Webhely-optimalizáló: ingyenes eszköz a konverziók növeléséhez
2009. május 2.

A Webhely-optimalizálóval végezhető egyszerűbb A/B tesztelés és bonyolultabb, többváltozós összehasonlítóteszt is - ebben a bejegyzésben most az előbbit mutatjuk be. Az A/B tesztelés lényege, hogy egy oldalnak létrehozunk különféle változatait (eltérő tartalommal, felépítéssel vagy külcsínnel), majd a Webhely-optimalizáló ezekre a különféle változatokra véletlenszerűen továbbítja a látogatókat. A teszt végén a Webhely-optimalizáló győztest hirdet: megmutatja, hogy melyik változat volt a sikeresebb a konverziók szempontjából.
Az A/B tesztelés lépései a következők:
- Ki kell választani a tesztelni kívánt oldalt. Ez az oldal lehet például a terméket vagy a szolgáltatást bemutató oldal.
- Létre kell hozni a tesztoldalnak a különféle változatait, majd azokat élővé kell tenni. Oldalanként durván 100 konverzióra van szükség a megbízható teszteredményekhez, tehát ha mindössze két változattal próbálkozunk, akkor az eredményig nagyjából kétszáz konverzióra van szükség. Nagyobb forgalmú oldalaknál ennél több variációt is lehet tesztelni (legfeljebb 127 oldalváltozat tesztelhető egy kísérletben).
- Azonosítani kell a konverziós oldalt: vagyis azt az oldalt, ami visszaigazolja a vásárlást, a megrendelést vagy a regisztrációt.
A Webhely-optimalizálóban meg kell adni az egyes oldalváltozatok, valamint a konverziós oldal URL-jeit, ezen kívül azokban el kell helyezni a megfelelő mérőkódot. Azt is meg lehet adni, hogy a kísérlet során a látogatók hány százaléka láthassa a tesztváltozatokat, de általános szabály, hogy minél több konverzió történik az egyes oldalakról, annál hamarabb tudjuk meg, hogy melyik változat volt a legsikeresebb.

A legsikeresebb változattal végül le lehet cserélni a korábbi oldalt, amivel jelentősen növelhető az ügyfélszerzések száma és csökkenthető az ügyfélszerzésenkénti költség.
Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat, Dublin
1 megjegyzés :
Kérünk mindenkit, hogy csak a poszthoz kapcsolódóan kommentezzetek. Konkrét AdWords- vagy Analytics-fiókkal kapcsolatos kérdéseket az ügyfélszolgálatunk tud megválaszolni, amely a súgóból érhető el. Emellett várjuk a kérdéseket az AdWords Fórumon is. Köszönjük.
Először is köszönöm a munkájukat, nagyon sokat segítettek.
VálaszTörlésA webhely-optimalizáló A/B tesztjénél egy problémába ütköztem, mert számomra nem olyan egyszerűen adható meg a konverzió.
Az oldalon eltöltött x időt szeretnénk konverziónak, és meg is találtam az ehhez szükséges leírást a súgóban, azt a setTimeout függvényt, amit használni kell, de hogy pontosan hogyan használjam a A/B tesztet ilyen konverziós céllal, arról nem találtam leírást.
Hogy tudok utána nézni, hogy A/B tesztelésnél az oldalon eltöltött időt, hogyan kell konverziós célként használni?
Feltételezem, hogy az eredeti oldal, és az oldalvariációk nyomonkövetési kódját kell késleltetni a setTimeout fügvénnyel, de milyen konverziós oldalt kell megadni?
Ha a kérdésemmel rossz helyre jöttem, kérhetném, hogy irányítsanak át a megfelelő helyre?
Bagyon köszönöm!