A tegnapi online előadásunkon többen kérdezték, hogy miként lehet elérni, hogy az Analytics megjelenítse a tartalmi hálózat azon oldalait, amelyeken átkattintás történt a hirdetésünkre. Ahogy tegnap utaltam rá, ez az AdWords ValueTrack funkciójával és Analytics-szűrőkkel oldható meg.

1. Először is szükség van egy dinamikusan beillesztett ValueTrack-paraméterre a hirdetés cél URL-jében, amellyel a kiszolgáló tartalmi oldal címét lehet elhelyezni a hirdetési URL-ben.

A paramétert bárhogy elnevezhetjük, a lényeg, hogy később az Analytics-szűrőben ugyanezzel a névvel hivatkozzunk rá.

A paraméter: domain={placement}

Példa a hirdetésben elhelyezett cél URL-re: www.pelda.hu/?domain={placement}

2. Másodszor, az Analyticsben (egy új profilban) el kell készítenünk egy szűrőt, amellyel csak a tartalmi hálózati kattintásokat mérjük.

A név legyen például: AdWords tartalmi hálózati forgalom
Filter type: Custom filter > Inlcude
Filter field: Campaign term
Filter pattern: \(content targeting\)

3. Végül pedig szükségünk lesz még egy szűrőre az előző profilban, amellyel a dinamikus {placement} paraméterből kinyerjük a tartalmi oldal URL-jét.

A név lehet bármi, például: Tartalmi hálózati domain
Filter type: Custom Filter > Advanced
Field A -> Extract A: Request URI, majd írjuk be ezt: (\?|&)domain=([^&]+)

Output To > Constructor: User Defined, majd írjuk be ezt: $A2


A tartalmi hálózati oldalak innentől az új profilban, a látogatói jelentések User defined részében fognak megjelenni.

Stekkelpak Zoltán, magyar AdWords csapat