Amikor felfedezünk egy nekünk tetsző dolgot, azonnal szeretnénk megosztani másokkal. Vagy mégis mivel magyarázhatnánk, hogy összesen 56 millió alkalommal néztek meg az emberek egy tüsszentő pandát? Jó lenne, ha az AdWords jelentésekből nyert adatok megosztása ugyanolyan egyszerű lenne, mint a YouTube-linkek továbbítása - ezért vezettünk be új, a Kampányok lapodon szereplő adatok szegmentálására, ütemezésére és e-mailes továbbítására használható funkciókat.

Ha az adattábláid felett lévő eszközsor Letöltés gombjára kattintasz, akkor megjelenik egy menü, amely több, a jelentéseid másokkal való megosztására szolgáló lehetőséget tartalmaz.



Akárcsak a Jelentésközpontban, először itt is meg kell adni a jelentés nevét. Ezután szegmenseket lehet megadni a különböző adatok vizsgálatának érdekében. Több szegmens egyidejű hozzáadásával még részletesebb lebontást kaphatsz a statisztikáidról. Például szegmentálhatod a kampányaidat eszköz és a hét napja szerint is, hogy megtudhasd, mely napokon nézik az ügyfeleid a hirdetéseidet inkább a mobileszközeiken. Minden hozzáadott új szegmens külön oszlopként jelenik meg a letöltött jelentésben.

Ezen a ponton több választási lehetőség adódik. Egyszerűen letöltheted a jelentésedet többféle formátumban a .CSV-től a PDF-ig, majd személyesen továbbíthatod azt kedvenc marketingesednek. Vagy dönthetsz amellett is, hogy e-mailben elküldöd az adatokat egy vagy több olyan felhasználó részére, aki rendelkezik jelentéskezelői hozzáféréssel a fiókodhoz.

Végül beállíthatod, milyen gyakran szeretnéd futtatni a jelentést. Így ha már beállítottál egy szűrőt a megjelenítendő kulcsszavakra vonatkozóan, ha például csak az "ingyenes" szót tartalmazó, 10 000 forintnál több költséget generáló, de 5% alatti konverziós arányt elérő kulcsszavakat jeleníted meg, akkor hetente kaphatsz egy, az ilyen kulcsszavak teljesítményéről szóló jelentést tartalmazó e-mailt. A Kampányok lapról letöltött valamennyi jelentés megjelenik a Vezérlőpult és a könyvtár nevű új szakaszban, ahonnan a fiókban korábban létrehozott jelentések és egyéni figyelmeztetések kezelhetők.

Ezek amódosítások a legújabb eredményei a jelentések hozzáférésének az egyszerűbbé tételére irányuló erőfeszítéseinknek. Reméljük, hogy a Kampányok lapon szereplő újabb adatok és az egyszerűbben elérhető részletes statisztikák segítségével te is napi rutinná tudod tenni a kampányteljesítményed különböző dimenzióinak a megnézését. Végtére is, soha nem tudhatod, hány pandabébi rejtőzik a kampányaidban...