A mai napon egy újabb kiemelt fontosságú témát fogunk körüljárni, amely közvetlenül befolyásolhatja kampányaid sikerét. Ha hirdetéseid megjelenítése ugyanis akárcsak egy percre is leáll, fennáll annak a veszélye, hogy fontos üzleti lehetőségektől esel el.

A hirdetéseid jóváhagyáshoz a legfontosabb kritérium nem más, mint a gyakorlatias gondolkodás. Mindenekelőtt mindig legyél jó előre felkészülve a lehetséges forgatókönyvekre. Ha nagyon sürgős kampányaid vannak, amelyeknek egy meghatározott dátumon kell futniuk (például akciós ajánlatok vagy szezonális kampányok), hirdetéseid jó előre küldd be, a jóváhagyás folyamata ugyanis esetenként a megszokottnál tovább is tarthat. Ne feledd, hogy a szüneteltetett kampányokban szereplő hirdetéseket a rendszer nem ellenőrzi! Hasznos lehet a hirdetések módosítása esetén inkább egy új hirdetést létrehozni, és a régit egészen addig hagyni futni, amíg az új nem kap jóváhagyást. Ilyen módon a hirdetések mindig futni fognak, mivel a rendszer az újonnan létrehozott hirdetéseket és a módosításon átesett meglévő hirdetéseket is automatikusan elküldi (újbóli) ellenőrzésre. Ezért ha egy hirdetés állapota "ellenőrzésre vár", akkor az a Google keresési oldalain megjelenhet, a keresési partnereinknél és a Display Hálózat elhelyezésein azonban mindaddig nem lesz látható, amíg nem ellenőrizzük, és nem hagyjuk jóvá a hirdetést.

A következő fontos lépés a hirdetési irányelvek ismerete. Ügyelj rá, hogy mind mennyiség, mind minőség tekintetében a megfelelő mércét kövesd. Ez azt jeleneti, hogy figyelned kell a hirdetés típusának megfelelő konkrét irányelvekre, hogy a hirdetésed biztosan megjelenjen. Nézd át a hirdetések létrehozása során leggyakrabban elkövetett hibákat, hogy te már biztosan ne okozz csalódást az ügyfeleidnek.

A hirdetésre vonatkozó legfontosabb irányelvek: soha ne használd hibásan a nagybetűket, és ne alkalmazz nem szabványos nyelvtant, helyesírást, szótagolást, szimbólumokat vagy írásjeleket.

IGEN

NEM


Linkekre vonatkozó irányelvek: mindig győződj meg róla, hogy a cél URL-címe működik, és hogy a megjelenített URL-ben és a cél URL-ben szereplő domain megegyezik.

Tartalmi irányelvek: ellenőrizd az országára vonatkozó konkrét irányelveket, az egyes országokra ugyanis más-más irányelvek vonatkoznak. Ellenőrizd előre, hogy terméked / szolgáltatásod az adott országban engedélyezett-e vagy tiltott.


TILTOTT:










Vedd figyelembe, hogy az irányelvek a szöveges-, a képes-, a videó- és a mobilhirdetésekre egyaránt vonatkoznak. Ezenkívül a nem szöveges hirdetések esetében kiegészítő irányelveket is figyelembe kell venni. Íme néhány kapcsolódó szempont.

Képes-/flash-hirdetések:
  • A választott képméret területének egészét el kell foglalniuk.
  • Az "egérmutató mozgását szimuláló hatásokat" a felhasználóknak kell elindítaniuk. A hirdetések nem szimulálhatnak egér- és számítógép-műveleteket, például az egérmutató mozgását
  • A képes hirdetéseknek és a kapcsolódó webhelyek tartalmának meg kell felelniük a Korhatár nélküli besorolás követelményeinek.
  • Animáció hossza: Az animált hirdetések legfeljebb 30 másodpercesek lehetnek (15-20 képkocka/másodperc sebesség mellett), majd ezután a hirdetésnek állóképnek kell maradnia
Videohirdetések:
  • Videohirdetésed hangrészét a rendszer a hirdetésre történő felhasználói kattintást követően játssza le
  • A nyitókép mérete legfeljebb 50 KB lehet, a formátumának pedig a következőket választhatod: .JPEG, .PNG vagy .GIF
  • A nyitókép ugyanakkor nem tartalmazhat animációt
  • A videohirdetések legfeljebb 4 percesek lehetnek. A videohirdetés videorészét akkor játssza le a rendszer, ha a felhasználó rákattint a képre, az URL-re vagy a Lejátszás gombra.
Mobilhirdetések:
  • A hirdetések címsora maximum 18 karakterből állhat.
  • A leírássorok maximum 18 karakterből állhatnak.
  • A megjelenített URL hossza legfeljebb 20 karakter lehet.
  • A hirdetésben megadott vállalkozásnévnek pontosan meg kell egyeznie a vállalkozásod nevével. Ha vállalkozásod nevét rövidítésként adod meg, akkor a rövidítésnek ugyancsak pontosan meg kell felelnie a hirdetett vállalkozásnak. A vállalkozásnév mező nem használható a szöveges hirdetés szövegsoraként.
A legutolsó, de éppoly fontos összetevő pedig az, hogy mindig legyél naprakész a legfrissebb irányelv-módosítások tekintetében - hogy egyszerűbbé tegyük ezt, a Súgóban megnyitottunk egy új irányelveket tartalmazó szakaszt, ahol az összes fontos módosítás megtalálható, hogy ne maradj le semmiről

Veronica Diquattro & Petlyánszki Gábor