Május elején megszüntetjük az AdWords Pozíciópreferencia nevű ajánlattételi lehetőségét. Ha használod a Pozíciópreferencia szolgáltatást, javasoljuk, hogy még a megszüntetés előtt kapcsold ki azt a kampányaidban, hogy ajánlataid zökkenőmentesen állhassanak át az új rendszerre.

Konkrétan a következő változásokra számíthatsz a fiókodban:

* Mától, április 5-től a pozíciópreferencia már sem az AdWords webes felületén, sem az API-n keresztül nem engedélyezhető a kampányoknál. A Pozíciópreferenciát már használó kampányokban a funkció bekapcsolva marad, ha azonban valamelyik kampányodban kikapcsolod a Pozíciópreferenciát, akkor visszakapcsolni már nem tudod majd.

* Május elején pedig minden, a funkciót még használó kampányban kikapcsoljuk a Pozíciópreferenciát.

* Miután kikapcsoltad a pozíciópreferenciát (akár kézzel, akár megvárva a szolgáltatás május elején sorra kerülő megszüntetését), az érintett kampányoknál a rendszer a pozíciópreferencia által legutóbb használt ajánlatokat állítja be kézi maximális CPC-ajánlatként. A pozíciópreferencia úgy próbálja emelni vagy csökkenteni az ajánlataidat, hogy a megadott pozíciót célozhasd meg. Tehát ha a rendszer a pozíciópreferencia legutóbbi ajánlatát alkalmazza kézi maximális CPC-ként, akkor az várhatóan minimális fennakadást fog okozni a forgalmadban.

Mielőtt kikapcsolnád a pozíciópreferenciát, javasoljuk, hogy exportáld kézi ajánlataidat úgy, hogy letöltesz egy kulcsszójelentést, amellyel valamennyi, a pozíciópreferencia bekapcsolása előtt beállított ajánlatodról biztonsági másolatot készíthetsz. Ez a jelentés a kulcsszószintű maximális CPC-ajánlatokat is tartalmazni fogja.

Milyen alternatívái vannak a pozíciópreferenciának?

Ha konkrét hirdetéspozíciót szeretnél célozni, javasoljuk, hogy először olvasd el vezető közgazdászunk, Hal Varian ezen blogbejegyzését (angolul), amely néhány, az átlagos pozíció célzásával kapcsolatos buktatót ismertet.

Ha a blogbejegyzés elolvasása után továbbra is konkrét hirdetéspozíciókat szeretnél megcélozni, javasoljuk, hogy használj automatizált szabályokat. Ezzel a szolgáltatással automatizált szabályt állíthatsz be a kampányodhoz, amely módosítani fogja az ajánlatodat, ha az átlagos pozíciód eltér a célként meghatározott pozíciótól.

Köszönjük megértésedet, és hogy továbbra is kitartasz az AdWords mellett.