Amikor a felhasználók keresést végeznek a Google-on, az olyan találatokat részesítik előnyben, amelyek relevánsak, és nagyszerű élményt nyújtanak nekik a kattintás után. Augusztusban próbákat bonyolítottunk le Brazíliában, Latin-Amerika spanyolajkú országaiban, Spanyolországban és Portugáliában, melyek során megnöveltük a relevanciára és a céloldal minőségére fektetett hangsúlyt a minőségi mutatónak és a hirdetések Google-on elért pozíciójának meghatározásában. Célunk az volt, hogy javítsuk a keresési hirdetésekkel kapcsolatos felhasználói élményt. A kapott eredmények alapján most ezeket a módosításokat világszerte bevezetjük.



A módosítások bevezetését követően egyes kampányoknál változások lépnek életbe a kulcsszavak minőségi mutatói és a jellemző hirdetéspozíciók vonatkozásában. A dolgok stabilizálódása néhány héten belül várható, és a legtöbb kampánynál valószínűleg nem következik be jelentős változás a teljesítmény tekintetében.



Ahogyan már megszokhattad, a felhasználói keresésekben jobban teljesítő hirdetésekkel rendelkező kampányok továbbra is magasabb minőségi mutatót és alacsonyabb átlagos kattintásonkénti költséget érnek el, pozíciójuk pedig magasabb lesz a találati oldalakon. Az AdWords kezelőfelületén megjelenő 1-től 10-ig terjedő minőségi mutató továbbra is azt mutatja meg, hogy milyen a kulcsszó általános teljesítménye, amikor az pontosan megfelel egy Google-on megadott keresésnek. Az ajánlat és a minőségi mutató növelése továbbra is a hirdetés pozíciójának javulását eredményezi. Valamint továbbra is hasonlóan kell eljárnod, ha javítani szeretnéd az AdWordsszel elért eredményeidet.



Adam Juda

Csoportvezető termékmenedzser, Hirdetésminőség