A mai napon örömmel jelentjük be azokat a fejlesztéseket, amelyek a Display Hálózaton aktív hirdetőket mindkét összetevő elérésében segítik. Ezek a fejlesztések a Google Display Tervező és két új jelentés: a Demográfiai teljesítmény és az Elhelyezési teljesítmény.

Elsőként ismerkedj meg a Google Display Tervezővel, amely egy olyan ingyenes kutatási és tervezési eszköz, amely célzási ötleteket és becsléseket kínál a hatékonyabb vizuális kampányok tervezéséhez. Az általad beírt adatok alapján az eszköz helyeket ajánl a Google Display Hálózaton a Te hirdetéseid megjelenítésére, és fontos adatokat is biztosít: a készlet megjelenítéseinek és cookie-jainak tartományát, életkor és nem alapú bontásokat, illetve a kattintásonkénti költség (CPC) előzményadatait. Ezek a szolgáltatások az alábbi műveletek során hasznosak:

  • Új készlet keresése. A Display Tervező internetszerte sok ezer webhelyet, mobilalkalmazást és videocsatornát javasol hirdetéseid számára.
  • Célzási ötletek létrehozása. Golfjátékosokat vagy fiatal szülőket próbálsz elérni? Egyszerűen írd le érdeklődési körüket, és határozd meg az általuk látogatott webhelyeket, illetve az általuk vásárolt termékeket. A Display Tervező az adatok alapján javasol hasznos kulcsszavakat és egyéb célzási ötleteket.
  • Statisztika készítése az adatokból. Milyen lehetőségek rejlenek Google Display Hálózaton futó kampányodban, és milyen megtérülésre számíthatsz? A Display Tervező mindezt megmondja becslésekkel, valamint előzményadatokkal támasztva alá.
A Display Tervező az AdWords része, ezért egy kattintással közvetlenül felveheted tervedet fiókodba, vagy letöltheted azt megosztás céljából. A Display Tervező az Eszközök és elemzés menüben válik elérhetővé pár héten belül. További tájékoztatást a Súgóban olvashatsz.
Most térjünk át a második összetevőre: a közönség ismeretére. Két új jelentésünk segítségével megtudhatod, hogy hirdetéseid hogyan teljesítenek az egyes ügyfélszegmensek és webhelyek viszonylatában.

A Demográfiai teljesítményjelentések megmutatják, hogy az egyes demográfiai szegmensek, illetve a nemek és korosztályok alapján rendezett kategóriák hogyan reagálnak az üzeneteidre az egyes csoportok által elért megjelenítési, kattintási és konverziós adatok megjelenítésével – ez minden marketinges álma! Az új adatok segítségével egyszerűen alakíthatod át hirdetéseidet, hogy azok relevánsabbá váljanak célközönséged számára, illetve a kampányok teljesítményének növelése érdekében módosíthatod célzási és ajánlattételi beállításaidat.

Az új Elhelyezési teljesítményjelentések egy jelentésben kombinálják az automatikus és a kezelt elhelyezéseket, így egyszerűen átláthatóvá válik a hirdetések különböző webhelyeken elért teljesítménye, a célzási és az ajánlattételi beállítások pedig ennek megfelelően, könnyedén módosíthatók. Ezek az új jelentések globálisan a Display Hálózat lapon érhetők el.  

A digitális rendszerek előnye a valós idejű információk elérhetősége és az azonnali beavatkozás lehetősége. Reméljük, hogy ezek az új szolgáltatások jobb betekintést biztosítanak számodra, megfelelőbb reakciót tesznek lehetővé a megismert adatokra, és egyszerűbb, illetve hatékonyabb módszert kínálnak a vizuális hirdetések létrehozására.

Írta: Christian Oestlien, termékmenedzser, AdWords