AdWords tévhitek, 2. rész
2010. június 2.
Az előző bejegyzésben már megismerkedhettünk az AdWords programmal kapcsolatos néhány főbb tévhittel. Folytatva sorozatunkat, ezen postban szeretnénk eloszlatni még további 5 gyakori félreértést.
4. tévhit: A hirdetések Google Tartalmi Hálózatán elért átkattintási aránya (CTR-je) befolyásolja a Google-on megjelenő hirdetések minőségi mutatóját
Tény: A minőség mutatót meghatározó képlet attól függően változik, hogy a Google-on a Keresési Hálózaton vagy a Tartalmi Hálózaton megjelenő hirdetéseket befolyásolja. A Google hirdetések minőségi tényezője többek között az alábbi összetevőktől függ:
5. tévhit: A Google alkalmazottai manuálisan módosítják bizonyos AdWords hirdetők CPC-jét
Tény: A Google alkalmazottai nem befolyásolhatják azt a kattintásonkénti költséget (CPC-t), amelyet az egyes AdWords ügyfeleknek fizetniük kell az AdWords programban. Az AdWords hirdetések árának megállapítása minden egyes ügyfél számára ugyanúgy történik - a hirdetésaukció alapján. Ha részletes magyarázatot szeretnél, nézd meg az alábbi YouTube videót.
Minden egyes alkalommal, amikor egy felhasználó megad egy keresési lekérdezést, egy teljesen különálló aukciót bonyolít le a rendszer. Ez az aukció határozza meg a hirdetésed pozícióját. A hirdetési pozíció dönti el, hogy mely hirdetések, milyen sorrendben jelennek meg erre a keresési lekérdezésre a Google keresési találatok oldalán.
Az AdWords rendszer minden egyes aukció esetén értékeli a kulcsszavadat, és kiszámítja annak minőségi mutatóját. A rendszer ezt követően kiszámítja az adott aukcióba való belépéshez szükséges ajánlatot. Minél nagyobb tehát egy kulcsszó minőségi mutatója, annál kisebb a minimális ajánlat, és fordítva. Ha a kulcsszó CPC-je nem felel meg a szükséges ajánlati követelménynek, nem fogja megjeleníteni a hirdetést.
6. tévhit: A Google eladja az organikus keresési találatok felett található hirdetési pozíciókat
Tény: Az AdWords program nem ad el egyetlen hirdetési pozíciót sem rögzített áron. Ez a szabály az úgynevezett felső pozícióra is vonatkozik, ahol legfeljebb három AdWords hirdetés jelenhet meg az ingyenes Google keresési találatok felett. Amint azt a 5. tévhitnél bemutattuk, a hirdetések elhelyezése dinamikus természetű, és az egyező kulcsszó hirdetési pozícióján alapszik.
Csak a minőségi mutató és a CPC-ajánlat bizonyos küszöbértékeit átlépő hirdetések jelenhetnek meg a felső pozícióban, a Google organikus keresési találatai felett.
7. tévhit: A reklámügynökségek és egyéb nagy vásárlók kedvezményt kapnak a CPC árából
Tény: A Google nem ad kedvezményt a CPC-ből. Az ügyfeleket -- legyen napi költségkeretük 200 forint vagy akár egymillió forint - egyenlően kezeljük a CPC értékét meghatározó hirdetésaukció során.
8. tévhit: Ha egy hirdetéscsoporton belül több hirdetés szerepel, az AdWords automatikusan azt jeleníti meg, amely a leginkább megfelel a felhasználó keresési lekérdezésének
Tény: Ha egyazon hirdetéscsoportban több hirdetést szerepeltetsz, akkor rendszerünk vagy váltogatja a hirdetéseket, vagy a teljesítményük alapján dönti el, hogy melyik jelenjen meg. Ez attól függ, hogy melyik beállítást választottad a kampánybeállításaid között. A rendszer nem tudja eldönteni, hogy melyik hirdetésszöveg illik legjobban egy felhasználó keresési lekérdezéséhez.
Példa: A következő kulcsszavak szerepelnek egy hirdetéscsoportodban:
* autók
* motorkerékpárok
* robogók
Emellett van három különböző hirdetésszöveg, mindhárom járműtípushoz egy-egy.
Ebben az esetben nincs garancia arra, hogy az "autók" keresési lekérdezés azt a hirdetést jeleníti meg, amelyben az "autók" szerepelnek a hirdetésszövegben. Az is előfordulhat, hogy a motorkerékpárokat vagy robogókat reklámozó hirdetésed jelenik meg. Éppen ezért a fenti szituációban javasoljuk, hogy minden egyes járműtípushoz külön-külön hirdetéscsoportot és kapcsolódó hirdetésszöveget hozz létre. Ily módon biztos lehetsz abban, hogy minden egyes kulcsszónál a legmegfelelőbb hirdetésszöveg jelenik meg.
Reméljük, hogy ez a második bejegyzés további betekintést nyújtott számodra az AdWords programról és annak működéséről. Jelenleg az AdWords tévhitek eloszlatásával foglalkozó harmadik bejegyzésen dolgozunk, melyet hamarosan itt olvashatsz.
