Mi a megoldás, ha nem szeretné elveszíteni a honlapján járt látogatók figyelmét vagy szeretné visszacsábítani a potenciális ügyfeleket, méghozzá éppen akkor, amikor a Google Keresés segítségével folytatják annak keresését, amire szükségük van?

A keresési hirdetésekhez szánt remarketinglista (RLSA) olyan funkció, amely lehetővé teszi a keresőhirdetési kampány testreszabását. Ajánlatai és hirdetései beállításainak személyreszabásával újracélozhatja a weboldala korábbi látogatóit, amikor a Google oldalán újra keresnek.


A keresési hirdetésekhez kapcsolt remarketing lista gyakorlati működése



A korábbi webhelylátogatók remarketing célú célzása a Google Display Hálózaton már jól bevált és egyre ismertebb kampánytípus. Azonban az így elért közönség ilyenkor több esetben nincs aktív vásárlási folyamatban. Ezért született meg a megoldás, hogy a remarketing listán összegyűjtött látogatók megcélzása aktív keresési folyamatuk közben történjen. Ezek a felhasználók már jártak az Ön honlapján, ismerik annak termékeit, szolgáltatásait, valamint újra az Ön kulcsszavaira keresnek, így a vásárlási hajlandóságuk jelentősen emelkedhet, amely várhatóan az átkattintási arány és a konverziós rátára is pozitív hatással lesz.

Egy egyszerű példán keresztül szemléltetve: Ön professzionális digitális kamerák forgalmazására specializálódott webshopot üzemeltet. Általánoságban elmondható, hogy nagy értékű termékei vásárlása hosszabb és körültekintő vásárlási folyamatot igényel. Ügyfeleinek akár hetekig is eltarthat mire megrendelik egy termékét, illetve több összehasonlítást is végeznek a konkurencia ajánlataival. Ha ezen szakaszban Ön a remarketingre optimalizált keresési kampányaival célozza őket, nagyobb eséllyel érhet el konverziót és kerekedhet felül versenytársain.

Milyen stratégia alkalmazása a korábbi látogatók újracélzásakor és vásárlásra ösztönzésekor?


Beállíthatja az ajánlatait, személyreszabott hirdetéseket hozhat létre, és kulcsszavakat választhat ki úgy, hogy közben figyelembe veszi, hogy a webhelyét korábban már felkereső ügyfelekről van szó.

Ajánlatkorrekció növelése a remarketinglistára: Ha magasabb ajánlatot állít be a korábbi webhelylátogatókhoz, azzal növelheti a bevételt és a befektetésarányos megtérülést.

Új, személyreszabott hirdetésszövegek: Igazítsa hirdetésszövegeit a korábbi webhelylátogatókhoz. Kínáljon fel egyedi promóciókat és ajánlatokat.

Új, általánosabb kulcsszavak felvétele: Ha hirdetéseit a korábbi webhelylátogatókra célozza, akkor az általánosabb kulcsszóegyezési típus kiválasztása javíthatja kampányának teljesítményét. Az olyan népszerű kulcsszavak, amelyek nem nyereségesek a legtöbb ügyfélnél, nyereségessé válhatnak a webhelyét már felkereső személyeknél.

Egyedi, szabályalapú remarketinglisták létrehozása: Hozzon létre külön remarketinglistákat és tegyen rájuk differenciált ajánlatokat. Érdemes külön listán gyűjteni például a webáruház kosár elhagyóit, a korábbi vásárlókat, vagy a különböző termékkategóriák iránt érdeklődőket és azokat egyedi ajánlattal újracélozni attól függően, hogy az adott célközönség mennyire fontos az Ön vállalkozása számára.
Ha felkeltettük érdeklődését ne habozzon a beállításokkal! Itt találja részletes, lépésről-lépésre bemutatott implementálási útmutatónkat.
További kérdéseivel pedig forduljon bizalommal ügyfélszolgálatunkhoz!

További hasznos linkek a témában:

Think with Google – Remarketing List for Search Ads:
https://www.thinkwithgoogle.com/products/remarketing-lists-for-search-ads.html

Videó: Keresési kampányok javítása RLSA alkalmazásával (angol):
https://www.youtube.com/watch?v=vkOHdEx1PQY

Közzétette: Tóth Marcell, Associate Account Strategist