Tekintsen mélyebben az automatikus ajánlattétel teljesítményébe
2016. január 13.
Az automatikus ajánlattételi stratégiák teljesítményét egyszerűen felmérheti, ha tudja, hol keresse az adatokat. Az immár három rendelkezésre álló jelentéskészítési funkcióval teljes mértékben átláthatóvá teheti az ajánlattételt, és gyorsabban megoldhatja a teljesítményt negatívan befolyásoló esetleges problémákat.
Az ajánlattétel működésének megismerése
Az automatikus ajánlattételt használó hirdetők minden aukcióhoz egyszerre, nagy tételben optimalizálhatják az ajánlatokat, amivel hetente akár több órát is megtakaríthatnak; ugyanakkor az ajánlattételi stratégiák nyomon követése is fontos, hiszen időnként szükséges a beavatkozás. Az állapottal kapcsolatos új megjegyzésekkel átláthatóbbá tehető az ajánlattételi stratégiák állapota: a további információk segítenek eldönteni, hogy szükség van-e beavatkozásra (és ha igen, mit kell tenni).
Ha a stratégia például „tanulási” állapotban van (mert a közelmúltban hozta létre, esetleg módosította a kampányok körét), akkor a „tanulás végéig hátralévő, becsült idő” is megjelenik. Ez azt jelenti, hogy az ajánlattételi algoritmusok pontosítása még folyamatban van, valamint azt is megmutatja, hogy hozzávetőlegesen mennyi időt érdemes várni a további módosításokkal, illetve az alapteljesítmény értékelésével.
Az ajánlattétel működésének megismerése
Az automatikus ajánlattételt használó hirdetők minden aukcióhoz egyszerre, nagy tételben optimalizálhatják az ajánlatokat, amivel hetente akár több órát is megtakaríthatnak; ugyanakkor az ajánlattételi stratégiák nyomon követése is fontos, hiszen időnként szükséges a beavatkozás. Az állapottal kapcsolatos új megjegyzésekkel átláthatóbbá tehető az ajánlattételi stratégiák állapota: a további információk segítenek eldönteni, hogy szükség van-e beavatkozásra (és ha igen, mit kell tenni).
Ha a stratégia például „tanulási” állapotban van (mert a közelmúltban hozta létre, esetleg módosította a kampányok körét), akkor a „tanulás végéig hátralévő, becsült idő” is megjelenik. Ez azt jelenti, hogy az ajánlattételi algoritmusok pontosítása még folyamatban van, valamint azt is megmutatja, hogy hozzávetőlegesen mennyi időt érdemes várni a további módosításokkal, illetve az alapteljesítmény értékelésével.
Ha egy ajánlattételi stratégia állapota – a minimálisként vagy maximálisként meghatározott ajánlat miatt – „Korlátozott (ajánlattételi korlátok)”, akkor láthatja, hogy a megjelenítések, illetve a kiadások mekkora hányadát érinti a korlátozás, így pontosabban megállapíthatja a teljesítményre gyakorolt hatását.
A teljesítmény változásai könnyen összekapcsolhatók az állapot vagy a célzás módosulásával
Az állapot időbeli alakulását bemutató jelentésben, a teljesítménydiagram alsó részén látható az ajánlattételi stratégia állapota. Ennek segítségével pontosabban megállapítható, hogy a kijelölt dátumtartományban milyen tényezők befolyásolhatják az ajánlattételi stratégiák működését. Ha például egy ajánlattételi stratégia állapota „Korlátozott (nincs elég adat)”, a kiadások mégis nőnek, akkor ez azt jelezheti, hogy Ön a kampány költségkeretének növelésével próbált több konverziót elérni, így az algoritmusok több adatot tudtak felhasználni az ajánlatok pontosabb optimalizálásához.
A célzás időbeli alakulását bemutató jelentés a célelőzmények teljesítményadatokhoz történő leképezésével biztosít további információkat. Ha a trendvonal a konverziók számának csökkenését mutatja, akkor általában célszerű további lépéseket tenni. Ha azonban ezzel a tendenciával párhuzamosan a cél-CPA is csökkent, akkor ez is magyarázhatja a teljesítmény romlását.
Ha a Megosztott könyvtárban az ajánlattételi stratégiákra kattint, mindkét említett jelentéskészítési lehetőséget igénybe veheti.
Reményeink szerint az automatikus ajánlattétellel kapcsolatos jelentések fejlesztései száműzik a bizonytalansági tényezőket a teljesítmény értékeléséből. Az AdWords automatikus ajánlattételi funkciójáról a Súgóban, illetve az ajánlattétel bevált módszereit ismertető cikkben talál további információt.
Közzétette Jonathan Wang, Product Manager, AdWords Bidding
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése
Kérünk mindenkit, hogy csak a poszthoz kapcsolódóan kommentezzetek. Konkrét AdWords- vagy Analytics-fiókkal kapcsolatos kérdéseket az ügyfélszolgálatunk tud megválaszolni, amely a súgóból érhető el. Emellett várjuk a kérdéseket az AdWords Fórumon is. Köszönjük.