Tobias Marmann -- Inside AdWords Csapat
4. tévhit: A hirdetések Google Tartalmi Hálózatán elért átkattintási aránya (CTR-je) befolyásolja a Google-on megjelenő hirdetések minőségi mutatóját
Tény: A minőség mutatót meghatározó képlet attól függően változik, hogy a Google-on a Keresési Hálózaton vagy a Tartalmi Hálózaton megjelenő hirdetéseket befolyásolja. A Google hirdetések minőségi tényezője többek között az alábbi összetevőktől függ:
- A kulcsszó és a kapcsolódó hirdetés korábbi átkattintási aránya; a Google rendszerben. Vedd figyelembe, hogy a Google Tartalmi Hálózatán elért CTR kizárólag a Google Tartalmi Hálózatán érinti a minőségi mutatót - a Google saját oldalán nem
- A céloldal minősége
- A fiók eddigi teljesítménye, amelyet a rendszer a fiók összes hirdetése és kulcsszava átkattintási arányával (CTR) mér
- A megjelenített URL-ek korábbi CTR-je a hirdetéscsoportban
- Az adott keresési lekérdezés kulcsszavának korábbi teljesítménye a Google-on az összes hirdetőnél
- Fiókod teljesítménye a hirdetés megjelenítésének földrajzi területén
5. tévhit: A Google alkalmazottai manuálisan módosítják bizonyos AdWords hirdetők CPC-jét
Tény: A Google alkalmazottai nem befolyásolhatják azt a kattintásonkénti költséget (CPC-t), amelyet az egyes AdWords ügyfeleknek fizetniük kell az AdWords programban. Az AdWords hirdetések árának megállapítása minden egyes ügyfél számára ugyanúgy történik - a hirdetésaukció alapján. Ha részletes magyarázatot szeretnél, nézd meg az alábbi YouTube videót.
Minden egyes alkalommal, amikor egy felhasználó megad egy keresési lekérdezést, egy teljesen különálló aukciót bonyolít le a rendszer. Ez az aukció határozza meg a hirdetésed pozícióját. A hirdetési pozíció dönti el, hogy mely hirdetések, milyen sorrendben jelennek meg erre a keresési lekérdezésre a Google keresési találatok oldalán.
Az AdWords rendszer minden egyes aukció esetén értékeli a kulcsszavadat, és kiszámítja annak minőségi mutatóját. A rendszer ezt követően kiszámítja az adott aukcióba való belépéshez szükséges ajánlatot. Minél nagyobb tehát egy kulcsszó minőségi mutatója, annál kisebb a minimális ajánlat, és fordítva. Ha a kulcsszó CPC-je nem felel meg a szükséges ajánlati követelménynek, nem fogja megjeleníteni a hirdetést.
6. tévhit: A Google eladja az organikus keresési találatok felett található hirdetési pozíciókat
Tény: Az AdWords program nem ad el egyetlen hirdetési pozíciót sem rögzített áron. Ez a szabály az úgynevezett felső pozícióra is vonatkozik, ahol legfeljebb három AdWords hirdetés jelenhet meg az ingyenes Google keresési találatok felett. Amint azt a 5. tévhitnél bemutattuk, a hirdetések elhelyezése dinamikus természetű, és az egyező kulcsszó hirdetési pozícióján alapszik.
Csak a minőségi mutató és a CPC-ajánlat bizonyos küszöbértékeit átlépő hirdetések jelenhetnek meg a felső pozícióban, a Google organikus keresési találatai felett.
7. tévhit: A reklámügynökségek és egyéb nagy vásárlók kedvezményt kapnak a CPC árából
Tény: A Google nem ad kedvezményt a CPC-ből. Az ügyfeleket -- legyen napi költségkeretük 200 forint vagy akár egymillió forint - egyenlően kezeljük a CPC értékét meghatározó hirdetésaukció során.
8. tévhit: Ha egy hirdetéscsoporton belül több hirdetés szerepel, az AdWords automatikusan azt jeleníti meg, amely a leginkább megfelel a felhasználó keresési lekérdezésének
Tény: Ha egyazon hirdetéscsoportban több hirdetést szerepeltetsz, akkor rendszerünk vagy váltogatja a hirdetéseket, vagy a teljesítményük alapján dönti el, hogy melyik jelenjen meg. Ez attól függ, hogy melyik beállítást választottad a kampánybeállításaid között. A rendszer nem tudja eldönteni, hogy melyik hirdetésszöveg illik legjobban egy felhasználó keresési lekérdezéséhez.
Példa: A következő kulcsszavak szerepelnek egy hirdetéscsoportodban:
* autók
* motorkerékpárok
* robogók
Emellett van három különböző hirdetésszöveg, mindhárom járműtípushoz egy-egy.
Ebben az esetben nincs garancia arra, hogy az "autók" keresési lekérdezés azt a hirdetést jeleníti meg, amelyben az "autók" szerepelnek a hirdetésszövegben. Az is előfordulhat, hogy a motorkerékpárokat vagy robogókat reklámozó hirdetésed jelenik meg. Éppen ezért a fenti szituációban javasoljuk, hogy minden egyes járműtípushoz külön-külön hirdetéscsoportot és kapcsolódó hirdetésszöveget hozz létre. Ily módon biztos lehetsz abban, hogy minden egyes kulcsszónál a legmegfelelőbb hirdetésszöveg jelenik meg.
Reméljük, hogy ez a második bejegyzés további betekintést nyújtott számodra az AdWords programról és annak működéséről. Jelenleg az AdWords tévhitek eloszlatásával foglalkozó harmadik bejegyzésen dolgozunk, melyet hamarosan itt olvashatsz.
Tobias Marmann -- Inside AdWords Csapat
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése
Kérünk mindenkit, hogy csak a poszthoz kapcsolódóan kommentezzetek. Konkrét AdWords- vagy Analytics-fiókkal kapcsolatos kérdéseket az ügyfélszolgálatunk tud megválaszolni, amely a súgóból érhető el. Emellett várjuk a kérdéseket az AdWords Fórumon is. Köszönjük.