Azzal a céllal vezettük be 2001-ben az AdWords konverziókövetési funkcióját, hogy a segítségével információt gyűjtsünk a hirdetésre leadott kattintásokat követő eseményekről. A mutató hasznos eszköznek bizonyult: biztosította a szükséges adatokat azzal kapcsolatban, hogy végrehajtották-e a látogatók a kívánt műveletet az adott webhelyen, így a hirdetők meg tudták állapítani, hogy melyek voltak a vizsgált időszak leghatékonyabb kulcsszavai, hirdetései és kampányai. A konverziók mérésére szolgáló első mutató rendkívül egyszerű volt: csupán azt rögzítette, hogy a hirdetésre leadott kattintást követte-e bármilyen, a hirdető webhelyén elvégzett művelet. Ez az elavult mutató ma „Konvertált kattintások” néven szerepel az AdWords szolgáltatásban. A konverziókövetés bevezetése óta eltelt 15 évben jelentős fejlődésen mentek keresztül a konverziómérésre és -hozzárendelésre szolgáló módszerek. A „Konverziók” oszlopcsalád napjainkban minden részletre kiterjedő információt szolgáltat azzal kapcsolatban, hogy hány konverziót generál az AdWords a vizsgált vállalkozás számára. A folyamatok leegyszerűsítése érdekében hamarosan eltávolítjuk a „Konvertált kattintások” mutatót – ezt követően a „Konverziók” mutató lesz a vállalkozás számára legfontosabb műveletek mérésének alapértelmezett eszköze. A „Konverziók” mutató ideális megoldást nyújt a vállalkozás szempontjából értékes műveletek mérésére – a legtöbb hirdető régóta ezt tekinti a jelentéskészítés és az ajánlattétel elsődleges mutatójának. A mutató olyan összetett felhasználói műveletek mérésére is képes, amelyek több konverziós eseményből, illetve kattintásból állnak – egyebek mellett a „nem utolsó kattintás” típusú hozzárendelési modelleket, illetve a különböző számítási módokat is támogatja. Mindezek mellett az olyan fontos, mobilközpontú műveletek is nyomon követhetők a segítségével, mint az eszközökön keresztüli konverziók és a bolti látogatások. A „Konvertált kattintások” mutató ezzel szemben az előbbi lehetőségek egyikét sem biztosítja. Ebből, illetve számos egyéb okból kifolyólag 2016 szeptemberében megszűnik a „Konvertált kattintások” mutató támogatása. Ha Ön már most a „Konverziók” mutatót alkalmazza a jelentéskészítés és az ajánlattétel során, nincs további teendője. Ha azonban jelenleg a cél-CPA, illetve az intelligens CPC alkalmazása mellett a „Konvertált kattintások” mutatót használja az ajánlattétel elsődleges mutatójaként, még szeptember 21. előtt érdemes átállnia a „Konverziók” használatára. Készítettünk egy egyszerű adatmigrációs eszközt azok számára, akik a „Konvertált kattintások” mutatón alapuló automatizált ajánlattételt használják. Az eszközt e-mailben küldjük majd el az érintett fiókok tulajdonosainak. Természetesen a beállítások manuális módosítása is lehetséges.
A konverziós ajánlat mutatójára vonatkozó beállítás az AdWords szolgáltatásban
Azok számára is ajánlott átváltani a „Konverziók” oszlop használatára, akik eddig a „Konvertált kattintások” jelentésoszlop alapján hozták meg az ajánlattételt és a költségkeretet érintő döntéseket. Ez az oszlop is beállítható a „Konvertált kattintások” oszlop tartalmához hasonló adatok jelentésére, de mindenképpen ajánlott felülvizsgálni a beállításokat, hogy biztosan a vállalkozás szempontjából legfontosabb műveleteket vegye figyelembe a rendszer. A „Konverziók” mutató tehát mindenre alkalmas, amire a „Konvertált kattintások”, de lényegesen sokrétűbben használható. Ha szükségessé válik a beállítások frissítése, az alábbiakra érdemes odafigyelni:
  • Válassza ki, hogy a mért konverziós műveletek közül melyiket kívánja szerepeltetni a “Konverziók” oszlopban. A többi művelet a “Minden konverzió” oszlopban követhető nyomon.
  • Határozza meg, hogy a kattintást követő konverziók egy vagy több példányát kívánja-e beszámítani.
  • Amennyiben szükséges, adjon meg egyedi konverziós időtartamokat és értékeket.
  • Tekintse át az eszközökön keresztüli konverziók statisztikáit, amelyek szeptembertől a „Konverziók” oszlopban szerepelnek majd.
  • Ha meg kívánja tartani a „Konvertált kattintások” oszlop korábbi statisztikáit, még a váltás előtt töltse le őket.
Minden egyes konverziós művelet beállításai külön korrigálhatók az AdWords szolgáltatásban
A konverziók pontos számlálása alapvető fontosságú – különösen napjainkban, amikor egyre összetettebbé válik az online viselkedés. A Súgóban további információt talál a hamarosan bekövetkező változással kapcsolatban. Közzétették: Tal Akabas és Frederik Kemner, az AdWords-konverziókért felelős termékmenedzserek