Beszéljünk a lényegről
2009. január 21.
A Google magyar csapatában mindannyiunk meggyőződése, hogy minél többet tudnak a felhasználók a Google AdWords hirdetési programról, annál elégedettebbek vele. Ebben a szellemben tartunk előadásokat, internetes tanfolyamokat, ezért készítünk oktatóvideókat, és emiatt fordítunk nagy figyelmet az ügyfeleink proaktív képzésére. A hirdetési programunk felhasználói táborának gyarapodásával és a magyar csapat bővülésével most elérkeztünk oda, hogy kézenfekvővé vált egy hivatalos AdWords-blog elindítása - annak ellenére, hogy szerencsére nincs hiány az érdekes, magyar nyelvű, AdWords-szel, internetmarketinggel, webanalitikával foglalkozó és egyéb rokon területeket lefedő blogokból.
Az Inside AdWords Magyarország blogon ezentúl rendszeresen olvashattok online marketing témájú bejegyzéseket, kezdve a keresőhirdetésekkel és a kontextus alapján célzott reklámokkal, a különféle online hirdetési formátumokon keresztül egészen a webanalitikával és az elektronikus kereskedelemmel bezárólag. Lényeg az eredmény - hangzik a Google AdWords jelmondata, és ez kitapintható lesz minden egyes bejegyzésen. Ahogy azt látni fogjuk, a Google-nél az internetes kampányok sikerét (vagy sikertelenségét) az esetek túlnyomó többségében nem a hirdetésre érkező kattintások száma alapján (pláne nem a megjelenések száma alapján) mérjük. Bár a keresőhirdetéseknél kattintás alapú árazás működik, a kattintás a kampány eredményességének mérőszámából szinte csupán elszámolási egységgé sorvad. Ami nem baj, mert a legtöbb kampánynál - főleg kihívásokkal teli időkben - a lényeg nem az, hogy hány kattintás érkezett a hirdetésre és hány látogató a weboldalra. A lényeg mindinkább az, hogy a látogatókból váló ügyfelek vagy vásárlók révén milyen hasznot, megtérülést hozó befektetésnek bizonyul a kampány...
A bejegyzések egy része haladó online marketingeseknek és ügynökségeknek fog szólni, és például olyan egzotikus témákat ölel fel, mint a minőségi mutató, a dinamikus kulcsszóbeillesztés, az ügyfélközpont vagy a céloldalak minősége. Az online marketingben (egyelőre) kevésbé járatos olvasóinknak pedig megmutatjuk többek között, hogy miként lehet hatékony hirdetésszövegeket írni, célzott kulcsszólistát kialakítani, és hogy miként lehet magasabb pozícióba hozni a hirdetést a maximális kattintásonkénti költség emelése nélkül. Az AdWords programon kívül természetesen szó esik az Analytics webanalitikai programról is, így reményeink szerint hozzájárulunk az internetes kampányok eredményességének javításához - legyen az Google AdWords vagy bármely más hirdetési program.
Ennyi lényegretörő bevezetés után engedjétek meg, hogy nektek kellemes időtöltést kívánjak a blogon vagy a feedolvasóban, magunknak pedig minél több érdeklődő és elégedett olvasót. És hogy kik kívánják mindezt?
A Google AdWords egész budapesti és dublini magyar csapata nevében azok, akiknek bejegyzéseivel a leggyakrabban fogtok találkozni: Boda Anna, Madarász Márta, Reszler Gábor, Stekkelpak Zoltán és Vadász Illés.
Az Inside AdWords Magyarország blogon ezentúl rendszeresen olvashattok online marketing témájú bejegyzéseket, kezdve a keresőhirdetésekkel és a kontextus alapján célzott reklámokkal, a különféle online hirdetési formátumokon keresztül egészen a webanalitikával és az elektronikus kereskedelemmel bezárólag. Lényeg az eredmény - hangzik a Google AdWords jelmondata, és ez kitapintható lesz minden egyes bejegyzésen. Ahogy azt látni fogjuk, a Google-nél az internetes kampányok sikerét (vagy sikertelenségét) az esetek túlnyomó többségében nem a hirdetésre érkező kattintások száma alapján (pláne nem a megjelenések száma alapján) mérjük. Bár a keresőhirdetéseknél kattintás alapú árazás működik, a kattintás a kampány eredményességének mérőszámából szinte csupán elszámolási egységgé sorvad. Ami nem baj, mert a legtöbb kampánynál - főleg kihívásokkal teli időkben - a lényeg nem az, hogy hány kattintás érkezett a hirdetésre és hány látogató a weboldalra. A lényeg mindinkább az, hogy a látogatókból váló ügyfelek vagy vásárlók révén milyen hasznot, megtérülést hozó befektetésnek bizonyul a kampány...
