A Google magyar csapatában mindannyiunk meggyőződése, hogy minél többet tudnak a felhasználók a Google AdWords hirdetési programról, annál elégedettebbek vele. Ebben a szellemben tartunk előadásokat, internetes tanfolyamokat, ezért készítünk oktatóvideókat, és emiatt fordítunk nagy figyelmet az ügyfeleink proaktív képzésére. A hirdetési programunk felhasználói táborának gyarapodásával és a magyar csapat bővülésével most elérkeztünk oda, hogy kézenfekvővé vált egy hivatalos AdWords-blog elindítása - annak ellenére, hogy szerencsére nincs hiány az érdekes, magyar nyelvű, AdWords-szel, internetmarketinggel, webanalitikával foglalkozó és egyéb rokon területeket lefedő blogokból.

Az Inside AdWords Magyarország blogon ezentúl rendszeresen olvashattok online marketing témájú bejegyzéseket, kezdve a keresőhirdetésekkel és a kontextus alapján célzott reklámokkal, a különféle online hirdetési formátumokon keresztül egészen a webanalitikával és az elektronikus kereskedelemmel bezárólag. Lényeg az eredmény - hangzik a Google AdWords jelmondata, és ez kitapintható lesz minden egyes bejegyzésen. Ahogy azt látni fogjuk, a Google-nél az internetes kampányok sikerét (vagy sikertelenségét) az esetek túlnyomó többségében nem a hirdetésre érkező kattintások száma alapján (pláne nem a megjelenések száma alapján) mérjük. Bár a keresőhirdetéseknél kattintás alapú árazás működik, a kattintás a kampány eredményességének mérőszámából szinte csupán elszámolási egységgé sorvad. Ami nem baj, mert a legtöbb kampánynál - főleg kihívásokkal teli időkben - a lényeg nem az, hogy hány kattintás érkezett a hirdetésre és hány látogató a weboldalra. A lényeg mindinkább az, hogy a látogatókból váló ügyfelek vagy vásárlók révén milyen hasznot, megtérülést hozó befektetésnek bizonyul a kampány...

A bejegyzések egy része haladó online marketingeseknek és ügynökségeknek fog szólni, és például olyan egzotikus témákat ölel fel, mint a minőségi mutató, a dinamikus kulcsszóbeillesztés, az ügyfélközpont vagy a céloldalak minősége. Az online marketingben (egyelőre) kevésbé járatos olvasóinknak pedig megmutatjuk többek között, hogy miként lehet hatékony hirdetésszövegeket írni, célzott kulcsszólistát kialakítani, és hogy miként lehet magasabb pozícióba hozni a hirdetést a maximális kattintásonkénti költség emelése nélkül. Az AdWords programon kívül természetesen szó esik az Analytics webanalitikai programról is, így reményeink szerint hozzájárulunk az internetes kampányok eredményességének javításához - legyen az Google AdWords vagy bármely más hirdetési program.

Ennyi lényegretörő bevezetés után engedjétek meg, hogy nektek kellemes időtöltést kívánjak a blogon vagy a feedolvasóban, magunknak pedig minél több érdeklődő és elégedett olvasót. És hogy kik kívánják mindezt?




A Google AdWords egész budapesti és dublini magyar csapata nevében azok, akiknek bejegyzéseivel a leggyakrabban fogtok találkozni: Boda Anna, Madarász Márta, Reszler Gábor, Stekkelpak Zoltán és Vadász Illés.