E bejegyzéssorozat korábbi részeiben már adtunk néhány hasznos tippet, illetve ismertettünk néhány bevált módszert a webhely-optimalizálással kapcsolatban.

A mai bejegyzésben pedig azokról az eszközökről fogunk beszélni, amelyeket egy átfogó online kampány levezetése során érdemes használni.

Vizsgálat
Vizsgáld meg a webhelyedet ingyenes eszközökkel, melyek segítenek a fejlesztésre szoruló területek azonosításában, a webhely elhagyásának a hátterében álló okok feltárásában, valamint az eredmények javítása érdekében bevezetett módosítások hatékonyságának a tesztelésében.

A Google AdWords segítségével több potenciális ügyfél érhető el online. Kampányod akkor fog a legjobban működni, ha Kulcsszóválasztó eszközünkkel kideríted, a te célközönséged körében milyen keresési kifejezések és hirdetésszövegek működnek a legjobban.

Miután beállítottad ideális AdWords kampányodat, a Konverziókövetés segítségével AdWords jelentéseidben konverziós adatokhoz is hozzáférhetsz, hogy megalapozott, és így okosabb döntéseket hozhass az online hirdetésekkel, különösen a befektetésre érdemes hirdetésekkel és kulcsszavakkal kapcsolatban. A pontosabb adatoknak köszönhetően pontosabban mérheted AdWords kampányaidra fordított beruházásaid megtérülését (ROI).

A Google Analytics a webhelyeden mutatkozó trendek megértésében segíthet. Ezzel az ingyenes eszközzel nyomon követheted, hogyan használják a látogatók a webhelyedet, és azt is megtudhatod, hogy a vásárlási folyamat mely részeit lehetne fejleszteni az ügyfelek hatékonyabb megtartása érdekében.

A kampányaidat segítő utolsó eszköz pedig a Google Webhely-optimalizáló. Ez az eszköz a találgatás helyett tesztelési lehetőségeket nyújt. Ezzel az eszközzel tesztelheted és nyomon követheted, mely tartalmak (képek, szöveg, átfogó webhelyelrendezés stb.) eredményezik a legtöbb értékesítést és leadet.

Reméljük, hogy bejegyzéssorozatunk hasznos gondolatokat szült benned a webhelyed használhatóságával kapcsolatban, és segített jobban megérteni, milyen ingyenes eszközök segíthetnek neked abban, hogy a webhelyed látogatóiból vásárlókat csinálj.

Lotem Lev-Ari, Google AdWords csapat