Az új felületet bemutató csütörtökök mai részében az egyéni oszlopbeállításokat vizsgáljuk. A személyre szabható oszlopok funkciója az új AdWords kezelőfelület egy olyan módszere, amellyel a kampánykezelés hatékonyabbá válhat. A személyre szabható oszlopokkal megadhatod, hogy mely mutatók a legfontosabbak a vállalkozásod számára, majd gyorsan áttekintheted a legfontosabb adatokat.

A kezdéshez kattints a Szűrő és nézetek gombra, majd válaszd az "Oszlopok testreszabása" lehetőséget.
Itt számos olyan oszlop látható, amelyet hozzáadhatsz a táblázathoz vagy eltávolíthatod onnan.

(Kattints a képre a nagyobb méret megtekintéséhez)

A bal oldalon látható, hogy a mutatók a következő két csoportra tagolódnak: Teljesítmény és Konv. (a Konverzió rövidítése). A konverzió oszlopai csak akkor jelennek meg, ha bekapcsoltad a konverziókövetés funkciót. Egy kategória bármely oszlopát kiválaszthatod a kategórianév melletti négyzet bejelölésével.

Ha már a konverziós oszlopoknál tartunk, tekintsük át a konverzió új adatait. Nemrégiben megváltoztattuk a konverziók megjelenítésének módját. Mostantól választani lehet, hogy a konverziók kattintásonként több vagy kattintásonként egy oszlopa legyen látható, illetve mindkettő.

Visszatérve a személyre szabott oszlopok ablakához: egyes oszlopok szürke, míg más oszlopok zöld színben jelennek meg. A szürke mezők rögzítettek, így azok mindig megjelennek. A zöld oszlopok pedig azon mutatókat jelentik, amelyek megjelenítését ki lehet választani. Az oszlopok sorrendje kattintással és áthúzással változtatható meg. Ez nagyszerű módszer például arra, ha egymás mellett szeretnél összehasonlítani olyan mutatókat, mint az átlagos kattintásonkénti költség és az átlagos pozíció.


A táblázatokban vannak olyan oszlopok is, amelyek attól függően változnak az AdWords-ben, hogy mely adatok jelennek meg az egyes lapokon. A Minőségi mutató oszlop például megtalálható a Kulcsszavak lapon, hiányzik azonban a Kampányok lapról.