A marketingesek már régóta meg szeretnék ismerni a különféle nyomtatott és közvetített médiák közönségének az összetételét, hogy jobban testreszabhassák üzenetüket, és relevánsabb hirdetéseket jeleníthessenek meg az ügyfeleknek. A közönség ismerete a digitális hirdetésekben is ugyanilyen fontos, éppen ezért több mint egy évvel ezelőtt bevezettünk egy béta szolgáltatást, amelynek segítségével hirdetéseket jeleníthetsz meg bizonyos demográfiai kategóriák alapján, úgy mint a kor és a nem.

2011 óta keményen dolgozunk rajta, hogy ez minél több hirdető számára elérhetővé váljon.  A marketingesek nagyszerű eredményeket tapasztaltak. A Blue Nile egyik kampányában például demográfiai adatokat használt, hogy elérje az eljegyzési gyűrűk potenciális vásárlóit, és az USA-beli online vizuális kampányok átlagos átkattintási arányának tízszeresét tapasztalta.

A mai napon örömmel tudatjuk, hogy ez a funkció szélesebb körben, 39 megcélozható országban elérhetővé vált az AdWords kampányaiban. Amennyiben elérhető a területeden, meg fog jelenni a Display Hálózat lapon, úgy mint Kor és nem szerinti célzás.

A demográfiai kategóriák kiegészítik az AdWords többi célzási funkcióját, például az érdeklődési kategóriákat, a remarketinget és a kulcsszó alapján történő kontextus szerinti célzást. A végső cél, hogy marketinges üzeneted megfelelő finomításával a megfelelő közönséget a megfelelő hirdetéssel érhesd el. Ha például jógás felszereléseket árulsz, és tudod, hogy a célközönségedet jobbára 25 és 34 év közötti nők alkotják, akkor beállíthatod úgy a kampányodat, hogy elsősorban ennek a közönségnek jelenítsen meg hirdetéseket, azok helyett az emberek helyett, akiket valószínűleg kevésbé érdekel a termék.

Azt szeretnénk, hogy könnyebben kapcsolatot tudj teremteni a közönségeddel, vagyis hogy hatékonyabb marketingkampányokat bonyolíthass le. Ez is része azon erőfeszítéseinknek, amelyek célja az, hogy az ügyfelek hasznosabb hirdetésekhez jussanak, amelyek segítségével az internetes tartalmak könnyebben finanszírozhatóvá válhatnak. Ha el szeretnéd kezdeni a demográfiai adatok alkalmazását a kampányaidban, keresd fel a súgónkat.

Írta: Jon Krafcik, termékmenedzser