A bejegyzések egy része haladó online marketingeseknek és ügynökségeknek fog szólni, és például olyan egzotikus témákat ölel fel, mint a minőségi mutató, a dinamikus kulcsszóbeillesztés, az ügyfélközpont vagy a céloldalak minősége. Az online marketingben (egyelőre) kevésbé járatos olvasóinknak pedig megmutatjuk többek között, hogy miként lehet hatékony hirdetésszövegeket írni, célzott kulcsszólistát kialakítani, és hogy miként lehet magasabb pozícióba hozni a hirdetést a maximális kattintásonkénti költség emelése nélkül. Az AdWords programon kívül természetesen szó esik az Analytics webanalitikai programról is, így reményeink szerint hozzájárulunk az internetes kampányok eredményességének javításához - legyen az Google AdWords vagy bármely más hirdetési program.
Ennyi lényegretörő bevezetés után engedjétek meg, hogy nektek kellemes időtöltést kívánjak a blogon vagy a feedolvasóban, magunknak pedig minél több érdeklődő és elégedett olvasót. És hogy kik kívánják mindezt?
13 megjegyzés :
Kérünk mindenkit, hogy csak a poszthoz kapcsolódóan kommentezzetek. Konkrét AdWords- vagy Analytics-fiókkal kapcsolatos kérdéseket az ügyfélszolgálatunk tud megválaszolni, amely a súgóból érhető el. Emellett várjuk a kérdéseket az AdWords Fórumon is. Köszönjük.
Éljen :-) Ígérem sűrűn látogatok majd ide :-)
VálaszTörlésGratulálok a blog-nyitáshoz! Hajrá! ;)
VálaszTörlésNa ennek a blognak RSS-ben a helye, sok sikert hozzá!
VálaszTörlésDe ha már itt járok, egy kérdés: pontosan mi határozza meg azt, hogy mely videó jelenik meg a találati oldalon ha én rákeresek a Google-ban a "youtube" kifejezésre? Csak mert meglepődve tapasztaltam ma reggel, hogy egy saját gyártású videó figyel ott...
Nik, Sancho, Gery: köszönjük!
VálaszTörlésGery: az organikus találatokkal kapcsolatban sajnos nem tudunk segíteni. Viszont van egy másik, igen aktív fórumunk szintén magyar kollégákkal és hatszáznál is több segítőkész taggal: http://groups.google.com/group/Google_Webmaster_Help-hu
Navégre! Már nagyon rég várok egy
VálaszTörlésilyen blogra. GRATULÁLOK :)
Gratulálok! Végre névvel, arccal és nyíltan! Remélhetőleg, sok hasznos infóval ismertetitek meg a piacot!
VálaszTörlésSok sikert!
Mindennap itt leszek!
VálaszTörlésSok sikert! RSS-be veletek! :)
VálaszTörlésKöszi!
VálaszTörlésSziasztok!
VálaszTörlésKedves Google csapat, és olvasók! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy pici weboldalam, amely termel nmémi bevételt, de az AdSense csekket a postás az utolsó alkalommal nem tudta valamiért kézbesíteni. Ettől kezde a kifizetéseim várakoznak, és hiába töltöttem már ki legalább 3-szor a kapcsolatfelvételi űrlapot, amit az AdSense admin felülete kínált, senki nem reagál a problémámra. Pedig csak arra lenne szükségem, hogy feloldják a korlátozást, hiszen eddig mindig megkaptam a csekkeket.
Tudtok valami megoldást erre?
Gratula a Bloghoz!
VálaszTörlésÉljen! Örülök, hogy vagytok blogon is:)
VálaszTörlésSziasztok,jó ötlet, jó csapat, benne egy jó barátnő!Tetszik!
VálaszTörlés