A minőségi mutató kiszámítása
2009. június 9.
Az AdWords-ben a minőségi mutatót minden kulcsszónál egyedileg számítjuk. Különböző tényezők kombinációjából áll össze, amelyek azt mérik, hogy egy-egy kulcsszó mennyire kapcsolódik a hirdetés szövegéhez és a felhasználó kereséséhez. Ilyen tényezők:
- A kulcsszó korábbi átkattintási aránya (CTR) a pontosan egyező kereséseknél
- Az adott fiók eddigi teljesítménye, amelyet a rendszer a fiók összes hirdetése és kulcsszava átkattintási arányával (CTR) mér
- A hirdetéscsoportban szereplő megjelenített URL-ek korábbi CTR-je
- A nyitóoldal minősége
- A kulcsszó kapcsolódása a hirdetéscsoport hirdetéseihez
- A kulcsszó és a hirdetés relevanciája a keresés szempontjából
- A fiók teljesítménye a hirdetés megjelenítésének földrajzi területén
A kulcsszavak minőségi mutatóját a fiókjából elérhető Hirdetésdiagnosztikai eszköz segítségével lehet ellenőrizni. Az eszköz a "Hirdetéscsoport részletei" oldal "Kulcsszavak" oldaláról érhető el. A kulcsszó melletti nagyítóikon felett megjelenő súgóbuborék tartalmazza a minőségi mutatóval kapcsolatos információkat.
Hamarosan azt is összefoglaljuk, hogy miként lehet javítani a minőségi mutatón, és ezzel olcsóbban hirdetni az AdWords hirdetési programmal.
3 megjegyzés :
Kérünk mindenkit, hogy csak a poszthoz kapcsolódóan kommentezzetek. Konkrét AdWords- vagy Analytics-fiókkal kapcsolatos kérdéseket az ügyfélszolgálatunk tud megválaszolni, amely a súgóból érhető el. Emellett várjuk a kérdéseket az AdWords Fórumon is. Köszönjük.
Annyit tennék hozzá, hogy a minőségi mutató bizonyos helyzetekben más-más lehet. Tipikus példa erre, hogy a tartalmi hálózatban más a képlet, mint a keresőhálózatban.
VálaszTörlésHa jól látom/értelmezem, akkor itt most csak a keresőhálózatról volt szó. :)
@ Kristóf
VálaszTörlésEz így van, külön mérjük a keresési és a tartalmi teljesítményt, a kulcsszavakra számított minőségi mutató a keresésekre vonatkozik (a tartalmi hálózaton nincs értelme egyéni kulcsszavakhoz kötni a megjelenést és a teljesítményt). A tartalmi hálón ezen kívül létezik CPM-alapú árazás is, ahol a minőségi mutató csak a landing page minőségén alapszik.
@ Kristóf
VálaszTörlésJa, ez pedig egy remek olvasnivaló, a linkjét nem dugnám el annyira: http://www.adwords-hirdetes.hu/blog/minosegi-pontszam-quality-score