Google tartalmi hálózatán éppen akkor érhetjük el az ügyfeleket, amikor azok a hirdetéshez kapcsolódó oldalakat böngészik. Most nézzük meg, hogy miként célozhatjuk úgy a hirdetéseinket tartalom szerint, hogy azok a megfelelő felhasználókat érjék el

Célzás

A Google tartalmi hálózatába több millió webhely tartozik, nemzetközileg ismert oldalaktól kezdve a szűkebb köröket érintő, speciális témájú webhelyekig - blogokkal és fórumokkal bezárólag. A legjobb eredményeket akkor érhetjük el, ha hirdetéseinket főként a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt érdeklődő felhasználók részére jelenítjük meg.
A Google kontextus szerinti célzási technológiája automatikusan releváns internetes tartalmakhoz társítja a hirdetéseket, így üzenetünk a megfelelő közönséghez jut el a megfelelő pillanatban.

Hogyan is működik ez?

A Google kontextus szerinti célzási technológiája a tartalmi hálózatban szereplő oldalak tartalmi elemzése révén megállapítja azok témáját. Ezt követően a hirdetéscsoportokban szereplő kulcsszavak és hirdetésszövegek vizsgálata alapján rendszerünk a weboldalakhoz a legjobban kapcsolódó hirdetéseket társítja.
Tegyük fel, hogy digitális fényképezőgépekkel kapcsolatos a hirdetés: ebben az esetben rendszerünk a hirdetést például egy, a digitális fotózással kapcsolatos technológiai újdonságokról beszámoló cikk mellett helyezheti el.

Mit jelent ez gyakorlatban?

Először is ellenőrizni kell, hogy kiválasztottuk-e, hogy hirdetéseink megjelenjenek a tartalmi hálózaton. Ez minden kampány létrehozásakor automatikusan be van jelölve, de ezt az opciót bármikor kikapcsolhatjuk. Ha be vagyunk jelentkezve a hálózatba, a meglévő kulcsszólisták és hirdetésszövegek alapján automatikusan a legjobban kapcsolódó webhelyeken kezdjük el megjeleníteni a hirdetéseket. Akárcsak a keresési kampányok optimalizálásánál, itt is igaz, hogy a lehető legcélzottabb eredmények elérése érdekében, fontos, hogy hirdetéscsoportjainkat témák szerint hozzuk létre.

Ha nem a kontextus szerinti célzást szeretnénk használni, akkor kipróbálhatjuk az elhelyezés szerinti célzást, amelynek keretében kiválaszthatjuk azokat a webhelyeket és oldalakat, amelyeken meg szeretnénk jeleníteni a hirdetésünket. Itt szintén lehetőségünk van kategóriánként kiválasztani azokat az oldalakat, melyek kapcsolódnak a hirdetett termékhez vagy szolgáltatáshoz.

Mi követezik még?

Ezzel be is fejeztük a tartalmi hálózaton belüli célzási lehetőségek tárgyalását. A következő alkalommal arról lesz szó, hogy miként lehet hatékonyan ellenőrizni a költségeket és kezelni az ajánlattételt a tartalmi hálózaton.