Az előző bejegyzésben az AdWords és az Analytics összekapcsolásával és a hiányzó adatokkal kapcsolatos problémák elhárításáról volt szó. Ma pedig azt fogjuk bemutatni, hogy lehet megoldani a (nincs beállítva) rekordokkal, a hiányzó AdWords adatokkal, az e-kereskedelemmel, valamint az automatikus-/kézi címkézéssel kapcsolatban felmerülő problémákat.

Az Analytics rögzíti a látogatók adatait, és importálja az AdWords kattintási és megjelenítési adatait, mégsem látok az AdWordshöz kapcsolódó látogatásokat

Először is, fontos, hogy össze legyen kapcsolva az Analytics és az AdWords (lásd előző bejegyzésünket). Az is fontos, hogy AdWords-fiókodban be legyen kapcsolva az automatikus címkézés, vagy hogy kézzel elvégezd a hirdetések címkézését, hogy az Analytics megfelelően tudja azonosítani az AdWords hirdetésre kattintó felhasználókat. Ha úgy döntesz, hogy kézzel címkézed fel a hirdetéseidet, akkor használhatod a URL-készítő eszközt, amely ingyenesen elérhető az Analytics Súgójából. Figyelj arra, hogy az automatikus és a kézi címkézést soha nem szabad együttesen használni. Ez ugyanis problémákat és hibás adatrögzítést okozhat az Analyticsben. Ha mindez rendben van, olvasd át a további bekezdéseket.

Ha cél URL-jeidet automatikusan vagy kézzel címkézed föl, az alábbi körülmények között problémák merülhetnek fel:

Átirányítás a céloldalon
AdWords cél URL-ed olyan céloldalra vezet, amely átirányítást hajt végre. Az átirányítás során a követési paraméter (gclid) gyakran eltűnik vagy figyelmen kívül marad. A követőparaméterek kihagyása vagy figyelmen kívül hagyása pontatlan kampánykövetést eredményez. Ilyenkor nem társulnak a megfelelő látogatások az AdWords kampányaidhoz. Ehelyett az Analytics jelentésekben (nincs beállítva) felirat látható, vagy a forgalom "természetes", "hivatkozói" vagy "közvetlen" jelölést kap. Ebben az esetben az a legegyszerűbb megoldás, ha módosítod a cél URL-t az AdWordsben. Egyszerűen add meg a végső URL-címet (ahová az átirányítás továbbít) cél URL-ként. Vagy egyszerűen továbbítsd a gclid követőparamétert is az URL-ben. Kérd meg a webmesteredet, hogy állítsa be ezt neked.

A követőparaméterek szerverhibát okoznak
A cél URL-ek egy kis része a szerverbeállítások miatt nem fogad el kiegészítő URL-paramétereket. Emiatt előfordulhat, hogy a gclid követőparaméter hibaoldalt jelenít meg. Ha ellenőrizni szeretnéd, hogy a hirdetésed a kívánt módon működik-e, tedd a következőket: a Google-on keresd meg a hirdetésedet, és kattints rá (AdWords-fiókodban a kattintás költséget fog generálni). Vagy kövesd ennek a súgócikknek az utasításait, ha díjfizetés nélküli tesztet szeretnél végrehajtani. Ha a kívánt módon, hibaüzenetek nélkül érkezel meg a webhelyre, és ha az URL-címed a böngésző címsávjában tartalmazza a "gclid" követőparamétert, akkor minden megfelelően működik. Ha problémákba ütközöl, olvasd el a fent említett súgócikket.

A látogatói adatok rögzítése sikeres, és az adatok megfelelően vannak az AdWordshöz társítva. Az e-kereskedelmi eladásokat azonban a rendszer nem az AdWordshöz társítja, hanem "közvetlen" vagy "hivatkozói" forrásokhoz

Ha online üzletet működtetsz, és eladásaidat az Analytics e-kereskedelmi kódjával követed nyomon, előfordulhat, hogy az értékesítéseket a rendszer "közvetlen" vagy "hivatkozói" forrásokhoz köti (sok esetben a saját webhelyedhez). Ez általában akkor fordul elő, ha a vásárlások feldolgozása a webhelyed aldomainjén vagy egy külső bevásárlókocsi-szolgáltatón keresztül történik. Kérjük, olvasd el a Súgó alábbi cikkét: Hogyan használhatom a Google Analytics szolgáltatást egy külső fél bevásárlókosarának nyomon követésére?, amelyből megtudhatod, hogyan módosítható úgy az Analytics kód, hogy a tranzakciók követése és társítása rendben megtörténjen.

Reméljük, sikerült jó áttekintést nyújtanunk a leggyakrabban előforduló Analytics problémák megoldásáról. A Google Analyticsről az Analytics Súgójában találhatsz további tájékoztatást.

Tobias Marmann - Analytics Partner