Egy korábbi bejegyzésben felsoroltuk a konverziókövetésről szóló előadásunkon elhangzott kérdéseket, most nézzünk néhány olyan felvetést, amely a konverziókövetésben járatosabb felhasználóknak is tartogathat újdonságot.

„Ugyanazon a konverziós oldalon több AdWords-fiókhoz tartozó konverziós kódot is el lehet helyezni?”
Igen, a két kód külön fogja mérni a különböző AdWords-fiókokból érkező konverziókat. (Ha használjuk a „Google Site Stats” címkét, az csak azoknál a konverzióknál fog megjelenni, amelyeket a HTML-kódban elsőként elhelyezett kód mér.) 

„Lehet mérni konverziókat Flash-oldalakon?”
Igen, ezen kívül dinamikusan generált oldalakon is. Erről bővebb információ itt érhető el.

„Ha egy érdeklődő több hirdetésemre is rákattint a vásárlás előtt, melyik kattintáshoz köti a rendszer a konverziót?”
Mindig a legutolsóhoz. A kattintásokkor kapott cookie-k felülírják a korábbit.

„A konverziókövetésnél felhasználjuk az IP-címet?”
Nem, csak a cookie alapján azonosítjuk a felhasználót.

„A konverziókövetés elérhető mobilhirdetésekhez is?”
Igen. Ehhez viszont a mobiltelefonnak képesnek kell lennie cookie-k fogadására, ami nagymértékben függ a készüléktől és a szolgáltatótól is. A mérés többi része megegyezik a hagyományos weboldalakéval.

„Lehet konverziókkal mérni, hogy hányan küldenek e-mailt a cégemnek azok közül, akik a hirdetésre kattintanak?”
Némi Java Script ismerettel meg lehet oldani, hogy „mailto:” linkekre történő kattintások konverziókként jelenjenek meg az AdWords-ben. Ugyanakkor sokan nem a címre kattintva küldenek levelet, hanem azt kimásolva, így azokat a konverziókat ezzel a megoldással nem lehet követni. A legjobb, ha a weboldalon egy űrlapot készítünk a kapcsolatfelvételhez, és az adatok elküldését visszaigazoló oldalt adjuk meg konverziós célként.

„Mi a különbség az AdWords konverziókövetése és az Analytics célkövetése között?”
Mindenekelőtt a méréshez használt cookie élettartama: míg az AdWords 30 napos cookie-t használ, az Analytics elviekben 180 napig követi a weboldal forgalmát. Ezen kívül az AdWords-ben a hirdetésre történő kattintások időpontjához köti a rendszer a konverziók teljesülését, az Analytics mérése magán a konverzión (a célok teljesülésén) alapszik, így azoknak az időpontja számít.