A Keresési Trendek (Insights for Search) marketingesek, szociológusok, politikusok kedvelt eszköze az internetezők érdeklődési trendjeinek vizsgálatára. Hamarosan publikálunk egy bejegyzést arról, hogy módszertanilag milyen felhasználási területei lehetnek a Keresési Trendeknek, most azonban nézzük meg egy pár példán keresztül, hogy az ajándékvásárlási szezon hogyan képeződik le a keresőben.

Keresési kifejezés: karácsonyi ajándék
Időintervallum: 2004-től máig


Keresési kifejezés: ajándékötletek
Időintervallum: 2004-től máig


Keresési kifejezés: parfüm + parfümök
Időintervallum: 2004-től 2010-ig (előrejelzéssel)


Keresési kifejezés: plazma tv
Időintervallum: 2004-től 2010-ig (előrejelzéssel)


Keresési kifejezés: laptop + notebook
Időintervallum: 2004-től 2010-ig (előrejelzéssel)


Keresési kifejezés: ékszer + ékszerek
Időintervallum: 2004-től 2010-ig (előrejelzéssel)


Keresési kifejezés: játékbolt + játékboltok
Időintervallum: 2004-től 2010-ig (előrejelzéssel)


Időintervallum: 2004-től 2010-ig (előrejelzéssel)


(A fenti példák a magyarországi kereséseket tartalmazzák, az összes kategóriára. Az előrejelzésben szereplő értékek kizárólag a múltbeli értékeken alapulnak. A Keresési Trendekről szóló korábbi bejegyzésünk.)

Az ajándékvásárlási szezonban tehát nem árt naponta ellenőrizni a kampányt, mert a megnövekedett forgalom miatt hamarabb lemerülhet a napi költségkeret. A kampánybeállítások oldalán megtekinthető "Javasolt napi költségkeret" értéke ekkor a nagymértékű ingadozás miatt csak korlátozottan vehető figyelembe.