A márkahirdetők gyakran tudják, hogy kit kívánnak elérni, ám mégis nehéznek bizonyul az online kapcsolat kialakítása azzal a közönséggel, amely a márkáik számára igazán jelentős. Örömmel jelentjük be, hogy e probléma megoldásának érdekében az AdWords rendszerben elindítottuk a vonzódási szegmensek funkciót, amelynek tervezése tv-stílusú közönség koncepciójára épült, hogy segítséget nyújthasson az ideális ügyfelekkel való online kapcsolat kialakításához. A felhasználó vonzódásának megismeréséhez a rendszerünk figyelembe veszi a felhasználó által felkeresett oldalak típusát, a látogatások gyakoriságával és hosszával együtt, és az egyes személyek böngészőjéhez érdeklődési kategóriákat társít. Az elérésre és gyakoriságra optimalizált vonzódási szegmensek funkció segít a hirdetőknek a márkájukat legvalószínűbben kedvelők elérésében.
Könnyebb megoldások
A vonzódási szegmensek funkcióval 80 egyedi, az érdeklődési kategóriák és a demográfia alapján kialakított életstílus-szegmens révén könnyítjük meg a márkahirdetők számára az ideális közönség elérését. A márkák most már megfelelően elérhetik a célközönséget az érdeklődési területeik – például környezetkímélő életmód, divat vagy utazás – alapján, és fokozódó aktivitást észlelhetnek.
És ez még nem minden. Tudjuk, hogy hirdetőként valószínűleg offline érítek el tévés közönségeteket, és tudjuk, hogy milyen nehéz online közönséget szerezni. A dolgok megkönnyítése érdekében a vonzódási szegmensek funkciót a tévés közönség célzásának mintájára alakítottuk ki, így a tévében használt szegmensekkel azonos szegmensek használatával jelentős online elérés valósítható meg.
A Mazda Canada sikeresen alkalmazta a vonzódási szegmensek funkciót
A többi hirdetőhöz hasonlóan a Mazda Canada is kereste a legmegfelelőbb közönség elérésének lehetőségeit. Az előző évtized során a Mazda6 néhány fontos módosításon esett át: 2013-ban mutatkozott be a továbbfejlesztett típus, ami a Mazda jellegzetes stíluselemeit a cég legmodernebb SKYACTIV technológiájának elemeivel, köztük intelligens fékrásegítéssel és a sávváltást segítő hátsó térfigyelő rendszerrel ötvözi. Ez a termékbemutató innovatív marketing megközelítést igényelt: a Mazdának tudatosítania kellett ezeket a műszaki újdonságokat, tájékoztatnia kellett az ügyfeleket az autó új funkcióiról és a közvetlen márkakapcsolat kiépítéséhez a Mazda6 webhelyre kellett őket terelnie.


Ismerték a célközönségüket: képzett városi férfiak, jellemző műszaki érdeklődéssel és naprakész ismeretekkel a legújabb technológiai eszközökről és autóipari újdonságokról.
A Mazda Canada a vonzódási szegmensek funkció kipróbálása mellett döntött; a „technikarajongó” szegmenst választották, hogy kapcsolatot alakíthassanak ki az ideális, műszaki érdeklődésű ügyfelekkel, akiknek a műszaki dolgok iránti érdeklődését az új eszközökkel foglalkozó különféle webhelyek felkeresése mutatta. A technikarajongó szegmensnek a Google Display Hálózaton való célzása révén a Mazda megerősítette az azonos célközönségre szabott televíziós kampányának üzenetét és hatását. A Mazda a vártnál jóval nagyobb, meggyőző eredményt tapasztalt, és tízszer annyi felhasználót ért el, mint amennyit a korábbi kampányok során meg tudott szólítani. „A vonzódási szegmensek funkció tökéletes eredményt hozott e kampányban, mert lehetővé tette számunkra, hogy rövid idő alatt sok olyan felhasználót érjünk el, akikről tudtuk, hogy várhatóan elismerik a Mazda6 technológiai továbbfejlesztéseit" nyilatkozta Michael Tsang, interakciós marketing menedzser. A hatalmas siker eredményeként a Mazda Canada úgy határozott, hogy a vonzódási szegmensek funkciót más autótípusai online médiamixébe is beépíti, és hirdetési tevékenysége egyik alapvető összetevőjévé emeli.
Kapcsolat az érdeklődőkkel
A vonzódási szegmensek funkció nagyobb elérését biztosít azáltal, hogy a felhasználó életstílusát tükröző, széles körű kedvtelésekre terjed ki, a rétegszintű érdeklődések helyett.  Szegmenseink bőséges választéka lehetővé teszi a tökéletes közönség elérését: a játékrajongóktól az ínyenceken át a luxuscikkek vásárlóiig nagy elérésű szegmenseket biztosítunk, amelyeket az ideális ügyfelek megszólításához terveztünk. Ha nem találsz a márkád igényeihez tökéletesen illeszkedő szegmenst, akkor a fiókkezelődtől kérd egy egyedi, neked szóló szegmens létrehozását.
Az ügyfelek is frissíthetik saját érdeklődéi kategóriáikat a Hirdetésbeállítások révén, amivel a felhasználók szabályozhatják a számukra online megjelenített hirdetéseket.
További információ
Ahogy a Mazda, úgy te is használhatod a vonzódási szegmensek funkciót a Google Display Hálózaton történő elérés kiterjesztésére és az aktív kapcsolat kialakítására azokkal, akik megfelelnek a márkád céljai – az ügyfelek elégedettségének biztosítása és a márka jövőbeli támogatásának kialakítása – számára.
A vonzódási szegmensek funkció használatának megkezdésével kapcsolatos további információ a Súgóban található.

Írta: Diya Jolly, vezető termékmenedzser