Mától magyar nyelvű felhasználói felülettel is elérhető a Google Insights for Search, azaz a Keresési Trendek eszközünk, amely a Google-on végrehajtott keresések összetételébe és volumenébe ad betekintést. A Keresési Trendekkel megállapítható és összehasonlítható az egyes témák, kifejezések keresési volumene egy adott időszakban, de azt is meg lehet nézni, hogy egy bizonyos témában milyen szavakra, kifejezésekre történik kiugróan sok keresés - mindezt földrajzi bontásban is.

Ez az eszköz minden bizonnyal hasznos segítőtársa lesz szociológusoknak, politikusoknak, marketingeseknek és kommunikációs szakembereknek is. Nézzünk néhány gyakorlati példát.

A Horvátországgal kapcsolatos keresések az utóbbi években rendre április környékén kezdtek megnőni és júliusban tetőztek, majd pedig meredeken visszaestek. Értékes információ tehát az utazási irodáknak, hogy legkésőbb áprilisban el kell indítani a kampányukat.

(A nagyobb méret megtekintéséhez kattints a képre.)

Érdemes megvizsgálni azt is, hogy miként alakul a Horvátország iránti érdeklődés mondjuk a Balatonnal összehasonlítva. Ennek példáján összehasonlíthatjuk különféle márkák, termékek, autómodellek népszerűségét is.

A Keresési Trendeket a fogyasztási és érdeklődési trendek illetve szezonalitás megtekintésén túl fel lehet használni a hirdetésben fogalt üzenetek kiválasztásához is. Az alábbi videó ennek a módját mutatja be (angol nyelven):



A Google Keresési Trendek eszközről, az egyes funkciókról és az adatok exportálásának módjairól a Súgóban található bővebb információ.