérése egy játékban, vagy egy vásárlás. Ez az a küldetés, amely előttünk áll. A dmexcón ma reggel bejelentettem az univerzális alkalmazáskampányok következő generációját, amely az egész világon minden hirdető számára rendelkezésre áll. Az univerzális alkalmazáskampányokkal immár az Önnek legfontosabb, üzleti célkitűzéseinek leginkább megfelelő ügyfeleket találhatja meg a Google Keresésben, a Playen, a YouTube-on és a Google Display Hálózat sok millió webhelyén és alkalmazásában. A népszerű, trivago nevű szállodakereső alkalmazás az elsők között kezdte tesztelni az univerzális alkalmazáskampányok új verzióját. A brand nagy hangsúlyt fektet rá, hogy az utazóknak mindig a legjobb szállást találja meg, és jól tudja, hogy az ajánlatokra kattintó felhasználók nagyobb eséllyel teszik meg a következő lépést, azaz foglalnak szobát.
Példa a felhasználó által bejárt útra a telepítéstől a szállásajánlat megtekintéséig
A trivagóhoz hasonlóan Ön is kiválaszthatja azt az alkalmazáson belüli tevékenységet, amelyre optimalizálni szeretne, legyen az az ajánlatokra kattintás vagy a 10. szint elérése, valamint a tevékenységeket külső mérési partnerek eszközeivel vagy a Google alkalmazásmérési megoldásaival, például a Firebase Analytics eszközzel mérheti. Miután definiálta az alkalmazáson belüli tevékenységeket az AdWords rendszerben, integrálta az analitikai megoldást, valamint beállította a telepítésenkénti költséget, a Google munkába állítja a gépi tanulási algoritmusát. Az Univerzális alkalmazáskampányok szolgáltatás valós időben értékel ki rengeteg jelzést annak érdekében, hogy folyamatosan finomítsa a hirdetéseket, és így Ön a megfelelő áron érhesse el a legértékesebb felhasználókat a Google legnagyobb szolgáltatásaiban. Ahogy az emberek elkezdenek tevékenységeket végezni a hirdetéseivel, pontosabban be tudjuk határolni, hogy hol találja meg a legértékesebb felhasználókat. Kiderülhet például, hogy azok koppintanak leggyakrabban a szállásajánlatokra, akik utazási vlogokat néznek a YouTube-on. Ezért nekik több hirdetését jelenítjük meg az ilyen típusú YouTube-csatornákon. A trivago esetén az Univerzális alkalmazáskampányok szolgáltatás sikeresen megtalálta azokat a felhasználókat, akik nagyobb eséllyel kattintanak a szállodák alkalmazásokban megjelenő ajánlataira abból a célból, hogy szobát foglaljanak. Ennek köszönhetően az utazási brand olyan ügyfeleket szerzett – mind Androidon, mind iOS-en –, akik 20%-kal nagyobb értéket képviselnek a vállalkozás számára. Ez nagy változást jelent abban, hogy a Google miként tudja segíteni az alkalmazásokkal foglalkozó vállalkozások növekedését. Meghallgattuk Önöket, és már nem csupán a telepítésre koncentrálunk. Az univerzális alkalmazáskampányokkal az a célunk, hogy növeljük a felhasználói elkötelezettséget és értéket, amelyet gondosan fejlesztett alkalmazásával elérhet. Alakítsa a fontolóra vételt tevékenységgé a TrueView tevékenységhez formátum segítségével A mobilforradalom a keresések és az alkalmazások használata mellett a különböző médiákkal való interakcióinkat is megváltoztatta. Ez különösen élesen mutatkozik meg az emberek videónézési szokásaiban. Mi is nap mint nap tapasztalhatjuk a YouTube-on. Egy nemrégiben végzett kutatás szerint az egyesült államokbeli felnőttek 18–54 éves korosztályába tartozók 47%-a azt állítja, hogy legalább havonta egyszer hagyatkozik a YouTube-ra a vásárlási döntései során. Ez havonta mintegy 70 millió felhasználót jelent, akik azért mennek fel a YouTube-ra, hogy segítséget kapjanak a vásárláshoz.2 Az ilyen pillanatok alkalmat kínálnak a brandeknek arra, hogy a legjobbkor érjék el az eltökélt felhasználókat, ezért elhatároztuk, hogy megkönnyítjük a fogyasztók számára a fontolóra vételből a vásárlásba történő átlépést. Az elmúlt évek során a TrueView formátumot folyamatosan alakítottuk annak érdekében, hogy újabb és újabb módokon segítsünk értéket teremteni a teljesítményalapú marketing szakembereinek. A TrueView alkalmazáshirdetéshez és a TrueView vásárláshoz formátum rendkívüli mértékben megkönnyíti a brandek számára a letöltések és a vásárlások közvetlenül a YouTube-ról történő ösztönzését. De mi a helyzet az egyéb típusú konverziókkal, mint például az árajánlatkérésekkel, a szállodai szobafoglalásokkal, a hírlevelekre való feliratkozásokkal és a tesztvezetésre való jelentkezésekkel? A mai napon nagy örömmel jelentem be a TrueView tevékenységhez megjelenését: ez egy új formátum, amellyel arra ösztönözheti a felhasználókat, hogy az Ön vállalkozása számára értékes online műveleteket hajtsanak végre.
Példa a TrueView tevékenységhez formátum használatára
A TrueView tevékenységhez formátum elősegíti a videohirdetésekkel végzett műveleteket azáltal, hogy cselekvésre ösztönzést jelenít meg a videó lejátszása közben vagy a videó után. Ez a cselekvésre ösztönzés az igényeknek megfelelően személyre szabható, például tartalmazhatja a „Kérjen árajánlatot”, a „Foglaljon most” vagy az „Iratkozzon fel” szöveget. Ez a videókhoz egyszerűen hozzáadható bővítmény, ezért úgy növelheti vele a teljesítményt, hogy közben továbbra is élvezheti a videó elkötelezett közönségnek való megjelenítéséből származó összes előnyt. Ez különösen az olyan brandek számára előnyös, amelyek hosszabb döntési időt követően megvásárolt termékeket vagy szolgáltatásokat kínálnak – ilyenek például a pénzügyi szolgáltatások, a gépjárműipari termékek és az utazási ajánlatok. A TrueView tevékenységhez formátum segítségével olyan műveletek ösztönzésével segítheti az ügyfelek előrelépését a vásárláshoz vezető úton, mint a találkozó egyeztetése vagy a további információ kérése. Nagy izgalommal nézünk elébe az új formátum hirdetőkkel közös tesztelésének az év hátralévő részében. Miközben a fogyasztók a mobilközpontú világban élik a mindennapjaikat, egyre fontosabb, hogy a brandek átütő erejű mobilos élményt kínáljanak. Tudjuk, hogy ez nem mindig könnyű, és a Google örömmel segít. Nagyon inspiráló látni, hogy oly sokan nyújtanak egészen kiváló élményt a felhasználóknak. Úgy gondolom, hogy a dmexco megtestesíti ezt a közös szenvedélyt és újító szellemet a brandek és a fogyasztók összekapcsolása terén. Várom, hogy még többükkel találkozhassak, és együtt haladhassunk tovább ezen a lenyűgöző úton. Írta: Sridhar Ramaswamy, hirdetésekért és kereskedelemért felelős vezető 1 A Google belső, globális adatai 2 Google / Ipsos Connect, a YouTube-sportvideók nézőire vonatkozó kutatás, Egyesült Államok, 2016. március (1500 fős minta, 18–54 éves korosztály)