A vásárlási ciklus a keresőben
2009. március 31.

Az offline vásárlásokra jellemző vásárlási ciklus iskolapéldája alapján a először felébred bennünk az igény vagy az érdeklődés egy bizonyos termék iránt, majd az érdeklődés növekedésével, a termék iránti vágyon keresztül eljutunk annak megvásárlásáig. Tegyük fel, hogy Laci Karácsonyra meg akarja lepni a barátnőjét valamivel. Gondolkozik különféle ajándékötleteken, és úgy dönt, hogy szórakoztatóelektronikai cikkel örvendezteti meg a kedvesét. Aranyvasárnap Laci elhatározza, hogy egy hordozható MP3 lejátszó lesz az ajándék. Laci megkeresi a megfelelő paraméterekkel rendelkező márkát és típust, majd utánanéz, hogy hol és mennyiért lehet azt megkapni. A zárás előtti utolsó órában Laci megveszi az MP3-lejátszót, majd szenteste egy nyolcgigás iPod Nano kerül a fa alá.
Ez az offline vásárlási ciklus egy kicsivel gyorsabban lezajlik az online vásárlások során is, ráadásul a vásárlási ciklus egyes szakaszai gyönyörűen kitapinthatók a keresőkbe írt kifejezéseken. Laci és az MP3-lejátszó előbb felvázolt találkozását a keresőkifejezések sorrendjében valahogy így látja egy kereső:
- ajándékötletek
- szórakoztatóelektronika
- mp3 lejátszók
- mp3 lejátszó tesztek
- iPod Nano
- iPod Nano árak
- 8 GB iPod Nano 4. generation
Egy jól megkomponált keresőkampány a vásárlási ciklus minden szakaszában megpróbálja elérni a potenciális vásárlót, mégpedig az éppen megfelelő üzenettel. (A vásárlási ciklus elején nagyobb szerepet kap a tartalmi hálózat.) A kulcsszavak árazási stratégiájánál figyelembe kell venni, hogy a vásárlási ciklus legelején lévő internetező közel sem fog olyan valószínűséggel vásárlóvá konvertálódni, mint a ciklus végén, a konkrét terméktípusra kereső felhasználó, így az ajándékötletek kulcsszóra alacsonyabb maximális licitet ajánlott megadni, mint a konkrét típust tartalmazó kifejezésre. Azt, hogy pontosan legfeljebb mennyi pénzt érdemes kiadni egy kattintásért a különféle szavakra, az AdWords-fiókban a konverziókövetéssel, vagy az Analytics-fiókban a célok vagy az elektronikus kereskedelmi jelentések, valamint a Forgalom forrásai jelentések egybevetésével tudhatjuk meg.
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése
Kérünk mindenkit, hogy csak a poszthoz kapcsolódóan kommentezzetek. Konkrét AdWords- vagy Analytics-fiókkal kapcsolatos kérdéseket az ügyfélszolgálatunk tud megválaszolni, amely a súgóból érhető el. Emellett várjuk a kérdéseket az AdWords Fórumon is. Köszönjük.