A mérhetőség egyik alapköve az AdWords programban az ingyenesen
elérhető konverziókövetés, amely azt méri, hogy a hirdetésre kattintó
érdeklődők közül hányan válnak (konvertálódnak) vásárlóvá,
megrendelővé vagy ügyféllé. Erről a funkcióról tartottunk nemrég egy
online előadást kis- és közepes vállalkozásoknak, és ezen a héten
erről fog szólni még egy-két bejegyzés is. Konverzió akkor történik a
hirdetett weboldalon, ha a látogató egy előre meghatározott
tevékenységet (vásárlás, regisztráció, letöltés) elvégez. Ezt pedig
onnan tudjuk, hogy a látogató elért egy olyan aloldalt a webhelyen
belül, amit konverziós oldalnak adtunk meg. A konverziós oldal lehet
például:
  • "Köszönjük" oldal, amely azután jelenik meg, hogy a felhasználó megadott bizonyos adatokat egy űrlapon keresztül. Így például a hírlevelekre való feliratkozást, az álláshirdetésekre történő jelentkezéseket, valamint a kapcsolattartói űrlapokat lehet nyomon követni.
  • Vásárlást vagy megrendelést visszaigazoló oldal
  • Nyomtatott katalógus megrendelése
  • Árlista letöltés
A konverziókövetés beállításához el kell helyezni egy kódrészletet a
konverziós oldalon. Ehhez a lépések az alábbi bemutató tartalmazza:



Ezzel az eszközzel tehát nemcsak a kattintásig lehet mérni a kampány
teljesítményét, hanem megnézhetjük, hogy az AdWords-kampányban mely
kulcsszavak hoztak ügyfeleket és melyek csak kattintásokat.

A múlt heti előadásunkon több érdekes kérdés érkezett hozzánk a
konverziókövetéssel kapcsolatban, azokra itt a blogon is válaszolunk hamarosan.