A keresőkbe beírt kifejezések egy része információs keresés, amelyek révén a felhasználó olyan oldalakat keres, amely a keresett témákkal foglalkozik: például augusztus 20 programok. A keresések bizonyos hányada azonban navigációs keresés, ekkor az internetezők pontosan tudják, hogy melyik oldalra szeretnének eljutni. Valamilyen okból viszont nem a böngésző címsorába írják be a honlap címét, hanem a keresőbe valahogy így: gmail.com, iwiw hu, youtube.com, www.freemail.hu stb.

A navigációs keresések pedig több szempontból jobban hasonlítanak a közvetlen forgalomra, mint a keresőkből érkező látogatásokra. A Google keresőjében és a keresési hálózaton végrehajtott navigációs keresések közül sokat meg lehet tekinteni az AdWords kulcsszóválasztó eszközével, ha beírjuk valamelyiket a következő szavak közül: www, com, hu (de vigyázz, nem feltétlen mindegyik navigációs keresés - például a music com nem biztos, hogy az).


Ha a keresőkből érkező forgalom mérésével szigorúan csak azt a forgalmat szeretnénk mérni, amely információs keresést takar, akkor az egyértelműen navigációs keresésekből származó forgalmat direkt forgalomként tüntethetjük fel az Analyticsben. Ehhez a megadott keresőkifejezéseket el kell rejteni az Analytics kulcsszójelentése elől, és erre a következő kódkiegészítés szolgál (kékkel jelöltem a kiegészítést, zölddel pedig a példa navigációs kereséseket):

<script type=quot;text/javascript">
var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www.");
document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
</script>

<script type="text/javascript">
try{

var pageTracker = _gat._getTracker("UA-xxxxxx-x");
pageTracker._addIgnoredOrganic("analytics.com"); pageTracker._addIgnoredOrganic("www.analytics"); pageTracker._trackPageview(); } catch(err) {}
</script>

A fenti módosítást minden oldalban el kell végezni, nem elég a főoldalban szereplő követőkódot módosítani. A módosítás csak az organikus keresőforgalomból emeli ki a megadott keresőkifejezéseket, a fizetett keresőhirdetés jelentés változatlan marad.