Miután létrehoztuk AdWords-kampányunkatt, érdemes rendszeresen figyelni a teljesítményét, csiszolni a kampányaink szerkezetén, továbbfejleszteni azt. A kampányoptimalizációs sorozat első részében a webhelyünk minőségének és a céljaink egyértelműségének szerepét emelem ki:

1. A webhelyünk legyen jól tervezett, a felhasználók könnyen megtalálhassák rajta a termékleírásokat, árakat és a többi részletes információt.

Fontos, hogy a vásárlási ciklus minél rövidebb és hatékonyabb legyen: segítsünk a hirdetésünkre kattintó felhasználóknak abban, hogy egyből megtalálják a keresett terméket. A vásárlási ciklus részei általában a figyelem, az érdeklődés, a vágy és a cselekvés, így attól függően, hogy elsődleges célja a márkaépítés vagy az eladások ösztönzése, mindig a megfelelő oldalt alkalmazzuk a kívánt eredmény gyors eléréséhez. A tapasztalatok alapján azt szokták mondani, hogy amennyiben egy felhasználónak több mint háromszor kell kattintania ahhoz, hogy megtalálja a keresett terméket, legtöbbször elmegy a kedve, és elhagyja a webhelyet. Erről itt írunk részletesen.

2. A kampányok létrehozásánál legyenek egyértelműek a céljaink.

Ha bizonyos termékek eladásai előnyt élveznek, akkor azokat szerepeltessük külön kampányban, így könnyebben szabályozhatjuk napi költségkeretünket is. Emellett ha különböző országok eladásait szeretnénk nyomon követni (akkor is, ha a nyelv ugyanaz), állítsunk be külön kampányokat különböző földrajzi célzással. Létrehozhatunk továbbá különálló kampányokat nyelv, szezonalitás, általános és konkrét hirdetéscsoportok, stb. alapján is.

Érdemes emellett a megfelelő eszközökkel nyomon követni a webhelyünk és az AdWords-kampányunk teljesítményét. Az ingyenes AdWords-eszközök (konverziókövetés, Google Analytics) pontosabb képet adnak arról, hogy honnan érkeznek a kattintások, mely kattintások alakulnak át eladássá, mely oldalak generálnak több eladást vagy leadet (pl. hírlevél), illetve, hogy hol hagyják el a potenciális vásárlók a webhelyét.

A sorozat további részében a következőkről less szó:

- A befektetés megtérülésének (ROI) optimalizálása
- A forgalom optimalizálása
- Optimalizálás márkaépítéshez

Emellett az érdeklődők figyelmébe ajánlom a kampányoptimalizációval kapcsolatos szeptemberi előadásainkat, melyre itt tudnak regisztrálni.